Netbeheerder Fluvius verantwoordelijk voor stil leggen transfer energieleveranciers

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

N.a.v. de gestegen gasprijzen tekende ik digitaal in oktober een nieuw contract bij een nieuwe gasleverancier (ik had een variabel contract blijkbaar). Die moet dan zorgen voor de opzeg bij de huidige en de termijn van opzeg (1 maand) respecteren. Concreet ging mijn nieuw contract in einde november.

Tot mijn verbazing kreeg ik terug een voorschotfactuur van mijn vorige (of eigenlijk huidige ...?) leverancier voor december ...
Na een telefoontje met een wachttijd van 25 minuten bij mijn nieuwe leverancier werd me doodleuk verteld dat Fluvius verantwoordelijk is voor het stil leggen van de transfers. En zij zouden moeten de gedupeerden op de hoogte stellen. Voor alle duidelijkheid, mijn huidige gasleverancier is niet failliet.

Concreet komt het erop neer dat ik nu moet zit wachten tot de software van Fluvius werkt en ondertussen steeds stijgende prijzen betalen bij mijn oude leverancier. Bij Fluvius is niets te vinden over deze absurde situatie, bij contact geen antwoord. Ook in de pers tot op heden daar geen woord over :bang:

Wie heeft gelijkaardige problemen ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

fredo66 schreef:
Wie heeft gelijkaardige problemen ?
Hier gelijkaardig probleem,
Elektriciteit mail met code ontvangen voor ingave meterstanden.
Gas noppes,

Gisteren tel contact met Fluvius, ja wij gaan geschatte meterstanden doorgeven.
Dus meterstand gas opgenomen en telefonisch doorgegeven.
Daarna een mail naar Fluvius met alle foto's van meterstanden enz.

succes
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Ook gebeld naar Fluvius nu maar ze weigeren de meterstand te noteren. Wachten tot hun boeltje terug werkt. Klacht indienen ? Daarvoor gaan ze mij eens terugbellen binnen de 5 werkdagen zeggen ze.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dat zijn dan de diensten waardoor onze elektriciteit zo duur is. Telkens weer argumenten tegen overheidsdiensten maar ook tegen monopolies.
Maar vooral tegen het falende bestuur door onze politici.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Het is een doorschuif spel, maar soit het is de MIG 6 implementatie die zijn laatste lijn in gaat afgelopen weken.

https://www.fluvius.be/nl/veelgestelde- ... form-mig-6

Bij luminus was het ook duidelijk gecommuniceerd dat leverancierswissels in een bepaalde periode 8 weken gingen duren ipv 4 weken. Het voordeel op termijn van dit platform is wel meer real time data en als ik het begrijp zou dit zelfs toelaten om iedere week over te stappen.

Het samenwerkingsbedrijf hierachter is atrias : https://www.atrias.be/

https://www.atrias.be/faq
FAQ
Tussen 1 november 2021 en half december 2021 stapt de Belgische energiemarkt over op een nieuw centraal platform voor dataverkeer en op het nieuwe communicatieprotocol ‘MIG 6’.

In deze FAQ vindt u meer informatie terug over de transitie.

In theorie kan je switchen :
Kan ik in deze periode nog steeds van leverancier veranderen?
Je kan nog steeds op elk moment veranderen van leverancier. De verwerking in de systemen achter de schermen kan wel iets langer duren. Het is mogelijk dat de vorige leverancier iets langer voorschotfacturen uitstuurt en je nog geen voorschotfactuur ontvangt van je nieuwe leverancier.
Wij zorgen ervoor dat je niet tweemaal wordt gefactureerd voor dezelfde verbruiksperiode. Zodra de marktsituatie is hersteld, zullen jouw oude leverancier en jouw nieuwe leverancier de situatie regulariseren. Contacteer je leverancier bij vragen rond facturatie.
Maar ik heb gezien dat bepaalde leveranciers er voor gekozen hebben omwille van de implementatie bij hen een bepaalde periode geen switchovers te aanvaarden, wat blijkbaar zou mogen.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Luminus heeft ons vorige maand duidelijk verteld wat zij gingen doen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

wied schreef:Luminus heeft ons vorige maand duidelijk verteld wat zij gingen doen...
Hier ook een mailing boodschap op de site en in de app met deze uitleg : https://www.luminus.be/nl/prive/atrias/

