Afrekening Lampiris/Total Energy

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zijn er bij jullie ook die bij Lampiris, nu Total ook zo lang op hun afrekening moeten wachten?
Meterstanden zijn elektronisch doorgegeven op 30/04.
In hun systeem ook te zien.

Voor de elektriciteit, bij Luminus, was de afrekening er 2 dagen later.
Bij Total voor het gas nog steeds niet.
Precies of ze het uitstellen om toch nog maar een hoog voorschot binnen te halen.
Bij de vraag naar verlaging doen ze Max 20% eraf.
En bij nieuwe simulaties op de VREG zou het de helft moeten zijn, zelfs bij hun.

Ik ga sowieso opnieuw vergelijken, maar wil eerst die afrekening hebben.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

mijn afrekeningen zijn normaal eind maart/begin april.
ondertussen had ik al gemerkt dat het aangepast was naar '1 mei'
en op dit moment heb ik nog steeds geen afrekeningen gehad, niet van ecopower (elektra) en ook niet van mijnenergie (gas)
ook de afrekening uit het faillisement van de VEL heb ik nog steeds niet gehad....

en nog mooier: ik had gemerkt dat mijn moeder ineens geen sociaal tarief meer had, dus belde ik hiervoor naar de FOD,
krijg je daar doodleuk te horen "bel opt eind van de maand nog eens terug want we kunnen niet in in ons eigen systeem" :roll:

gelukkig betalen we in belgie maar zo weinig belastingen, dan hebben de overheden en nutsbedrijven tenminste een excuus om zo slecht te functioneren :bang:
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ah, ok, overal dezelfde ellende dus :bang:
En inderdaad, wij met zijn allen maar dokken :bang:
michel68
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 sep 2015, 19:32
Locatie: Westerlo
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer

Afrekening van jaarlijkse meteropname (Jan 22) heb ik pas na 3 maanden gekregen. Die van omschakeling op 1 mei was er na een 2-tal weken. (bij Total energies)
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Blijkbaar maken ze bij Total Energies de afrekening pas 6 weken na de opname.
Tellen die dat met de hand uit :eek:
Dus met gevolg dat ze nog eens 2 hoge voorschotfacturen extra binnenhalen. :bang:
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Sinds Lampiris door het Franse Total Energies overgenomen is gaat de dienstverlening voor de Nederlandstaligen sterk achteruit.
Waar Lampiris vroeger een sublieme klantendienst had behoort het nu tot de allerslechtste.
Al verschillende problemen gehad en nu opnieuw bij de aanvraag afsluiting van een meter. De netbeheerder verwijst door naar leverancier Total. Daar kan je dit niet schriftelijk of via de bot aanvragen. Je moet bellen.
Aan de telefoon het keuzemenu doorlopen in het Nederlands (locatie: tweetalig Brussel).
Dan onmiddellijk een Franstalige operator aan de lijn. Tant pis, dan maar in het Frans, maar die weigert want wij hebben een Nederlandstalig dossier en zij kan ons niet verder helpen. Schakelt door naar een NL-talige collega. Dan volgt 20 minuten wachtmuziek waarna die NL collega meldt dat haar PC vastgelopen is en moet herstarten. Helaas loopt haar telefoonverbinding blijkbaar ook via haar PC want uiteraard valt het gesprek weg en komt er dus niets van terecht.
Diezelfde achtergestelde (en achterlijke) behandeling van de NL-talige klanten in Brussel komt meer en meer voor. Idem bij KBC want die toch wel Vlaamse bank heeft voor Brussel een aparte entiteit opgericht: KBC Brussels. Zogezegd om meertalige dienstverlening mogelijk te maken, maar als je NL kiest krijg je dus Franstalige operatoren aan de lijn, die zogezegd het NL meester zijn maar geen nuttig gesprek kunnen voeren. Als NL-talige Brusselaar kan je dus geen gebruik maken van de operatoren in Vlaanderen en zijn er lange wachttijden.
Wij zijn ongevraagd in ondergebracht KBC Brussel en dat is een enorme achteruitgang.
Gebruikersavatar
Data technicus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 689
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 91 keer
Recent bedankt: 2 keer

Meterstand is bij mij 23 feb doorgegeven aan luminus maar tot op heden nog altijd geen afrekening gehad.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Misschien ook even een positieve noot. Voor ik de afrekening van 600 euro van Total énergies kreeg, hebben ze me opgebeld om dit mee te delen en te vragen of ik een afbetalingsplan wou. Ook samen bekeken hoe het kwam, was puur een prijsstijging effect. Alles mooi in het Nederlands trouwens.
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Data technicus schreef: 18 aug 2022, 11:45 Meterstand is bij mij 23 feb doorgegeven aan luminus maar tot op heden nog altijd geen afrekening gehad.
Ik zit ook bij Luminus (gas&elektriciteit) en eind mei verhuisd en alles netjes telefonisch doorgegeven.
13/7 eindafrekening van enkel elektriciteit met foutieve meterstanden.
Meteen betwist en sinds vorige week nog niets van vernomen. Tot ikzelf ben gaan navragen bij hun back-office ipv 1st liners.
Na 3 dagen meteen correcte eindafrekening gekregen van elektriciteit & gas.
Mijn dossier was vastgelopen in hun systeem.
Dus het lijkt erop dat het ook vast zit bij jou, want dat is u wel extreem lang dat het duurt.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Data technicus schreef: 18 aug 2022, 11:45 Meterstand is bij mij 23 feb doorgegeven aan luminus maar tot op heden nog altijd geen afrekening gehad.
Aha, dan ben ik dus niet de enige wel bij Lampiris/Total.
Maar dat is precies besmettelijk.
Ondertussen al een klacht ingediend hiervoor.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ooit ook zo de afrekening ontvangen en ondertussen nog een voorschot betaald die er niet op verrekend werd
De uitleg was, indien de meterstanden voor de 15de binnen zijn dan hebben ze 4 weken de tijd voor de afrekening op te maken en na de 15de van die maand 6 weken
K zou niet weten (en geen goesting) waar je dat kan opzoeken
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”