QoS en eigen netwerk.

educa
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jan 2006, 20:43

Voor alle duidelijkheid.

Goede dingen moeten ook gezegd worden.

1) Dat men via QOS beperkingen oplegt kan ik begrijpen om capaciteitsproblemen op te lossen. Wat men dat wel NIET mag doen is zeggen aan klanten dat ze weer kunnen aansluiten omdat er in hun regio geen probleem (meer) is. Als er geen probleem is, dan moet er ook geen QOS op.

2) Deze nacht zeer uitvoerig ed2k eens laten testen en op 12 uren tijd toch 1.5 gig binnengetrokken. Het lijkt me nogal wiedes dat ik hieromtrent niet meer mag klagen he.


Ik hoop gewoon dat RDSL duidelijkheid schept naar de klant toe. Geef nu gewoon eens een WORST CASE scenario qua timing, zodat we weten hoelang we onze adem nog moeten inhouden.
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 maa 2004, 17:05

educa schreef:Zelf pas klant van vrijdag(gisteren) en de eerste bevindingen waren absoluut beneden alle peil.
ze nemen dus weer nieuwe klanten aan?
Als overstapper van Telenet had ik me wel aan een snelheidsverlies verwacht, maar dat het zo erg ging zijn werd niet verwacht.

Ik moet wel zeggen dat tot nu toe de support probleemloos werkte.
idd al veel beter dan vroeger..er is vooruitgang !:)

Helaas was het niet altijd duidelijk (of heb ik ergens iets niet begrepen, want altijd een ander de schuld geven is ook geen oplossing)


Ik stap vooral over om af en toe eens wat meer te kunnen downloaden op edonkey/emule zonder door die uploadlimiet van telenet te geraken.

Geloof me vrij, dan is niet noodzakelijk 100GB he.



Surfen blijkt op een snelheid te gaan van ongeveer 100KB/s en dat is natuurlijk niet erg voor websites, maar voor het downloaden van een demo is dat al minder want als je voor een deftige gamedemo al 400MB mag wegtellen, dan is dat een hele poos.
surfen gaat idd meestal probleemloos ( soms wel een timeout ff vertraging ofzo.. maar is leefbaar :)

Email gaat behoorlijk in orde.

Misschien een tip voor de mensen van realDSL (Jonas, ik weet dat je meeleest) is om ergens een kleine verbetering in te voeren voor nieuwe klanten. Zo heb ik enorm veel moeten heen en weer vragen i.v.m logins/paswoorden die onduidelijk waren. Hoe mijn mail instellen? Hoe mijn .be domein registreren op CHEAPASS, ...

Voor iedere vraag moest ik wel aankloppen en ook al helpt men mij dan wel, als 1000 klanten dat telkens moeten doen, dan is dat enorm veel email overhead voor de technische support. Misschien es een manualke maken in pdf of zo? Het is maar een tip hoor... Mijn probleem is ondertussen opgelost.
idd .. ikzelf heb op een vrijdag gebeld voor men login.. niemand gehad.. maw . paar dagen zonder internet.. ipv ff op voorhand via de post de gegevens te versturen :) je hebter 2weken de tijd voor he

Het oogt eerlijkgezegd ook absoluut niet professioneel (en ik had REALROOT altijd al als héél professioneel aanzien) om dat domain en de email te laten lopen via CHEAPASS. Kben nu niet verlegen maar volgens mij oogt dat echt niet serieus.

Ik heb dus edonkey ook eens (zoals in een vorige post gelezen) ingesteld op poorten boven de 10000 en merk inderdaad ook verbetering. Raar maar waar vertoont de bandbreedte van edonkey wel een zeer raar patroon. Gedurende een paar seconden PIEKT de download naar soms zelfs 80KB/s om dan gedurende een paar minuten weer te zakken tot 1 a 2KB (of zelfs 0). Er staan ruim voldoende downloads open om er zeker van te zijn dat dit niet komt door fluctuaties in het aanbod van files op het netwerk.

