energiezuinig

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

iemand ervaring met wolf gasbranders ?

Mijn junkers 2008 loop op zijn laatste benen. wisselschakelaar dikwijls kapot ook als we verwarming aanleggen slaatie voortdurend in alarm en slaat uit als we na 3 uur en 26 keer resetknop hebben ingedrukt werktie en brandie normaal. Iemand van brandweer is hier al geweest en meet geen co gevaar.
Als we ons douche en zepen ons en nemen warm ater bij 8/10 keer warm ijskoud warm
besloten een nieuwe te hangen, loodgieter zweert bij wolf.
Zijn dat goeie ?
Ik neem aan dat die al wat energiezuinig zullen zijn of die van 2008 of zal dat niet veel uitmaken.

Als je nieuwe brander koopt zit daar dan in thermostaat in voor in huis , Of kan ik de oude van junkers gebruiken ?
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Heb je een condenserend type (afvoer naar riool)?
Nog nooit gehoord van Wolf, maar investeer niet in een exoot waar je naderhand geen andere installateur voor vindt in de regio.

Heb je nu een Junkers... plaats je misschien beter terug een Junkers.
Bij m'n Vaillant was de aansluitset nog steeds identiek, wat het erg eenvoudig maakte om te vernieuwen.

Je zal sowieso een nieuwe modulerende thermostaat "moeten" kopen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

afvoer schoorsteen naar buiten

vanmarcke is nu nie zo een installateur :-D :banana:
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Naar mijn persoonlijke mening zit Vaillant wel goed prijs/kwaliteit;
Wil je beter, dan zou ik eerder richting Junkers gaan.
Topkwaliteit is eerder Viessmann, maar wat ben je met topkwaliteit dat 5-10 jaar langer meegaat, maar dat even snel gedateerd is.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gedateerd... Met de huidige gasprijzen (4 cent/kWh) en met mijn huidige verbruik (13.000 kWh/jaar, dus een goeie 500 eur/jaar) moet zo'n nieuwe toch wel verdomd veel efficiënter zijn om een fundamenteel verschil te maken. Stel dat een ketel die 10 jaar meegaat 2000 eur kost, en één die 20 jaar meegaat 3000 eur kost (beiden geplaatst) dan moet de nieuwe technologie al 20% efficiënter zijn om dat verschil goed te maken. En ik denk niet dat ze dat halen.
Medlo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 nov 2012, 13:41
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 30 keer

Wij hebben een WOLF heel tevreden hierover, erg zuinig en enorm veel instel mogelijkheden.

Geen problemen met dit toestel om een onderhoud te regelen... van marcke is verdeler in België.

Zeker niet de goedkoopste ketels maar wel erg goed.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Weet je ook zit daar een thermostaat bij voor in huis ? of moet je die appart kopen of gewoon die van junkers gebruiken.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Zoals gezegd, klassieke thermostaten die je hoort "klikken" en steeds dezelfde warmtevraag hebben, kom je niet meer tegen je radiatoren voelen steeds even heet aan. Moderne thermostaten zorgen ervoor dat ze eerder lauw in het tussenseizoen.

Vroeger was ons huis warm op 10 minuten met convectoren.
Nu duurt dat... tot een uur met de lagere temperaturen CV-water en met een adaptieve thermostaat (condenseren van de rookgassen), of dat nu echt dé energiewinst is als je een uur vroeger moet beginnen stoken dat betwijfel ik.
Oké als je van niet-condenserend naar condenserend overgaat zal dat wel aardig wat winst geven, maar gezien de prijsverschil heb je al heel wat gas mogen verstoken hoor...

Ik kan niet oordelen, ik verwarm ook op hout en dat is niet elk jaar even veel.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

honda4life schreef: Nu duurt dat... tot een uur met de lagere temperaturen CV-water en met een adaptieve thermostaat (condenseren van de rookgassen), of dat nu echt dé energiewinst is als je een uur vroeger moet beginnen stoken dat betwijfel ik.
Je kan dat eenvoudig zelf berekenen.
Laten we uitgaan van een basistemperatuur van 15° zonder te stoken.
Om 40° door uw radiatoren te sturen, moet het water 25° verwarmd worden.
Om 60° door uw radiatoren te sturen, moet het water 45° verwarmd worden.