Waar alles in detail staat wat de impact ging zijn voor Luminus en hoe zij overstappen gingen regelen, ik vind persoonlijk de communicatie ok voor zo een groot project.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Ondertussen heeft Fluvius terug gebeld naar mij. Er werd alleen maar bevestigd wat ik ondertussen al weet. En ze hebben de klacht geregistreerd.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Engie meldde me aan de telefoon dat het ergens half december zou rechtgezet worden met terugwerkende kracht, ik ging naar Engie op 1/12 van bij Mega.
Ze raadden me aan om de factuur bij Mega te laten doorgaan, dat ik dit later zou gerectifieerd krijgen.
Let's hope. ik betaalde deze maand bij beiden.
Heb intss wel gebeld naar Mega om mijn factuur te verlagen op het bedrag van de vorige periode ipv het dubbele.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Met terug werkende kracht ? Dat geloof je toch niet. Ze krijgen de transfer nog niet geregeld. Uw contractdatum zal gewoon opschuiven en de duurdere variabele kost die je langer gaat betalen is voor eigen rekening.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb in september de afspraak gemaakt met Engie dat mijn nieuw contract bij hen zou ingaan vanaf 1/12... ondertussen staat dit echter nog steeds in behandeling. Ik heb alvast foto's genomen van m'n meterstanden op 1/12 zodat men dit kan corrigeren, maar ik heb eveneens m'n domiciliering geblokkeerd bij Mega.

Vragen via de Engie chat blijven ondertussen onbeantwoord ? Hoe moet dit verder ?

Trouwens onvoorstelbaar dat je een nieuw systeem in gebruik neemt en dan alles twee maanden plat legt :bang:
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Tja onvoorstelbaar inderdaad

Mogelijke oplossing?
Fluvius per aangetekend schrijven formeel ingebreke stellen m.b.t. niet tijdig opnemen van de meterstanden bij tijdig gemelde verandering van leverancier en inlichten over de meterstanden op datum X (1/12/21)
Mega per aangetekend schrijven inlichten over de betrokken meterstanden op datum X, melden dat u Fluvius per aangetekend schrijven hierover ingelicht hebt en een eindafrekening vragen en uiteraard uw eventuele domiciliëring stopzetten
Engie per aangetekend schrijven inlichten over de betrokken meterstanden op datum X en melden dat u Fluvius per aangetekend schrijven hierover hebt ingelicht en uiteraard uw eventuele voorschotfacturen al dan niet via domiciliëring betalen

Bovenstaande is mijns inziens evenwel enkel en alleen uitvoerbaar (juridisch afdwingbaar) indien u over een door Engie contract met expliciet vermelde ingangsdatum X (1/12/21) beschikt (en dit contract bv. reeds 6 à 8 weken geleden afgesloten werd)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Onvoorstelbaar ook hoe zo zoiets uit de pers kunnen houden.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

fredo66 schreef:Onvoorstelbaar ook hoe zo zoiets uit de pers kunnen houden.
Dat is inderdaad opmerkelijk.
Er zijn 70-80K wissels per maand, dus toch veel mensen die vast zitten.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2493
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

Op z'n minst een slechte timing. Waarom doen ze dit niet tijdens de zomer ? Impact zou gigantisch minder zijn voor de meesten (gas verbruik miniem).
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ondertussen heeft m'n gas de status "Aanvraag verwerkt";
Je contract werd gefinaliseerd met startdatum 1 december 2021.
Wij ontvingen volgende gevalideerde meterstanden van je distributienetbeheerder
Ik vraag me wel af hoe m'n netbeheerder aan "gevalideerde meterstanden" komt want hier is niemand geweest en ik heb niets doorgegeven.

Nu nog wachten tot de elektriciteit in orde komt.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Bij mij net hetzelfde, eindelijk een eindafrekening gehad van vorige leverancier. Geen digitale meter, niemand langs geweest :?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 866
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 125 keer

Dit artikel gaat hier toevallig over: https://vrtnws.be/p.oL0YKPNPo

Kort, wat we eigenlijk wel al even weten, ze schatten je verbruik eigenlijk in. Ze steken je in een profiel en extrapoleren.

Je moet dus zelf, als je benadeling tegen wilt gaan, je meterstanden doorgeven aan je leverancier.
Hoe dit moet hangt er van af.