Komen jullie anderen dat ook tegen?
emule nog niet getest..gebruik het niet... maar het is wel al eerder aangehaald dat de downloads pieken en opeens enorm dalen.. dus mss wel iets van realdsl?
zertox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 apr 2004, 09:06
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Tracer07 schreef:
educa schreef:Zelf pas klant van vrijdag(gisteren) en de eerste bevindingen waren absoluut beneden alle peil.
ze nemen dus weer nieuwe klanten aan?
Nope
Tracer07 schreef:

Email gaat behoorlijk in orde.

Misschien een tip voor de mensen van realDSL (Jonas, ik weet dat je meeleest) is om ergens een kleine verbetering in te voeren voor nieuwe klanten. Zo heb ik enorm veel moeten heen en weer vragen i.v.m logins/paswoorden die onduidelijk waren. Hoe mijn mail instellen? Hoe mijn .be domein registreren op CHEAPASS, ...

Voor iedere vraag moest ik wel aankloppen en ook al helpt men mij dan wel, als 1000 klanten dat telkens moeten doen, dan is dat enorm veel email overhead voor de technische support. Misschien es een manualke maken in pdf of zo? Het is maar een tip hoor... Mijn probleem is ondertussen opgelost.
idd .. ikzelf heb op een vrijdag gebeld voor men login.. niemand gehad.. maw . paar dagen zonder internet.. ipv ff op voorhand via de post de gegevens te versturen :) je hebter 2weken de tijd voor he
Ik stuur tegenwoordig een mail met login / informatie over het @realdsl email adres en de powerdns
posessor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 sep 2004, 17:45

JurgenP schreef:rsca,

Wat jij beweert klopt totaal niet! Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt maar blijkbaar heb je nog nooit EMule(of iets dergelijks) gebruikt en heb je het gewoon van 'horen zeggen'...

Tot voor een week haalde ik constant 70-80KB/s. Jij mag dat traag noemen maar ik denk dat de meeste 70KB/s niet echt traag vinden. Nu haal ik nog 1-2KB/s

Dus volgende keer even nadenken voor je zo'n algemene uitspraak doet.
inderdaad, maar iedereen spreekt hier over de laatste week dat ze pieken krijgen, ik haalde verdorie 300-350KB/s met Emule en sinds 3 weken geleden krijg ik die verdomde pieken dat het niet meer grappig is en als bijkomende zever haal ik maar 500kbps niet meer. ik belde naar Jonas en die zei dat er een beetje packetloss is op mijn lijn maar dat hij niet wist of dat een ticket waard vond, ik zit nu met een internet verbinding die door 3 mensen gedeeld wordt en die maar 500kbps haalt en nog eens met packetloss. zelfs gewoon surfen is gewoon zot geworden, ik moet bijna 5 keer refreshen om de paar pagina's. dat ze maar rap iets eraan doen!!!!!
zertox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 apr 2004, 09:06
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ze kijken er pas naar als je een bepaalde % packetloss hebt. En dat had je niet. Er zitten er heus een heleboel meer in uw regio van bv een ander netwerk enzo...

Trouwens zei je me niet dat het vlot ging toen je me belde? :)
posessor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 sep 2004, 17:45

