Diepvries met ijsblokmaker

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Met zo'n bakjes begin ik niet meer aan het tempo dat wij ijs gebruiken.
Meestal gewoon een zak van 2kg uit de winkel. En als backup, zo'n ijsblokzakjes vullen met water, maar toch ook een gedoe.

Als die plastiek herbruikbare van Amazon niet voldoen, zullen het terug de zakken vd winkel zijn. 8)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Efkes tussendoor (het initiële probleem raakt toch niet opgelost).
Waarvoor gebruiken jullie dan zoveel ijs? :eek:
ahrand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

  • feestjes
    feestjes
    feestjes
+ al je vrienden en familie gek maken van je cocktails
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6310
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

dan heb je nu toch al een poolkap aan ijs op overschot…

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

cadsite schreef:Efkes tussendoor (het initiële probleem raakt toch niet opgelost).
Waarvoor gebruiken jullie dan zoveel ijs? :eek:
Zoveel ijs gebruik ik zelf niet. Een paar voorbeelden: voor pisco sour heb ik zowel blokjes als crushed ijs nodig. Maar dat gebeurt maar een paar keer per jaar. Af en toe heb ik ijswater nodig, bv om geblancheerde groenten heel snel af te koelen. Dan doe ik leidingwater in een pot en gooi er een stapel ijsblokjes in om de temperatuur snel te doen zakken. Voort van de rest is het voornamelijk de vriendin die van die RVS blokjes in haar gin tonic doet. Maar het is niet zo dat ik kilo's per jaar verbruik. Er zit altijd wel een zak zelfgemaakte ijsblokjes ook in de vriezer. Ik heb een machine van Hendi, tafelmodel. In de stal staat een professionele machine die 24 kilo op een dag maakt. Staat stof te vergaren. Impulsieve aankoop en het ding moet op de waterleiding aangesloten worden. Misschien toch maar eens naar het oud ijzer brengen. Een machine is wel handig als je onverwachts ijsblokjes nodig hebt. Na 15 minuten rollen de eerste 12 blokjes uit de machine en dan telkens om de 10 minuten of zo.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Bij onze diepvriezer zaten van die plastic vormen met deksel. Dat zijn 2 x 18 blokjes. Die steek ik in een lege doos waar vroeger roomijs in zat. Dat is zo goed als luchtdicht en de deksels van de vormen zelf sluiten nog eens af. Je kan makkelijk zo 4 vormen in 1 doos krijgen zodat je 36 blokken ijs kan hebben met beperkte plaats/moeite/kosten. Hoe moeilijk kan het zijn?

Als wij ijsblokken gebruiken, veelal in drankjes, dan gebruik ik de blokken die nodig zijn en de rest gaat in de pompbak en ik vul de vormpjes weer aan met vers water. Dat kost niets, op wat water na en je hebt snel ijsblokken. Ik zie niet in hoe een machine dit beter/goedkoper zal doen met meer gebruiksgemak.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ahrand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Als je graag met water speelt is dat inderdaad niet moeilijk.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6310
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Hoe krijg jij in godsnaam je drank zonder morsen in je glas als alles wat je moet vullen al te veel 'gesmos' is ? :banana: :bang:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Heerlijk topic, wat we tot nu toe hebben:

- side-by-side ijskast met ijsblokjesdispenser
- ijsblokjesmachine
- bakjes vullen met water
- zakjes vullen met water
- plastiek gevulde herbruikbare ijsblokjes (al dan niet gekleurd)
- RVS herbruikbare ijsblokjes
- zak van 2kg kopen in winkel
- rapper drinken


En dat na zo'n simpele vraag. :beerchug:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

LOL
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ahrand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Joe de Mannen schreef:Hoe krijg jij in godsnaam ...
Waarom moet die in godsnaam daar toch altijd bij ?

