Simpele DJ software voor Windows ?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1233
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Mijn dochter geeft een feestje en ik zou daar muziek willen draaien met mijn laptop, versterker en luidsprekers.
Heeft iemand een idee welke software ik daar best voor kan gebruiken ? Liefst zo simpel mogelijk in gebruik.
Ik heb nog tijd tot in juni om te oefenen. :lol:
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Dees zou wel moeten lukken.

https://www.virtualdj.com/
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Vroeger mixmeister gebruikt.
Weet net of het nog bestaat, maar was echt zooo eenvoudig en automatisch :twisted:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
7zp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Of Serato, tegen hanger van virtualdj. Als het om auto mixen gaat inderdaad mixmeister (of een plugin voor vlc/Winamp)
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1233
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Bedankt.
Ik ga de voorgestelde al eens bekijken.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1233
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

redman schreef:https://www.mixxx.org/
Bedankt, neem ik ook mee.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Voor de volledigheid ook nog Traktor vermelden: https://www.native-instruments.com/en/products/traktor/
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1233
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

meon schreef:Voor de volledigheid ook nog Traktor vermelden: https://www.native-instruments.com/en/products/traktor/
Genoteerd.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Traktor is hier in gebruik maar dacht ik niet gratis, een deel andere die hier werden voorgesteld zijn wel gratis.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Huur een DJ, die heeft dat allemaal en kent het nu al.
Uw feestje zal er beter van worden.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 702
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:

Ik draai occasioneel, en ik gebruik daar mixxx voor, gratis en doet wat het moet doen.
Heb daar een USB naar 2x cinch convertor tussen staan. Je kan dan wel niet via spotify of zo draaien, enkel eigen muziek.
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Huur een goedkope, liefst gratis DJ, die op jouw feestje komt spelen. Liefst nog met een collectie youtube-rips, die vooreerst erbarmelijk klinken op zijn 'installatie', meestal één enkele actieve speaker die eigenlijk als monitor bedoeld is, maar nu als 'zaalshow'. Binnen de kortste keren komen de gasten klagen over 'de slechte muziek', lees: de slechte klank.
Dan kan SABAM nog komen binnenvallen, leg dan die youtube rips maar eens uit (dat is natuurlijk het probleem van die 'DJ')...

Ik zou persoonlijk zeggen, huur een deftige DJ in, die op de hoogte is van alles en met alles in orde, en betaal zijn factuur. geen zorgen, en je feest geslaagd!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Da’s gesproken se! Muziek is zo f*cking belangrijk. Een feestje als het jouwe is ons ding niet, maar in onze scene is het het belangrijkste in ongeveer 1 weekend om de 1 of 2 maanden (vroeger elk weekend ha ja)...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik denk dat de vraag even zeer gaat over welk feestje we praten. Hoeveel volk zal er zijn, hoe oud is de dochter, etc...
Als het een kleine fuif is, dan ja, huur dan misschien een DJ, zeker als het gaat over al wat oudere tieners. Voor hetzelfde geld is de dochter 10, kennen haar vriendinnen de mama, en is het juist veel cooler als het de mama is die de plaatjes draait.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

KRL100 schreef:Ik zou persoonlijk zeggen, huur een deftige DJ in
Akkoord al is dat ook niet altijd zo eenvoudig... ik heb al menig "deftige" DJ gezien die zelf dacht dat hij de hoofd act was :roll:
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

honda4life schreef:Vroeger mixmeister gebruikt.
Weet net of het nog bestaat, maar was echt zooo eenvoudig en automatisch :twisted:
de oude versies zijn nog steeds bruikbaar. Maar is vooral om op voorhand een mix in elkaar te steken, minder om live mee te werken.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1233
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Is een verjaardagsfeestje voor een 30 a 40 tal personen van 16 jaar met vooral eigen nummers die ze wil kiezen.
Het is gewoon de nummers een beetje aan elkaar mixen.
Daarom vind ik €250 a €300 euro nogal veel daarvoor.
Moderne discobar met licht erbij huur ik voor €85.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

't is waar ik schilder ook zelf...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Ik gebruik ook virtual DJ.
Gemakkelijk in gebruik.
Veel tutorials beschikbaar.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Keuze genoeg:
http://www.mixvibes.com/cross-dj-free-download/
http://digijay.at/pages/home.php
Of zelfs in de browser al is dat misschien een stapje te ver:
https://you.dj/

Langs de andere kant, als er 16 jarigen komen, veel kans dat er al minstens een paar dimitri vegassen of like mikes tussen zitten die het zelf willen doen... :wink:

Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hou ook al een lijstje met coole roepzinnen bij, à la "Waar zijn die handjes?!"
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

En vergeet geen toeter!
ooh. shiny.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1233
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Intussen twee programma's gevonden die aardig lijken te werken, namelijk Serato DJ Pro en Mixxx.
Ik vraag me wel af wanneer je een nummer op deck 1 aan het draaien bent, hoe kan je dan het nummer op deck 2 in de juiste positie klaarzetten zonder dat men dit hoort afspelen ?
Nummer op deck 1 hoort het publiek dus spelen en terwijl hoor ik alleen het nummer op deck 2.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Een DJ heeft daar een controller met dubbele geluidskaart voor.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-KoeKe-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 aug 2010, 20:59
Twitter: SandersBert
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Of heb je een PC met een dubbele geluidskaart of een dubbele geluidsuitgang nodig of je zal moeten kijken naar een DJ Paneeltje (je kan bijvoorbeeld eens zoeken op "Hercules DJ" op een tweedehands website) als je wilt voor luisteren naar de volgende track via een koptelefoon.

