Oortjes voor sporten

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

We zijn op zoek naar oortjes die via bluetooth werken en gebruikt worden bij het sporten (lopen).

Het zou ook handig zijn als ze op reis kunnen gebruikt worden tijdens een vlucht bvb.

Er bestaan echter zodanig veel merken en types dat ik er het noorden bij kwijt geraak. De oortjes van Apple krijgen goede kritieken maar voor sport heb je al de duurste nodig en dat vind ik een beetje overdreven.

Wie gebruikt er andere oortjes dan Apple en heeft er goede ervaringen mee?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 429
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 6 keer

Zowel vrouw lief als ikzelf gebruiken de Xiaomi Airdots 2 tijdens het lopen.

-Ze sluiten redelijk goed af maar er is geen noice cancelling (vinden wij positief bij het lopen). Op smalle bospaadjes zet ik de muziek toch uit omdat ik anders bv fietsers niet hoor komen/bellen
-Er zitten 3 sets 'rubbers' bij (klein / medium / groot)
-Je kan enkel de muziek pauzeren/starten met de knop op de earbud(s). Het volume kan je niet bedienen.
-Door twee keer kort achter elkaar te duwen krijg je de voice assistent van je telefoon (Siri in ons geval). Deze gebruiken wij om het volume te regelen / een volgend nummer te kiezen / ..
-Ze blijven goed zitten, ook tijdens het lopen. Ik heb er laatst een halve marathon mee gelopen zonder problemen.
-De geluidskwaliteit is niet de allerbeste (mijn bose in ears zijn beter) maar voor die prijs en voor het lopen vind ik de kwaliteit abosluut prima (geen audiofiel).
-Je moet ze correct in het doosje stoppen om (goed) op te laden. Dit vind je online ook terug, leek eerder een probleem bij eerdere modellen. Ik heb ze zelf last van dat ze niet altijd goed laden, mijn vriendin niet. Zij heeft de oortjes ook later besteld als mij en had ook een andere (kleur) verpakking. Ik denk dat het euvel in latere versies is opgelost.
-Ze zijn (heel) goedkoop
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik heb de voorganger, Xiaomi Redmi AirDots.
Werken prima, ik heb er lang mee gelopen, maar uiteindelijk toch overgestapt naar over-ear: zit comfortabeler en ik hoor ander verkeer beter (hoewel er 's morgens nauwelijks verkeer is).
Ik gebruik die ook tijdens het hakselen of zagen: airdots onder/in de gehoorbeschermers :).
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 633
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 3 keer

De AirPods pro zijn zeer geschikt, tijdens het sporten kun je de geluidsonderdrukking uitzetten of “transparant” zetten zodat je je omgeving nog kunt horen.

Terwijl in een omgeving zoals een trein of vliegtuig het fantastisch is om deze juist aan te zetten zodat je echt tot rust kunt komen.

Als je ze kunt vinden voor een schappelijke prijs zou ik ze zeker aanraden want ze zijn het waard.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 919
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

Samsung earbuds plus. Was ooit 55eur maar ze zijn echt goed.
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 38 keer

Als je een iPhone hebt zou ik voor de Beats Flex van Apple gaan. Staan voor onder de 40 euro op Amazon.nl en hebben alle voordelen van de Airpods door de W1. Maar dan in een meer geschikter formaat en een veel lagere prijs!

- W1 chip makkelijk pairen met meerdere naar 1 iphoen luisteren ...
- 12h batterij
- Nekband is zeer handig voor sporten. Haal je één oortje uit kan je nog verder sporten.
- Goede bass die zeker niet moet onderoden voor gewone AirPods, in tegendeel!
- 4 kleuren!

Link: https://www.amazon.nl/Draadloze-Beats-F ... 8c5c75905e
Laatst gewijzigd door ToMiKoN 26 apr 2021, 22:36, in totaal 1 gewijzigd.
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

https://www.jaybirdsport.com/nl-be
https://eu.soundcore.com/

Vroeger jaybird gehad, zeer goed maar nu gebruik ik een soundcore liberty Air 2
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Voor sportoortjes zijn er voor mij twee belangrijke criteria.
Natuurlijk is er de kwaliteit van het geluid waarbij je de volume niet moet overdrijven om een volle en rijke klank te bekomen. En dan vooral ook oortjes die je niet in de gehoorgang moet steken want dat is nefast. Maar dat geldt eigenlijk altijd bij individuele audio.
Bij het sporten komt er het comfort en natuurlijk het comfortabel fixeren van de oortjes bij kijken.

Ik zelf draag de SoundSport van Bose die aan beide criteria meer dan voldoen.
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

macamba schreef:De AirPods pro zijn zeer geschikt
Voor wandelen en lopen zeker wel, echter voor (race)-fietsen vind ik dat de Airpods Pro nog meer wind-lawaai in de oren geven dan géén oortjes, vooral vanaf 25km/u.
De Airpods zijn wel degelijk bij de beste die je kan vinden, maar als fiets-oortjes had ik er meer van verwacht (ben nochtans 'n Apple-fan :? )
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Het klopt dat de meeste "dikke" bluetooth buts windgeraas veroorzaken. Ook mijn soundsports. Op de fiets draag ik een lichte bandana onder de fietshelm (ook in de zomer tegen het zweet) die ik over de buds draag en dat helpt voor een stuk. Maar ik dacht dat TS het over lopen had.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1265
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Ontzettend tevreden over de: Jabra Elite Active 75t!
https://www.jabra.nl/bluetooth-headsets ... active-75t
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Als je ook nog omgevingsgeluid wil horen zijn de Aftershokz headphones ook handig, werkt via trillingen op je schedelbot en dat gaat verbazend goed. Je moet niks in of over je oren zetten.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Bedankt voor de reacties. De hoofdbedoeling is sporten dus ze moeten zeker goed blijven zitten.

Aftershokz zijn ook leuk maar is het zo dat hierbij het geluid ook door anderen te horen is? Dit valt dan a voor gebruik in vliegtuig.

Deze leken me OK en kregen goede reviews: https://www.bol.com/nl/p/sony-wf-xb700- ... roductPage
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1637
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Dizzy schreef: Aftershokz zijn ook leuk maar is het zo dat hierbij het geluid ook door anderen te horen is? Dit valt dan a voor gebruik in vliegtuig.
Op normaal volume zal iemand in je directe omgeving niet meteen iets horen van die Aftershokz, althans, mijn vriendin hoort het toch nooit. Die aftershokz zou ik wel niet in een vliegtuig gebruiken: daar wil je toch net het omgevingsgeluid blokkeren? Ik betwijfel zelfs of iets deftig gaat horen doordat het motorgeluid waarschijnlijk gewoon alles gaat overstemmen.

Om te sporten gebruik ik altijd de Aftershokz: perfect om wat achtergrond deuntjes, terwijl je toch alles van de omgeving hoort. In het vliegthuis is mijn Bose QC35 dan weer perfect: de ANC filtert het geluid van de motoren redelijk goed weg. Ik denk niet dat je één perfecte headset voor beide use cases kan vinden...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Ik heb ondertussen die XB-700 besteld, er was een actie op en voor 55 EUR lijkt me dat een goede koop. Op Sony website staan die nog 150 EUR!

Ik zal ze testen en mijn bevindingen hier delen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”