Je kan ze ook bij fluvius opladen dacht ik, om dit op te volgen. Mogelijks dat dit ook als bewijs kan gelden als je de afrekening in twijfel trekt
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

fredo66 schreef:Bij mij net hetzelfde, eindelijk een eindafrekening gehad van vorige leverancier. Geen digitale meter, niemand langs geweest :?
ik heb nog niets gehad van de afrekening van de VEL, maar zou wel al sinds 8 december beleverd worden door energie.be
ik heb wel gelijk ook een foto doorgestuurd met de teller, dus ik zou hopen dat ze effectief die standen nemen.
En dan rekening houden met de hoeveelheid dat er reeds aan voorschotten betaald werd.

maar... het zal wel niet
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Op 1/1 voor gas van Mega naar Luminus.
Op 12/12 meterstanden doorgegeven.
Volgens mij alles ok, maar verder niets qua afrekening of nieuwe factuur ontvangen.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik ben op 1/12 van Mega overgestapt naar Engie en heb pas op 7/1 m'n slotfactuur voor gas gekregen en op 17/1 dit voor electriciteit.

Het is dus een kwestie van even wachten...
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Locatie: 8930 Rekkem
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 108 keer
Recent bedankt: 1 keer

Naar aanleiding van faillissement Vl. Energielev. heb ik snel van leverancier veranderd. Contract bij Luminus aangegaan op 5 januari. Kort daarna ook bevestiging van Luminus dat het contract met terugwerkende kracht ging werken tot datum van faillissement (8 december), zoals gecommuniceerd door Vlaanderen (https://www.vlaanderen.be/energielevera ... everancier ).

Vandaag kreeg ik telefoon van een vriendelijke dame van Luminus. Blijkbaar kon Fluvius het contract niet tijdig overzetten. Dus ik zou alsnog een factuur krijgen van Fluvius omdat we dan toch een tijdlang bij hen als noodleverancier zitten. Van Luminus krijg ik nu een compensatie voor die periode (om de meerkost bij de noodleverancier te compenseren dus).

Heel gek verhaal eigenlijk: De overheid garandeert ingang nieuwe contracten met terugwerkende kracht. Fluvius kan het niet bolwerken (dat was al zo voor het failliet van Vl. Energielev.). En de nieuwe leverancier (aan wie ik trouwens nog geen cent betaald heb, heb eerste voorschotfactuur nog niet gekregen) compenseert mij voor de periode dat ik klant was bij Fluvius.

Op dit moment heb ik nog geen idee hoe lang ik dan wel klant was bij de noodleverancier. En of die compensatie dat ook dekt. Maar goed, 't zijn gekke tijden, veel kan je er niet aan doen.


Ik heb in de periode voor de overstap trouwens nóg indicaties dat het bij Fluvius ernstig aan het foutlopen is: op 15 december kwam Fluvius zelf meterstanden opnemen. Dat was weken vooraf aangekondigd, kon zelf de dag kiezen. Meteropnemer kwam op de gekozen dag haar werk doen.

De week erop een brief van Fluvius in de bus met de vraag meterstanden door te geven. Heb dan maar gebeld dat ze nog maar net geweest zijn. "Gegevens van de meteropnemer waren nog niet doorgekomen". Ik hoefde de meterstanden niet nogmaals door te geven.

2 weken later opnieuw een brief met de vraag om meterstanden door te geven. Deze keer heb ik het wél gedaan. In de hoop dat ze op die manier - 2 metingen kort na elkaar - een correcte inschatting van verbruik zouden kunnen maken n.a.v. faillissement.
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Hou je maar vast voor je factuur van Fluvius voor de maand december. Had hetzelfde voor en heb een factuur van bijna 900€ gekregen.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Internet via Mobile Vikings
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Locatie: 8930 Rekkem
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 108 keer
Recent bedankt: 1 keer

jphermans schreef:Hou je maar vast voor je factuur van Fluvius voor de maand december. Had hetzelfde voor en heb een factuur van bijna 900€ gekregen.

Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Toeval bestaat niet: vandaag in de bus.
Is dus voor periode 7 december tot 4 januari. Hoe ze voor zo'n periode een correcte inschatting van verbruik kunnen maken, is mij een raadsel.

Zowel Vlaanderen als de Vreg vermelden nog altijd dat contracten, die n.a.v. het faillissement snel waren overgeschakeld naar een andere leverancier, met terugwerkende kracht gingen ingaan op 8 december. Zinvolle reden om de factuur van Fluvius te betwisten ?
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

didi79 schreef:Zinvolle reden om de factuur van Fluvius te betwisten ?
Had vandaag dan ook gebeld met de nieuwe leverancier waarmee ik een contract heb. Die zei dus dat het raar was dat mijn contract op 5/1 is ingegaan en niet op 8/12.
Sprak van een compensatie maar kon niet zeggen wat of hoeveel. Ben eens nieuwsgierig.
Of we iets kunnen betwisten weet ik niet. Misschien eens gaan horen bij een ombudsman als deze bestaat voor de energie zaken.
Internet via Mobile Vikings
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Locatie: 8930 Rekkem
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 108 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://www.ombudsmanenergie.be/nl

Maar daar staat dat je eerst stappen ondernomen moet hebben vooraleer je een klacht kan indienen.