jwouters schreef: Trouwens zei je me niet dat het vlot ging toen je me belde? :)
het was blijbaar weer een piek en ik heb die SOMS, zoals gisteren ochtend en middag als je wil checken, ik haalde gisteren 2 of 3 pieken van 300-350KB/s die elk een paar minuten duurden. Dus toen ik jou belde was het maar een piek en ik dacht dat het in orde was en toen ik doorhad dat het ook maar dat was kon ik niet meer bellen want het was 18u20 en de dag erna was ik in school tot 17u00 en dan begon mijn 100dagen en we waren dan weekend en ik kon ook niet meer bellen maar u mag een telefoontje verwachten van mij maandag :-D
maar het rare aan mijn situatie is dat ik tot 2-3 weken geleden echt enorm goeie snelheden had en opeens is dat verandert ik denk dat het zelfs zo op een woensdag of donderdag was. is er mss een nieuwe klant bijgekomen in mijn regio die alle bandwidth pakt ofzo?
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Jonas,
over packetloss gesproken, is dit voldoende voor een storingsklacht? (zie file). Geschatte packetloss 90%.
Downloadsnelheid was gedurende die periode rond de 200kbit/s (25 kBps).
Realdsl is hier (Neerpelt) vaak onbruikbaar.
Maar we zijn in blijde verwachting van het nieuwe RDSL ATM netwerk, dat houdt ons op de been.
Bijlagen
060121packetlosspost.txt
packetloss 21 jan 2006 19:30
(72.86 KiB) 134 keer gedownload
posessor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 sep 2004, 17:45

Limburg schreef:Jonas,
over packetloss gesproken, is dit voldoende voor een storingsklacht? (zie file). Geschatte packetloss 90%.
Downloadsnelheid was gedurende die periode rond de 200kbit/s (25 kBps).
Realdsl is hier (Neerpelt) vaak onbruikbaar.
Maar we zijn in blijde verwachting van het nieuwe RDSL ATM netwerk, dat houdt ons op de been.
heb je dit gewoon met de ping command getest of met ethereal ofzo want ik zou dat ook graag zelf eens testen.
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 maa 2004, 17:05

[/quote]

idd .. ikzelf heb op een vrijdag gebeld voor men login.. niemand gehad.. maw . paar dagen zonder internet.. ipv ff op voorhand via de post de gegevens te versturen :) je hebter 2weken de tijd voor he

[/quote]
Ik stuur tegenwoordig een mail met login / informatie over het @realdsl email adres en de powerdns[/quote]

hmm .. heb je je login / pw niet nodig om je realdsl te kunnen bekijken? ^^
zertox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 apr 2004, 09:06
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ja...
je kan een ander email adres opgeven bij de registratie ;)
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Limburg schreef:Jonas,
over packetloss gesproken, is dit voldoende voor een storingsklacht? (zie file). Geschatte packetloss 90%.
Downloadsnelheid was gedurende die periode rond de 200kbit/s (25 kBps).
Realdsl is hier (Neerpelt) vaak onbruikbaar.
Maar we zijn in blijde verwachting van het nieuwe RDSL ATM netwerk, dat houdt ons op de been.

ik moet zeggen als ik een torrent client opzet dat ik niks meer kan doen en dan download ie maar tegen 4kb/s en upload tegen 16kb/s na al dat gezeur met torrents dacht ik, ik ga dat maar eens testen.. blijkt dat eens de client gestart word er pings komen naar google.be +5000ms en enorme packet loss is..

dus gebruik je torrents?
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Geen enkel verkeer op mijn aansluiting behalve ping en elke 15 minuten een speedtest.
Het ligt ook niet aan m'n modemverbinding:
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 512 / 3360
Uptime = 28d 01:11
Output Power (dBm) up/down = 12 / 20
Attenuation (dB) up/down = 21 / 42
Noise Margin (dB) up/down = 21 / 16
Het is een probleem dat meer mensen in deze buurt hebben.
typo corrected
Laatst gewijzigd door Limburg 22 jan 2006, 21:08, in totaal 1 gewijzigd.
educa
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jan 2006, 20:43


ze nemen dus weer nieuwe klanten aan?
Nope





Das raar, waar ben ik dan klant van?
Als ze geen nieuwe klanten aannemen, hoe komt het dan dat ik begin januari mijn gegevens kon opsturen na overleg met Jonas en dat ik vrijdag ook mijn inloggegevens kreeg waarna ik kon op het realdsl netwerk gaan?





Anyway, ik wil graag nog iets anders zeggen.

