sma klantnummer

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

weet iemand waar je voor een sunnyboy 1.5 het sma klantnummer kan vinden? Het is alleszins niet het serienummer dat vermeld op de sticker staat. Ik probeer de installatie bij mijn pa te activeren, ttz dat hij via inloggen kan zien wat ze opwekken. heb zelf 0 verstand hiervan. Ik weet ook niet of het ingeven van het sma klantnummer van belang is of dat gewoon een optioneel veld is

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
crazydavid
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 maa 2008, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Die kan je rechtstreeks uitlezen en moet niet via de site van sma. Gewoon u op adres achterhalen indien via kabel aangesloten of via wifi zoeken naar de serienr op de sticker en aanlogen. Indien de eerst keer moet je daar het paswoord instellen.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik denk dat jij Sunny Portal wil activeren?
Als ik me goed herinner kostte mij dit ook wat moeite via de leverancier.
Geen mogelijkheid gevonden dit zelf aan de praat te krijgen.

Verwacht van Sunny Portal niet te veel, daar zit nogal wat vertraging op, al zeker op de totalen.
Zoals aangehaald, rechtstreeks het IP adres achterhalen uit je router is de beste optie.
Wel raad ik je aan je omvormer toch te verbinden met het Sunny Portal, zo krijg je een e-mail na x-tijd geen communicatie (omvormer volledig stuk bijvoorbeeld), of andere storingen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

de installatie is in een appartement, dus iedere flat heeft 1 of meerdere? panelen en elk heeft dus een sunny boy. de info die ik heb van de sticker op het toestel is het serienummer, het pic en rid nummer en het wifiwachtwoord. ik geraakte op een website waar het pic en rid nummer moest ingevuld worden maar daar kwam een foutmelding al weet ik niet meer exact wat. Misschien heeft de bouwheer of de elektricien al iets geactiveerd of zo, maar daar kan mijn pa me geen duidelijkheid antwoord op geven. de mens is ook al 87 en woonde ten tijde van installatie er nog niet

ik hen de sma energy app geïnstalleerd en een account aangemaakt. daar lees is dat ik, om een installatie toe te voegen naar www.sunnyportal.de moet gaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”