Dus: factuur formeel betwisten en eisen dat contract met terugwerkende kracht bij nieuwe leverancier terecht komt. Als ze daar moeilijk over doen: klacht bij ombudsman.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

2 maand geleden ombudsman hierover gecontacteerd, nog geen teken van leven gekregen ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

Luminus geeft fout met noodleverancier toe en biedt klanten “habbekrats” om torenhoge factuur te compenseren: “Ga hier niet op in”

https://www.hln.be/economie/luminus-gee ... ~af579a44/
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

@fredo66
op de website van de ombudsman energie staat dat er vertraging is in de behandeling omwille van de toevloed aan klachten
https://www.ombudsmanenergie.be/nl
mijns inziens zou u ondertussen evenwel op zijn minst een ontvangstbevestiging van uw klacht moeten hebben gekregen
indien Fluvius betrokken partij is dient evenwel met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid eveneens klacht te worden neergelegd bij de klachtencommissie van Fluvius
https://www.fluvius.be/nl/contact/klach ... 3828361660
en vervolgens indien u aldaar weinig of geen gehoor zou vinden binnen redelijke termijn bij de Vlaamse Ombudsdienst
succes
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Bij Fluvius heb ik klacht neergelegd, telefonisch. Die hebben een mooie brief gestuurd naar mij dat ik klacht neergelegd had (zonder vermelding over wat :-D ). En 1 dag later nog een brief met de melding dat de klacht afgesloten werd omdat ze geen transfer aanvraag zouden gekregen hebben van mijn nieuwe gasaanbieder.

Ondertussen dus wel bij nieuwe leverancier, heeft een tijdje geduurd voor de oude begrepen heeft dat ik daar geen voorschotfacturen meer wou betalen. Uiteindelijk een eindafrekening ontvangen zonder dat iemand telleropname gedaan heeft. Daar staat een fictieve, je zou ook kunnen zeggen schriftvervalsing datum op voor telleropname. Met een duidelijk ingeschat verbruik (want ik nam een foto een paar dagen voordien en had toen al iets meer ...). Enfin ze doen maar.
Vraag me wel af als belastingbetaler waarom er dan zo'n vehikel als Fluvius moet tussen zitten als ze het werk toch niet kunnen doen.

De nieuwe leverancier is zo vriendelijk geweest om het 3 maandelijkse afgesproken voorschot gewoon maandelijks aan te rekenen en dan ook nog eens de toegang tot de site moeilijk gemaakt want mijn ww werkte al niet meer ... Na 2 maand heb ik dus al betaald wat ik eigenlijk voor 6 maand wou betalen aan voorschotten !
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Locatie: 8930 Rekkem
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 108 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wat was het, enkele dagen geleden in het radionieuws ? Fluvius heeft wellicht toch tal van facturen uitgestuurd.

Als je nieuw contract kan bewijzen, kan je de facturen betwisten via formulier dat hier gelinkt is: https://www.fluvius.be/nl/thema/factuur ... everancier

Contract van nieuwe leverancier opgeladen, ben eens benieuwd wat ervan komt.

Luminus zegt dat Fluvius de nieuwe contracten niet kan verwerken. Fluvius zegt dat ze met nieuwe contracten niets te maken hebben, dat de leveranciers dat zelf kunnen regelen.
Ongeloofelijk dat ze dat niet onderling (tussen netbeheerder en leveranciers) kunnen regelen...
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Zie op mijn nieuw contract staan 5/1 terwijl Luminus telefonisch heeft bevestigd dit te veranderen naar 8/12. Is dus niet gebeurd en daarom dus die hoge factuur van Fluvius voor december. Heb wel een klacht gedaan bij ombudsman. Eens zien wat hier van komt.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Internet via Mobile Vikings
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

DarkV schreef:Ik ben op 1/12 van Mega overgestapt naar Engie en heb pas op 7/1 m'n slotfactuur voor gas gekregen en op 17/1 dit voor electriciteit.

Het is dus een kwestie van even wachten...
Ondertussen heb ik trouwens nog steeds geen terugbetaling ontvangen... Mega blijft maar onnozel doen. Nu plots vanwege het feit dat men geen officiele meterstanden zou hebben (waarom heeft men dan een dikke maand geleden toch een slotfactuur gemaakt ???)
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”