Een modulerende én condenserende ketel gaat veel efficiënter en zuiniger die 40° verkrijgen dan die 60°. De gevraagde temperatuur (bv 20°) gaat ook makkelijker vol te houden zijn met een lage aanvoertemperatuur: je krijgt minder en minder grote schommelingen tussen 19° (te fris) en 21° (te warm).
Bovendien is de overhead (weglekken van warmte via bv buizen etc) veel lager bij een T+25° dan bij een T+45°.
Dat compenseert ruimschoots het iets langer stoken.

Het ideaal is vloerverwarming waar je met een temperatuur van 30-35° en een GIGANTISCHE oppervlakte, waardoor je met die lage temperatuur toch een volledige woning kan opwarmen.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

heist_175 schreef:
honda4life schreef: Je kan dat eenvoudig zelf berekenen.
Laten we uitgaan van een basistemperatuur van 15° zonder te stoken.
Om 40° door uw radiatoren te sturen, moet het water 25° verwarmd worden.
Om 60° door uw radiatoren te sturen, moet het water 45° verwarmd worden.

Een modulerende én condenserende ketel gaat veel efficiënter en zuiniger die 40° verkrijgen dan die 60°. De gevraagde temperatuur (bv 20°) gaat ook makkelijker vol te houden zijn met een lage aanvoertemperatuur: je krijgt minder en minder grote schommelingen tussen 19° (te fris) en 21° (te warm).
Bovendien is de overhead (weglekken van warmte via bv buizen etc) veel lager bij een T+25° dan bij een T+45°.
Dat compenseert ruimschoots het iets langer stoken.

Het ideaal is vloerverwarming waar je met een temperatuur van 30-35° en een GIGANTISCHE oppervlakte, waardoor je met die lage temperatuur toch een volledige woning kan opwarmen.
Volledig van op de hoogte hoor.
Wat eigenlijk telt is de retourtemperatuur die onder het dauwpunt van de rookgassen moet (50°C), hoe lager hoe beter uiteraard, vandaar moet je je radiatoren ook zo balanceren dat de retourtemperaturen gelijk zijn (en dat doen weinig installateurs deftig hoor!).

Akkoord dat warmer water meer verliezen in je leidingen geeft, maar boeit dat verlies binnen je woning die je toch (grotendeels) verwarmt.
Als je nu 10 minuten warm water van 60°C er door jaagt gedurende een korte periode, of continu aan een lagere temperatuur...
Mijn vloer waar de CV-collector hangt is nog nooit zo warm geweest hoor (nooit gemerkt met m'n oude ketel), ik weet nu héél goed waar al m'n leidingen lopen hoor.

Condensatieketels... het is eerder van te moeten tegenwoordig.
Minder gas.. ja. duurder toestel, rookgaskanaal telkens vernieuwen, ... geen besparing op het einde van de rit voor de portemonnee.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Duurder toestel: een gastoestel heb je al voor €2000 - incl installatie (Vaillant incl doorstromer).
Als die het 15 jaar trekt zonder zotte kosten zit je op €120 per jaar aan afschrijving op uw installatie. Dat is peanuts in vgl met warmtepomp of mazout. Een goeie houtkachel kost ook wel wat hé :).

Vol gas stoken naar 60° heet water is
- niet bepaald modulerend
- niet echt zuinig naar condensatie toe

Lagere temperaturen kan je ook realiseren met een kleinere (minder krachtige) ketel.
Wij hebben onze 48kW mazoutketel vervangen (+ warm water elektrische boiler) door een 36kW model modulerende en condenserende gasketel, waar dus ook warm water mee gemaakt wordt.
Ons verbruik is ongeveer gehalveerd: van 18MWh naar 9MWh.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik zou zeker ook meenemen in de beslissing of het toestel OpenTherm ondersteunt, dit geeft een veel ruimere keuze aan thermostaten. In Nederland verplicht, in België helaas niet.
Helaas Proximus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 okt 2019, 19:12
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

heist_175 schreef:
honda4life schreef: Nu duurt dat... tot een uur met de lagere temperaturen CV-water en met een adaptieve thermostaat (condenseren van de rookgassen), of dat nu echt dé energiewinst is als je een uur vroeger moet beginnen stoken dat betwijfel ik.
Je kan dat eenvoudig zelf berekenen.
Laten we uitgaan van een basistemperatuur van 15° zonder te stoken.
Om 40° door uw radiatoren te sturen, moet het water 25° verwarmd worden.
Om 60° door uw radiatoren te sturen, moet het water 45° verwarmd worden.

