Wat is er aan de hand met Fritz!Fon?

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Lang geleden had ik al eens gekeken naar de DECT telefoons van AVM maar aangezien mijn modem toch twee telefoonaansluitingen had en er zowel beneden als boven een vaste telefoon stond heb ik er nooit een aangeschaft.
Nadat na jaren een 100/30 profiel ik terugviel op 85/30 en later zelfs 70/30 en DLM en TBF mij niet opnieuw op 100/30 kreeg werd door EDPnet aangeboden een maand een testmodem (7530AX) te gebruiken. De snelheid werd al vlug 100/35 blijft nu al meer dan een maand stabiel en dus werd de modem behouden. Er is echter 1 nadeel, er is maar 1 telefoonaansluiting, de meerkost van de 7590AX is wat overdreven om opnieuw 2 telefoonaansluitingen te hebben dus keek ik nog eens uit naar een Fritz!Fon (C5) maar die zijn blijkbaar overal "tijdelijk uitverkocht" (CB, Bol..) of verkrijgbaar binnen 1-2 maanden op Amazon aan zeer hoge prijs.

Wat is er mis bij AVM? Chiptekort? Iemand een andere bron?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Even voor de duidelijkheid, ik zoek geen 2e hands toestel. :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Hier staat het vol tweedehands spullen van AVM: repeaters, fritzbox, fritzdect, fritzfon C5... Voornamelijk via MP
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6310
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

het is toch de logica zelve, ze hebben alle chips in die vaccins gestoken, daarom zijn er tekorten. :bdaysmile: :beerchug: :beerchug: :banana: :banana: :bang:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Ja, maar dat waren 5G chips geen DECT chips. 8)

Nu goed Ik kan nog wel wat afwachten maar vandaag heeft mijn tablet het ook laten afweten en heeft de Fritz!Fon app niet mee gebeld en dus "oproep gemist". Dat gebeurt sporadisch al wel eens zonder dat er een lijn in te trekken is. Ik krijg gelukkig dan wel een "missed call" mail maar ook die heb ik met vertraging gezien.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

on4bam schreef:Er is echter 1 nadeel, er is maar 1 telefoonaansluiting, de meerkost van de 7590AX is wat overdreven om opnieuw 2 telefoonaansluitingen te hebben ...
Ik zou eens proberen om jouw 2 vaste telefoons aan te sluiten op die ene telefoonaansluiting (via zo'n RJ11 3-weg adapter).
Nadeel is dat je geen privacy hebt tussen de 2 parallel aangesloten toestellen, maar als ze beide meebellen is jouw "missed call" probleem misschien opgelost?

Of de Fritz!Fon App ook installeren op je GSM. Die zal dan ook meebellen (als je op de thuis WiFi zit).
Of op een oude GSM, die je dan alleen als huistelefoon gebruikt ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

GSM heb ik niet maar mijn tablet staat altijd naast mij, 't is die die niet meebelde met de telefoon beneden. Normaal staat de Fritz!Fon app open en "bovenaan" als er gebeld is, vandaag niet.
De 3-weg is een optie, privacy is geen probleem. Het gaat er om dat ik de telefoon beneden boven niet hoor, niet dat er apart moet kunnen gebeld worden. Ik heb de stekkers ook al gewisseld wanneer het zeker is dat er lange tijd niemand beneden is maar daar moet ik dan steeds aan denken natuurlijk.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”