Surfen met een snelheid van 100 kB/s is best wel aanvaardbaar en ik kan van de andere services ook niet echt klagen hoor. De upload naar mijn amerikaanse servers gaat zelfs stukken vlugger dan met telenet (en daar had ik ook 512kbps upload)

Ik hoop dan ook dat RealDSL hun netwerk spoedig up to date zullen krijgen zodat die QOS uitgeschakeld kan worden.

Als mensen in andere regio's met moeite kunnen surfen, dan noem ik mijzelf geen sukkelaar met de gekregen snelheden. Ik hoop dus voor die andere mensen dat het snoedig mag beteren.


Een FUP is zeer leuk, maar moet haalbaar zijn. Downloaden om te downloaden is niet echt netjes.

Zelf ontwikkel ik software en moet ik regelmatig (dagelijks) wel een isootje van 500 a 600 MB uploaden naar de uitgeverij met de laatste versie van de software.

Maandelijks zit je op die manier dus makkelijk door telenet hun limiet, maar ik ga nu ook niet voor de grap 30 films gaan downloaden om er bvb maar 2 te bekijken.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Waarschijnlijk zit jij dan al op het nieuwe/eigen netwerk, als ik het zo mag noemen.
educa
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jan 2006, 20:43

Als ik een traceroute doe naar Ilse.nl, dan passeer ik 6 hops.

192.168.1.1 mijnen router
193.27.64.25
83.143.241.49 ge1-1-0-21.br0.bebru1.realroute.net
193.27.64.82 ge0-0-21.br0.nlams1.realroute.net
195.69.144.219 ams-ix-ilse.nl
62.69.169.6 channels.ilse.nl


Wil ik naar een amerikaanse server, dan passeer ik de nlams1.realroute niet maar ukon1.realroute.net

Van de speed kan ik momenteel niet klagen.
educa
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jan 2006, 20:43

Vandaag 24/1 is sinds 16u30 de snelheid van het surfen vergelijkbaar met SMALLBAND.

Ik zal morgen eens bellen naar RDSL om te vragen hoe het zit en welke de planning is.

Hopelijk is het einde in zicht.

Andere programma's geven nog steeds goede snelheden, maar blijkbaar is poort 80 nu zeer traag.
zertox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 apr 2004, 09:06
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

educa schreef:Vandaag 24/1 is sinds 16u30 de snelheid van het surfen vergelijkbaar met SMALLBAND.

Ik zal morgen eens bellen naar RDSL om te vragen hoe het zit en welke de planning is.

Hopelijk is het einde in zicht.

Andere programma's geven nog steeds goede snelheden, maar blijkbaar is poort 80 nu zeer traag.
Helaas zal het nieuwe netwerk voor begin februari zijn ... (hebben eindelijk een datum)

dus als je belt morgen zeg ik hetzelfde ;)
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01

jwouters schreef:
educa schreef:Vandaag 24/1 is sinds 16u30 de snelheid van het surfen vergelijkbaar met SMALLBAND.

Ik zal morgen eens bellen naar RDSL om te vragen hoe het zit en welke de planning is.

Hopelijk is het einde in zicht.

Andere programma's geven nog steeds goede snelheden, maar blijkbaar is poort 80 nu zeer traag.
Helaas zal het nieuwe netwerk voor begin februari zijn ... (hebben eindelijk een datum)

dus als je belt morgen zeg ik hetzelfde ;)
'k zou zeggen, herbereken de facturen en laat iedereen gratis surfen van nu tot 1 feb.

Tegen mij hebben ze altijd gezegd dat een bedrijfsleider 3 jaar vooruit leeft, vooral qua denken waar z'n bedrijf zich moet bevinden. 3 jaar lijkt veel maar eer een visie praktisch is uitgetekend en via de hierarchie naar onderen is uitgewerkt (ook technisch stabiel) gaat er natuurlijk wat tijd over ... .
Als ondertussen die visie verkocht wordt zonder die technische onderbouw dan is dat natuurlijk wel ambetant en of ondertussen eendert welke klant zich met "helaas" gerust stelt, :s residentiele klanten hebben weinig keus zeker?