Een modulerende én condenserende ketel gaat veel efficiënter en zuiniger die 40° verkrijgen dan die 60°. De gevraagde temperatuur (bv 20°) gaat ook makkelijker vol te houden zijn met een lage aanvoertemperatuur: je krijgt minder en minder grote schommelingen tussen 19° (te fris) en 21° (te warm).
Bovendien is de overhead (weglekken van warmte via bv buizen etc) veel lager bij een T+25° dan bij een T+45°.
Dat compenseert ruimschoots het iets langer stoken.

Het ideaal is vloerverwarming waar je met een temperatuur van 30-35° en een GIGANTISCHE oppervlakte, waardoor je met die lage temperatuur toch een volledige woning kan opwarmen.
Heldere analyse, wij hebben bovengenoemde weergegeven situatie, vloerverwarming, en lage temperatuur in de radiatoren, in combinatie met een Atag A285C en buiten temperatuur voeler.
Combinatie buitenvoeler, thermostaat, en het resultaat van de vorige 8 dagen zorgt ervoor dat de ketel heel efficient omgaat met gas.
Perfecte cv ketel, laag energie verbruik, blijvend hoog rendement, wat met de keuringen gemeten wordt, geen reparaties.
Dit loopt bij andere ketels met de jaren achteruit, is mij verteld.

Nadeel van deze manier van verwarmen is dat de radiatoren,uit de tijd toen het nog gebruikelijk was om te stoken met 90/70 graden, kamers moeilijk op temperatuur krijgt (slaapkamers boven), mocht dit noodzakelijk zijn. Is op te lossen om andere radiatoren te plaatsen.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Oude radiatoren waren vaak serieus overbemeten dus ook dat is relatief.
Je hebt door de jaren heen vast ook wat bijgeïsoleerd wat ook een gunstig effect heeft.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

als ik even mag zeggen mijn boiler zit in een gesloten kast. Kweet niet of dit van belang is.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Er is een nieuwe de wolf fgb-k-28.
Maar kweenie het duurt uren voor ik de temperatuur krijg die ik vraag. Zeker als het zo nie erg koud is buiten. Die thermostaat slaat voortduren af aan af aan. Als ik dat vraag aan de installateur zegt deze , dat dit normaal is. Ik leg em iedere avond volledig af en dan savonds aan bij thuiskomst.
Volgens installateur ben je beter constant aanleggen op de temperatuur van wat je vraagt bij het thuis zijn. Volgens hem koelt het in een appartement nie veel af (heb ook veel vensters bij de minste zon is het 22 graden in de living) en doordat het energiezuige boiler is warmt dat geleidelijk aan op waardoor je nietveel meer zou verbruiken moest ik hem dag en nacht op die 22 laten staan.

volgens een kennis is het gewoon omdatie in een gesloten kast zit. Maar daar geloof ik niet veel van want vraag ik bvb 28 graden dan brand hij wel constant goed door.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Tja, ik ben ook van gedacht dat je beter 's ochtends je huis even kan warmstoken aan een lager, niet condenserend rendement dan dit een hele nacht te verwarmen waarbij je wel condenseert.

Alles bepalend is wat ze noemen de stooklijn, maar die is eigen aan elk huis.
Installateurs doen geen moeite deze goed in te stellen omdat dit vaak wat proefondervindelijk is.
Heb wel mooiere oplossingen gezien bij slimme zelflerende thermostaten waar je ook kan zeggen dat je op x-tijd je temperatuur bereikt wil hebben.
Volgens mij is dit ook een perfect mogelijke strategie ipv. zo veel mogelijk warmte er uit te halen op een tijdstip dat je er niks aan hebt.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Om 16.03 thuisgekomen was 20.3 graden nu is het 17.57u en is nu 20.9. De gevraagde temperatuur 22 graden
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Mijn ketel is van 1973, mijn brander is van 2002, mijn glas is nog enkel en mijn muren zijn niet geïsoleerd. Ik verwarm op mazout, hoge temp in de radiatoren, en mijn verbruik is eigenlijk nog wel best OK (+/- 2200l/jaar).