Het vullen van mijn mond met het drankje noemt men ook drinken en is heerlijk
Het vullen van de ijsblokjeshouders met water en dan smossen in de diepvries noemt men morsen en is geknoei

Details, maar een smakelijk verschil :wink:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

ahrand schreef: Waarom moet die in godsnaam daar toch altijd bij ?
Omdat hij katholiek opgevoed is? :-D
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
stybola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2019, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer

Om maar even mee te gaan in het blokjes gedoe. We verbruiken enorme hoeveelheden ijsblokken. Zakken kopen lukt ons, maar dat was een heel gedoe (daarom de easy way voor mij, prijs speelt niet echt een rol (dit klinkt behoorlijk decadent)).

Die RVS blokken daarvan heb ik er een heel leger. Werken goed als je drank al goed koud is. Als je er kastwarme pastis (Ricard) bij gooit en dan nog koud water dan heb ik niet het effect dat ik wil. Het houdt in mijn ogen de temp. gelijk maar het haalt niet erg veel temp. naar beneden.

Het is allemaal wat gemuggenzift maar ik zoek nu echt een degelijke oplossing om dat morsen, aankopen en verslepen van de winkel.

De oplossing voor mij (denk ik, niet erg overtuigd) is zo een ijsblokmachine aankopen, aanzetten en er een boel maken. In de vriezer droppen. Geen gepruts meer met van die plastiek bakjes vullen en dan toch plots ijsblokken tekort hebben. --> dit antwoord kwam al vroeg aan bod, vergeten van wie het weer kwam. :)

Edit: het hoge verbruik van ijsblokken = graag koud drinken vooral bij cocktails en pastis. Koude frisdranken zijn af en toe ook eens aangenaam. In de drinkbak van de kippen gooi ik op zeer warme dagen 's morgens wat ijsblokken erbij. Op die manier hebben de beestjes doorheen de dag geen drinken van 50°C... ofzo iets. In mijn drinkfles voor op't werk gaan er op warme dagen enkele ijsblokjes bij. Je zou schrikken hoe lang je drinken dan mooi fris blijft. Het gaat niet altijd om ijskoud maar vaak om een aanvaardbare drinktemp. in mijn ogen dan toch. ;)
En het grootste punt van mijn vraag, GEMAK.
Laatst gewijzigd door stybola 27 apr 2021, 16:34, in totaal 1 gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

stybola schreef:De oplossing voor mij (denk ik, niet erg overtuigd) is zo een ijsblokmachine aankopen, aanzetten en er een boel maken. In de vriezer droppen. Geen gepruts meer met van die plastiek bakjes vullen en dan toch plots ijsblokken tekort hebben. --> dit antwoord kwam al vroeg aan bod, vergeten van wie het weer kwam. :)
Van mij. Graag gedaan. Hopelijk heb ik je op het juiste spoor gezet. En laat toch even weten wat de uiteindelijke beslissing geworden is.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
stybola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2019, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer

@jack: de kans is groot dat het zoiets wordt, inderdaad. Nu is de nieuwe zoektocht, welke diepvries (gewoon model) en welke ijsblokmachine. :)

Al zal ik de zoektocht even on hold zetten en nog wat afwachten. Je weet nooit dat iemand een vriezer ontwerp met ijsblok'tap'.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Dat is een makkelijke: diepvriezer no frost. ijsblokjesmachine: kijk eens bij Amazon.de. Mega aanbod voor weinig geld. Zoeken op eiswurfelmaschine.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat lijkt precies wel arbeidsintensief.
IJsklontjesmachine 12 kg / 24 h
Waterreservoir: 2,2 liter
IJsblokjesreservoir: 0,7 kg

Dus om de anderhalf uur moet je dat leegmaken?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

SpecialK schreef:Dat lijkt precies wel arbeidsintensief
Dus om de anderhalf uur moet je dat leegmaken?
Euh ja. Het is een ijsblokjesmachine en geen diepvriezer. En als het mandje met blokjes vol raakt, dan stopt de machine met werken. Dus om het uur of zo blokjes in plastic zak scheppen en de vriezer in. In de machine ontdooien die na verloop van tijd. Blijkbaar zijn er hier niet veel die weten hoe je een ijsblokjesmachine moet gebruiken. En als je een paar kilo hebt ingevroren kun je er weer even tegen. Het is geen professionele machine die 24/7 staat te draaien hee. Het is voor huis tuin en keukengebruik. Hier staat een professionele machine die je 24/7 kunt laten produceren maar ik zie daar het nut niet van in. Je gooit ook geen 10 kilo in de vriezer.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6310
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

ahrand schreef:
Joe de Mannen schreef:Hoe krijg jij in godsnaam ...
Waarom moet die in godsnaam daar toch altijd bij ?