Laat ons hopen dat alles op z'n pootjes valt.
educa
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jan 2006, 20:43

Jonas,

En kan je bevestigen dat dergelijke zaken (surfen soms onmogelijk) zaken zijn die te maken hebben met het oude netwerk en dat het op het nieuwe netwerk niet meer zal gebeuren?


Bovendien. Je zegt dat je een datum hebt, maar welke is die dan? Begin februari is geen datum he.


Ik blijf erin geloven dat dit in orde komt maar preventief ga ik volgende maand ook telenet behouden.
zirou
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 jan 2006, 16:56
Locatie: Limburg

Zal het eigen netwerk van RealDSL ook meteen geschikt zijn voor ADSL2? Dit is namelijk toch de toekomst denk ik.

Niet dat er over een paar maanden 'grote' werkzaamheden plaats vinden ivm upgraden naar ADSL2.

Of zit ADSL2 niet in het agenda van RealRoot?
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 maa 2004, 17:05

laat eerst adsl deftig werken.. daarna kan je mss denken aan adsl2 ^^
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

+ nogmaals ik denk niet dat mensen naar RealDSL overschakelen voor de snelheid maar wel voor het volume, als je constant 4 mbit kan doen zonder limiet denk ik dat je zelf nog maar 1 probleem gaat hebben en das diskpace ;)
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Diskspace te kort? Neeeeeeen, nooit! :twisted: /kijkt eens naar zijn nieuwe 300 GB HD die bijna vol staat :-(.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Diskspace, the final frontier !
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1637
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

de alom gekende quote wordt dan:

"will code... for diskspace!"
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Ik heb anders wel het t-shirt, will work for bandwith ;)
SpoBo
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 aug 2005, 10:55
Bedankt: 1 keer

NickG schreef:de alom gekende quote wordt dan:

"will code... for diskspace!"
tot we uiteindelijk op "will code for free" zitten :D ... kan nog wel ff duren uiteraard.
zirou
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 jan 2006, 16:56
Locatie: Limburg

Diskpace zal het probleem niet zijn, de lege dvd´s zijn niet zo duur, maar voor 47€/54€ mag je wel verwachten dat er over gesproken wordt voor 2006 of begin 2007. Kijk als je toch een eigen netwerk opricht moet je meteen naar de toekomst kijken. :wink:

Als dat namelijk niet het geval is kunnen we beter een lange lijn trekken vanuit Nederland en daar een ADSL 2 abo pakken voor 24€. Neem de aanbieding van Wanadoo NL

* snelheid 20 Mbit/s down en 1024 Kbit/s up
* geen datalimiet
* altijd telefonisch bereikbaar
* vast bedrag per maand € 23,95
* geen aansluitkosten t.w.v. € 74,95

En ja op dit moment denk ik dat RealDSL een van de betere, misschien beste is in Belgie maar ik denk dat het niet een overbodige vraag is. :eek: Toch....
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Diskpace zal het probleem niet zijn, de lege dvd´s zijn niet zo duur


Offtopic, maar DVDs zijn behoorlijk duur als je beetje serieuse hoeveelheden moet wegschrijven. Ik moet er ook niet van weten, dan moet je die weer gaan zoeken, je kan er niks van wissen, etc.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

The_Borg schreef: Offtopic, maar DVDs zijn behoorlijk duur als je beetje serieuse hoeveelheden moet wegschrijven. Ik moet er ook niet van weten, dan moet je die weer gaan zoeken, je kan er niks van wissen, etc.
En daarboven zijn ze niet voor eeuwig bewaarbaar hé ;)
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

ditCh schreef:
The_Borg schreef: Offtopic, maar DVDs zijn behoorlijk duur als je beetje serieuse hoeveelheden moet wegschrijven. Ik moet er ook niet van weten, dan moet je die weer gaan zoeken, je kan er niks van wissen, etc.
En daarboven zijn ze niet voor eeuwig bewaarbaar hé ;)
en daarbij harddisken kopen is goedkoper dan DVD's kopen vooral als je de prijs per MB uit telt...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

prodata schreef: en daarbij harddisken kopen is goedkoper dan DVD's kopen vooral als je de prijs per MB uit telt...
Ook al :) En alles is veel makkelijker toegankelijk :)
flakey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 sep 2005, 23:36

en daarbij harddisken kopen is goedkoper dan DVD's kopen vooral als je de prijs per MB uit telt...
Waar koopte gij uw dvd's, bij mij komt het toch vééél goedkoper uit met dvd's hoor.