Uiteraard is dit compleet achterhaald en word de woning compleet vernieuwd binnen afzienbare tijd, maar wij hebben geoptimaliseerd waar mogelijk met meerdere afzonderlijke pompen en thermostaten. Hierdoor zal een nieuwe installatie nooit zijn kost terugverdienen.

Maar als het 18° is in de living om 6u in de winter, dan is het 30-40 min. Later wel een behaaglijke 22° :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Sasuke schreef: Maar als het 18° is in de living om 6u in de winter, dan is het 30-40 min. Later wel een behaaglijke 22° :-)
Dat is het grote voordeel van de oude "feed me copious amounts of liquid dead dinosaurs" ketels...

Hoge temperatuur in circuit, meestal ruim (of zelfs oversized) gekozen indertijd en dus heel lange levensduur, stevig gebouwd, en als resultaat warmen ze "uw kot" snel op... zelfs vanuit volledig koud...
Niet bepaald milieuknuffelaars, maar deden hun job wel...
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Buderus gietijzeren blauw ding van paar honderd kilo for the win :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Ken ze idd... Bij ouders staat ook nog een buderus uit '82...
Nooit een technieker weten vragen "in welke kast hangt de ketel", kunt er niet naast zien eens ge in ruwe omgeving zijt :lol:

Af en toe nieuwe vernevelaar, ene keer een nieuwe pomp en eens een brander...
niet slecht voor een beest van intusen bijna 40 jaar oud....

De gasgevoedde brooddoosjes van tegenwoodig zijn na 10 jaar rijp voor de vuilbak in veel gevallen.

Zou trouwens wel eens een deftige vergelijking willen zien van totaalkosten over 40 jaar van een goeie ouwe mazoutketel, tov de moderne gas brooddoosjes, in dezelfde woning. En dan alles tellen, verbruik, onderhoud, 4 nieuwe ketels+installatiekosten tov 1 keer... enz

Want tegenwoordig ist "1000% rendement meer dan uw oude ketel"... Maar over alle verborgen kosten praat geen kat eh :)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

De vraag is da nu normaal ? is dat het nieuwe ecosysteem :oops: :roll:
19.42u 21.4
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Wij hadden ook zo'n Buderus bakbeest op mazout staan. Het klonk alsof er een goederendieseltrein door de living reed, als ie begon te loeien, maar warmen deed ie wel.
6 jaar geleden vervangen door een "rugzakje" van Vaillant, op gas. Verbruik ligt (in kWh) veel lager én die doet nu ook ons warm water.

@probleem met temperatuur
Er is gewoon iets mis met uw installatie. Wij stoken enkel als we warmte nodig hebben én modulerend. Maar 's morgens 2-3-4° bijstoken ('s nachts koelt het af) doet ie op een half uurtje ofzo?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

19.42u 21.4 dan op 25 graden gezet, hoorde onmiddellij full speed draaien en nu 20.15u heb ik 23.1
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
stybola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2019, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer

Wij hadden ook eerst problemen, stookalgoritme aangepast binnen onze vaillant app. Ik merk wel op dat hij beter stookt als het kouder wordt. Dat is ook ergens wel logisch met zo een buitenvoeler.

Ik zou dus eens kijken naar je stookalgoritme... Of hoe dat ook heet.

Edit:
IMG_20201105_202440.jpg
foto van wat ik moest aanpassen.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Kan je die curve niet aanpassen op display v ketel?
Keteltemp gaat beetje omhoog moeten...


CFR de dode dino’s, alst voor de goeiekoop is, waarom zet je dan geen allesbrander en smijt je er alles in?
Sorry maar efficiëntie is meer dan enkel maar de centen...
Maar met u mazout ketel ook uw tank niet vergeten, kan letterlijk een money pit zijn...
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”