Het vullen van mijn mond met het drankje noemt men ook drinken en is heerlijk
Het vullen van de ijsblokjeshouders met water en dan smossen in de diepvries noemt men morsen en is geknoei

Details, maar een smakelijk verschil :wink:
Och, het mag in ieders naam zijn hoor, pick your choice :)
Maar als water in een zakje doen al gesmos is, dan vraag ik mij echt af hoe je erin slaagt om een glas te vullen… maar blijkbaar ligt dat dus alleen aan de motivatie… :beerchug:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

cadsite schreef:Waarvoor gebruiken jullie dan zoveel ijs? :eek:
Als je een ingebouwde icemaker gewoon bent ga je daar zoveel gebruik van maken. In elk glas dat ik drink zit wel ijs. Water, Ice-tea, cola, Pastis, Mojito's, ice-coffee, om de hardgekookte eitjes af te koelen, ... En het half-gesmolten ijs in het glas wordt snel weggegooid om vers ijs te nemen bij een nieuw glas drinken.
Ik zou niet meer zonder side-by-side kunnen met hoeveel water we hier drinken. Brita's vullen toch niet. En water kopen in de winkel vind ik al helemaal zot.
ahrand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Joe de Mannen schreef:
ahrand schreef:
Joe de Mannen schreef:Hoe krijg jij in godsnaam ...
Waarom moet die in godsnaam daar toch altijd bij ?
Och, het mag in ieders naam zijn hoor, pick your choice :)
Ik heb het gevloek er toch al uit gekregen, dat maakt mijn dag goed :P
Joe de Mannen schreef: Maar als water in een zakje doen al gesmos is, dan vraag ik mij echt af hoe je erin slaagt om een glas te vullen…
want voor de rest blijft de uitleg hetzelfde :wink:
Joe de Mannen schreef: maar blijkbaar ligt dat dus alleen aan de motivatie.
Tip : ALLES in het leven draait rond motivatie :wink:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Iemand met Parkinson of ontwenningsverschijnselen slaagt er ook niet om zonder smossen zo een zakje te vullen. Het enige wat die kan vullen zonder smossen is zijn mond :angel:
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ahrand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Modbreak:
Dit gaat niet over niet meer over ijsblokjes...
Dit de derde keer dat je dit herhaalt, je weet toch dat dat een andere ziekte is ? :roll:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Modbreak:
Dit gaat niet meer over ijsblokjes...
ahrand schreef:Dit de derde keer dat je dit herhaalt, je weet toch dat dat een andere ziekte is ? :roll:
Euh... kan je mij even aantonen waar ik dat al 2 keer geschreven heb in dit topic??? Volgens mij lees je dingen die er niet staan, althans niet door mij geschreven. Zelf nog even dit topic gecheckt, maar nee hoor. Nergens heb ik iets geschreven over Parkinson of ontwenningsverschijnselen. Benieuwd welke reacties je van mij gaat vinden. Kan altijd dat ik zelf aan een of andere vorm van geheugenverlies lijd. Dus kom op met die reacties (van mij). Tenzij je ergens een artikel gaat opdiepen van jaren geleden of zo wat over compleet iets anders ging. Dat kan ook natuurlijk.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
stybola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2019, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer

Morgen ga ik kijken voor een diepvries.

Het wordt een gewoon model (wel die frost toestanden enzo) zonder veel extra's.
Ik heb al behoorlijk wat opgezocht over ijsblokmakers en ik denk dat het in mijn situatie ongeveer even omslachtig is als ijsblokken inkopen in zakken.
We zullen morgen eens kijken naar een diepvries met een 'kleine' schuif om daar een volledig ijsblokkenschuif van te maken.

niets sluit uit dat Jack zijn idee er nooit komt. Blijft het mij storen zal ik toch eens testen met een ijsbloktoestel. :)
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”