Onlangs is er hier de digitale meter geïnstalleerd en meteen ook een digitale watermeter.
Voor het uitlezen van de digitale meter gebruik ik een KNX interface die in mijn KNX installatie is opgenomen.
De elektriciteitswaarden uitlezen is geen probleem, maar de gegevens van de watermeter komen slechts sporadisch door. Veelal zit er een uur of zo tussen het vernieuwen van de data, ongeacht of er verbruik is geweest of niet. Is dit de normale gang van zaken?
Op de KNX interface zit er ook een USB uitgang waar de gegevens van de P1 poort kunnen uitgelezen worden. Ik heb daar eens een laptop aangehangen met PuTTY en zie daar elke seconde de data binnenkomen. De watermeterstand zit daar niet tussen. Ik zie wel dat de watermeter gekoppeld is aan de digitale meter.
Je zou eigenlijk wel verwachten dat alle data steeds in het P1 telegram zouden zitten, zelfs als ze niet veranderd zijn.
De support van de KNX interface vindt dit ook merkwaardig...
Uitlezen digitale watermeter
- TheCeet
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 174 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ik dacht dat de digitale watermeters paar keer per dag tot elk uur maar een puls doorsturen. Omdat het een batchverwerking is.
Elektriciteit is per seconde, maar de waterteller niet.
Vermoedelijk te maken met dat deze via batterij werkt om niet snel lege batterij te hebben
Vermoedelijk te maken met dat deze via batterij werkt om niet snel lege batterij te hebben
Laatst gewijzigd door TheCeet 1 maand geleden, in totaal 1 gewijzigd.
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 25.7.10
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.1.2
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Citymesh - 300GBLenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 25.7.10
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.1.2
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
charlez
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 39 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Welke knx module is dat? Geen mogelijk om het opvragen van stand cyclisch te doen?
Toegevoegd na 1 minuut 34 seconden:
Toegevoegd na 1 minuut 34 seconden:
Pff achteruitgang dus. Krijg nu met oude meter een puls elke 0,5L.TheCeet schreef: 1 maand geleden Ik dacht dat de digitale watermeters paar keer per dag tot elk uur maar een puls doorsturen.
-
baggins
- Member

- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
Had ik ook gezien, maar aangezien ik de nieuwste versie van de gateway heb (met de USB poort) was ik er van uitgegaan dat ik ook de meest recente firmware zou hebben.
Ik informeer eens bij Arcus.
Update: er staat de laatste firmware op.
Ik informeer eens bij Arcus.
Update: er staat de laatste firmware op.