Wat ik zelf ook al ondervonden heb, is dat als je een laptop ter beschikking stelt waar iedereen zelf de muziek kan kiezen op Spotify (Premium) of YouTube (zonder advertenties) dat de mensen van zelf gaan komen om hun eigen muziek te kiezen en af te spelen. Vaak heb je ook een goeie sfeer omdat het muziek is dat ze zeker graag horen.
Je hebt dan ook niet het probleem dat je een bepaald liedje niet hebt gedownload en dat je moet wisselen tussen je DJ software en Spotify/YouTube. (Kruipt soms veel tijd in om liedjes te downloaden, in te laden in je software en eventueel "cues" in te stellen.)

Succes en hopelijk een top feestje! :bdaysmile:
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

-KoeKe- schreef: (Kruipt soms veel tijd in om liedjes te downloaden, in te laden in je software en eventueel "cues" in te stellen.)
Het ellendigste van heel de hobby :lol: , en dan eventueel nog de platen rippen.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Het zoeken van de juiste cuepoints en leuke loops is het leukste aan de hobby ja, na het zien dat het publiek uit de Bol gaat.
Vroeger was er nog wat leuker... namelijk Het zoeken door de platenbakken en cd’s op zoek naar pareltjes en het manueel sorteren op genre / bpm....
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

It's all about the chase. :-D Nu vanuit de zetel / achter de pc naar leuke nummers zoeken is ook wel tof. En ecologischer. :lol:

Volgens de site van Mixxx is het mogelijk om via een bepaalde kabel voor te beluisteren.
Splitter cables
Splitter cables are the cheapest way to get two separate sound outputs from your computer. These plug into the onboard audio interface built into computer motherboards and split the stereo signal into two separate mono signals. However, onboard audio interfaces are not good quality, and you lose the stereo effect of hearing different sounds arranged in space.

Devices marketed as “headphone splitter” instead of DJ splitters duplicate one stereo signal in two jacks. These cannot be used for headphone cueing. Also, generic stereo-to-mono splitter cables or adapters typically have two mono jack outputs. Plugging headphones or stereo speakers into a generic stereo-to-mono splitter will only play sound on one side of the headphones or speakers.
https://www.native-instruments.com/en/p ... -dj-cable/

https://www.bax-shop.be/nl/jack-jack-ve ... r-dj-cable

Of met zo'n usb interface:

https://www.musicstore.de/nl_BE/EUR/Beh ... 008615-000
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Ondertussen met de hobby gestopt maar ik ben gestart met twee discmans, een cassettedeck en een mengpaneel dat als enige extra functie voorbeluistering had. Heel lang fade out en fade in kunnen oefenen... :lol:
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Wel rekening mee houden dat je met zo'n kabels twee monosignalen krijgt. Een aparte interface geniet toch wel de voorkeur, maar met die Behringer dingen merk je dan ook wel weer een verschil in kwaliteit (nu ja, tegenover de gewone lijnuitgang van je pc zal dat misschien wel meevallen).
Waar ga je trouwens je muziek halen? Als je wat muziek moet aankopen, een geluidsinterface, ... kom je al in de buurt van een DJ (die er dan ook nog eens werk voor verricht).

YouTube is bagger naar kwaliteit toe (en ja, je hoort dat echt op ietwat geluidsinstallatie), en Spotify (Premium) is voor zover ik weet enkel persoonlijk/privé-gebruik. Een feestje voor 40 man ermee van muziek voorzien is in mijn ogen de kantjes er toch wat aflopen.

De kans is inderdaad groot dat je wel ergens een beginnende of lokale DJ hebt die het wel voor een prikje wilt doen (en dan moet je er zelf ook niet de hele tijd mee bezig zijn). DJ'en is wel iets meer dan 'wat muziek aan elkaar mixen'.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Mediamonkey is ook een optie, die mixt vanzelf uit je library en in party mode kunnen aanwezigen zelf nummers op de playlist zetten, doen ze dat niet speelt het random door.
J.
Use MediaMonkey for parties or other public events with its jukebox mode, which allows users to make requests while protecting your library from being modified.

When manually selected tracks run out, the Auto-DJ kicks in to automatically play tracks based on criteria that you define.

If you need to manage music for a large audience, MediaMonkey is the jukebox for you.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1233
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Voor enkele euro's vind je inderdaad ook een mengpaneeltje waarmee je dan wel de nummers kan voorbereiden.
Wel eens leuk om mee te experimenteren.
https://www.2dehands.be/audio-video-tv/ ... 20668.html
https://www.2dehands.be/audio-video-tv/ ... 62770.html

Heeft iemand een tip welke ik best kan kopen op 2dehands ?
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Ik zou zeker navragen bij de verkoper of je een licentie nodig hebt voor de dj-software die zij gebruikten samen met het mengpaneel.
Bij sommige pakketten dien je namelijk voor een specifiek mengpaneel een aparte licentie aan te schaffen.
Laatst gewijzigd door bombas 28 feb 2019, 09:56, in totaal 1 gewijzigd.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1233
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

bombas schreef:Ik zou zeker navragen bij de verkoper of je een licentie nodig hebt voor de dj-software die zij gebruikten samen met het mengpaneel.
Bij sommige pakketten dien je namelijk voor een specifiek mengpaneel een aparte licentie aan te schaffen.
Bedankt voor de tip.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”