Of weete gij misschien ergens waar ge een hd van 400GB koopt voor 20€? :-D
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 771
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Mijn ervaring met dvd's van 0.2€ is dat ze na een jaar onleesbaar zijn.
Ik koop wel dvd's van 0.65€ die zijn een pak betrouwbaarder.(Hoewel er op de echt lange termijn geen garanties zijn.)
Hypoliet
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jan 2006, 23:25

Degelijke Taiyo Yuden DVD's (MAME Europe) kostten ongeveer 30 cent en dat is dan voor 4.5GB waar je voor een degelijke HD minstens 42 cent/GB moet betalen bij de winkels die ik ken. DVD is dus zeker veel goedkoper per GB dan een harde schijf...
NuTzZ
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 mei 2005, 23:33

het is nu februari en het is hier heel erg stil in dit rdsl hoekje imo

stilte voor de storm ?

z@rdsl peeps zijn we nu al dichter bij het eindpunt ?

of moet ik alles nog eens lezen om te zien dat het midden feb ging zijn ? dunno

slu
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

NuTzZ schreef:het is nu februari en het is hier heel erg stil in dit rdsl hoekje imo
En ondertussen blijven de klantjes braaf hun centjes betalen. Het leecher publiek is toch een fijn publiek, je moet hen gewoon vanalles beloven, en verder dien je geen enkele service te bieden... en ze vinden dat nog fijn ook :roll:

Tot volgende maand... en ondertussen veel plezier met jullie "eigen netwerk" :lol:
Koyan
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 1 keer

Hypoliet schreef:Degelijke Taiyo Yuden DVD's (MAME Europe) kostten ongeveer 30 cent en dat is dan voor 4.5GB waar je voor een degelijke HD minstens 42 cent/GB moet betalen bij de winkels die ik ken. DVD is dus zeker veel goedkoper per GB dan een harde schijf...
Opgepast! MAM-E gebruikt een vervalste TY-mediacode. In feite zijn het absoluut geen betrouwbare dvd's. (Zie club.cdfreaks.com)

De goedkoopste echte TY's die ik momenteel gevonden heb kosten 46,9 cent per dvd (+R, 8-speed).
flakey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 sep 2005, 23:36

het is nu februari en het is hier heel erg stil in dit rdsl hoekje imo
Natuurlijk, mijn enige bekommernis is wanneer die stapel dvd's vol krijgen. En ook welke nu juist de beste kwaliteit zijn :???: Ah, so much to do, so little time... :lol:
en ondertussen veel plezier met jullie "eigen netwerk"
Thanks, ik zie wel niet in wat er nog kan verbeteren maar ja 't kan er alleen maar nog beter op worden. Welk netwerk ze nu juist gaan gebruiken laat mij eerlijk gezegd siberisch, als alles blijft zoals het is is het al lang goed voor mij.

Jij nog veel plezier met je "nieuwe telemeter" btw :-D :-D :-D
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

flakey schreef: Thanks, ik zie wel niet in wat er nog kan verbeteren maar ja 't kan er alleen maar nog beter op worden. Welk netwerk ze nu juist gaan gebruiken laat mij eerlijk gezegd siberisch, als alles blijft zoals het is is het al lang goed voor mij.

Jij nog veel plezier met je "nieuwe telemeter" btw :-D :-D :-D
Staande ovatie :lol:

Groot gelijk...
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”