apple id wachtwoord vergeten

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

door de jaren heen zijn er op een of andere manier 2 actieve apple id onstaan. Van de ene weten we het password nog maar van de andere apple.id niet meer en het aan deze laatste dat ook nog een koopwaarde op itunes zit (misschien is dit al verwijderd door apple, want al hele tijd (maanden) niet meer ingelogd op die apple id

Groot probleem is hoe dat passw nu terugvinden. Er is een link "apple id of wachtwoord vergeten. Ik vul dus het apple id in en in volgende scherm wordt het gsm nummer gevraagd (2 laatste cijfers zijn ingevuld en kloppen) Er komt geen sms toe? en klik op volgende en kom op scherm met 3 mogelijkheden waar in feite geen enkele aansluit bij onze situatie. Dan maar scenario 1 gekozen en geloof het of niet maar je komt terug uit op wat helptekst waar staat dat je moet klikken op apple id of wachtwoord vergeten. Dus vicieuze cirkel

Ik dacht nochtans dat wanneer je je wachtw was vergeten dat ze je dat konden herstellen aan de hand van die vragen en antwoorden die destijds werden aangemaakt bij creatie van je apple id (zoals in welke stad ben je geboren - wat wat je eerste auto enz)

Al veel Engelse en Nederlandstalige help pagina's gelezen maar zie door het bos de bomen niet meer

zeer zeer frustrerend allemaal en verliezen tijd en geld hieraan

als er een slimme ziel is dan lees ik het graag
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Probeer eens te bellen naar Apple Support, en leg je probleem uit, ze zijn daar soms verrassend behulpzaam.
https://support.apple.com/nl-be/ht201232#europe
marijke1968
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jan 2009, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Toevallig net een topic hierover op iCultue:
https://www.iculture.nl/tips/apple-id-w ... -vergeten/.

Succes!
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

ben al een stap verder, dan toch gelukt om een sms verificatiecode te laten toekomen, maar zijn er nog belang nog niet. Morgen ganse namiddag er aan verder zwoegen (apple en gebruiksvriendeliijkheid een dikke nul op dat vlak)

wat zeker niet mag verkeerd lopen is volgende

destijds werd er op de itunes store met het apple id via de kredietkaart een bepaald bedrag er op gezet voor aankopen muziek. Dat apple id willen we verwijderen maar hoe zetten we dat itunes-krediet om naar het andere apple id?
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Ik denk dat er van dat bedrag niks zal overschieten aangezien men € 9,99/maand moet betalen voor iTunes en dat bedrag gaat in eerste instantie van dat tegoed af en als er niks meer opstaat dan wordt de aangekoppelde kredietkaart aangesproken.
Dus valt er niks over te zetten.
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

apestaart schreef:Ik denk dat er van dat bedrag niks zal overschieten aangezien men € 9,99/maand moet betalen voor iTunes


Je verwart iTunes met Apple Music. Bij iTunes gaat er alleen geld van je saldo als je iets koopt, bij Apple Music (de streaming-dienst) heb je een maandbedrag te betalen...

@bartman: je wachtwoord vergeten is overal moeilijk, en je wil toch niet dat zoiets té gemakkelijk is? Nogmaals mijn advies: bel Apple Support eens, ik heb er een goede gelijkaardige ervaring mee.

Wat betreft dat saldo op die te verwijderen account: je kan dat saldo m.i. niet overdragen en/of afhalen. Dus best muziek mee kopen, downloaden, kopiëren naar elders, de nieuwe iTunes-account openen en dan die muziek erin slepen.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

phildww, ik moet dat echter tegenspreken, ik moet wel degelijk € 9,99/maand betalen voor iTunes dat staat zo omschreven op mijn Visa uitgavenstaat, de eventuele aankopen worden nog eens apart vermeld.
Apple Music gebruik ik voorlopig nog niet want ik heb al een abonnement op Spotify.
iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 49 keer
Recent bedankt: 1 keer

apestaart schreef:phildww, ik moet dat echter tegenspreken, ik moet wel degelijk € 9,99/maand betalen voor iTunes dat staat zo omschreven op mijn Visa uitgavenstaat, de eventuele aankopen worden nog eens apart vermeld.
En wij spreken jou tegen.... voor Itunes betaal je niets, is volledig gratis.
Wat je wel betaalt zijn aankopen (games, apps, in-app purchases, eventuele abonnementen) en Apple Music.

P.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

apestaart schreef:ik moet wel degelijk € 9,99/maand betalen voor iTunes dat staat zo omschreven op mijn Visa uitgavenstaat
Apple Music gebruik ik voorlopig nog niet want ik heb al een abonnement op Spotify.
En je hebt je dan nooit afgevraagd waar je die €9.99 eigenlijk voor moet betalen dan ? :)
Overigens, een andere mogelijkheid is dat je onbewust ergens een abonnement hebt, bvb op een bepaalde app of dienst. Dat verschijnt ook gewoon als ITUNES.COM/BILL op je uitgavenstaat. Maar sowieso moet je dan regelmatig een e-mail krijgen van Apple met de afrekening, en die bevat veel meer details dan wat je via Visa kan zien.
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Idd, vermoedelijk heb je ergens onbewust een abonnement lopen, of meerdere abonnementen die samen op 9,99€ komen (wat toevallig ook de prijs is van een single user Apple Music abonnement). Zoals al gezegd hier, check 's je afrekeningen van Apple, misschien geef je 120€/jaar uit zonder dat je weet waaraan.
Quid pro quo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 22 feb 2011, 23:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 61 keer

apestaart schreef:phildww, ik moet dat echter tegenspreken, ik moet wel degelijk € 9,99/maand betalen voor iTunes dat staat zo omschreven op mijn Visa uitgavenstaat, de eventuele aankopen worden nog eens apart vermeld.
Apple Music gebruik ik voorlopig nog niet want ik heb al een abonnement op Spotify.
Op je iPhone ga naar:

Instellingen
Itunes store en App Store
Bovenaan klikken op je Apple ID
Toon Apple ID
Scroll naar Abonnementen en eventueel Aankoopgeschiedenis

Dan weet je direct waar je maandelijkse 9.99 € naartoe gaat...

Misschien 3 maand gratis proefperiode op Apple Music genomen en autorenewal vergeten af te zetten?
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”