Energie delen topic

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 773 keer
Bedankt: 331 keer
Recent bedankt: 14 keer

buthead schreef: 1 maand geleden Even kort schetsen heb een variabel contract Afbeelding
Welk variabel contract van Engie is dat dan?
Ze hebben er heel wat en ik zie er die ong. 4,4 cent/kwh geven en 3,5, 2,9 en lager maar 3,17 ontgaat me even.
De meeste injectiecontacten van Engie hebben ook geen gegarandeerde fix-prijs maar een variabele prijs gebonden aan een tariefformule. En een vaste kostprijs voor afname/injectie (en bij alleen injectiecontract is die vaste kost hoger dan bij combinatie.
Maar het blijft gokken wanneer we je exact variabel contract niet kennen en welke tariefformule daar mee gepaard gaat.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 129 keer
Provider
Te Koop forum

Energie.be heb ik variabel
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 773 keer
Bedankt: 331 keer
Recent bedankt: 14 keer

Ook bij Energie.be is de injectieprijs niet gegarandeerd maar iedere maand variabel volgens hun eigen tariefformule*.
De 3,17 cent/kWh waar je naar verwijst is de geschatte gemiddelde terugleverprijs voor de volgende 12 maanden en volgens de VREG methodologie.

*Voor teruglevering: (0,70xBelpex_SPP-1) cent/kWh met een minimum van nul en alleen wanneer ook een afnamecontract afgesloten bij Energie.be (blijkbaar aan 35 € vaste kosten/jaar).
Maandelijks krijg je als injectievergoeding dus maar 70% van het gewogen gemiddelde van de Belpex Baseload SPP DA voor de maand van facturatie minus 1 cent/kWh.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”