Elektronica onderdelen winkel

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1637
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Ik ben sinds een tijdje aan het experimenteren met een Arduino Uno. Ondertussen heb ik een eerste projectje wat eigenlijk in een meer definitieve status zou mogen geraken.

Om mijn testopstelling nu wat definitiever te maken, is de volgende stap alles over te zetten van breadboard naar een echte printplaat. Om het niet te ingewikkeld te maken (ik wil niet mijn eigen printplaatje etsen) zag ik bv. de Adafruit Perma-Proto printplaatjes. Die lijken me ideaal voor mijn hobby-projectje. Helaas nergens online te bestellen zonder een veelvoud aan verzendingskosten... Aangezien ik maar wat kleine goedkope onderdelen nodig heb is online bestellen bijna overal onmogelijk door verzendingskosten.

Dus mijn vraag: is er ergens een IRL winkel waar je zo'n dingen kan gaan halen? Ergens West-Limburg/Oost-Brabant? Of hoe doen jullie dat?
Bestellen via Ali is eigenlijk geen optie, gezien de levertijd. Mss voor een volgend project sneller bestellen nu ik wat meer thuis ben in de onderdelen en wat kan inschatten wat ik nodig heb, maar voor nu ben ik te ongeduldig en wil ik gewoon mijn onderdelen hebben :-)
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Gotron in Hasselt gaat kortstebij zijn, vermoed ik.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Die zijn duur... kan je niet op Ali van die proto boards kopen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Als je een print kan tekenen zijn er meerdere aanbieders van prototype printplaten on line. (lees kleine oplages voor niet veel geld)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

In Leuven heb je Aitec: https://www.aitec.be/
Ik zelf ga in Aalst bij Gotron, maar als jullie dat te duur vinden zal je nergens terecht kunnen in België.
't Moet hier allemaal uit China komen heb ik de indruk.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

MarkDM, ik wil graag lokaal kopen, maar als ik voor de prijs van 1 transistor lokaal een lot van 100 thuisgeleverd krijg… ik ben ook geen sinterklaas he

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja en welke brol is dat dan, die 100 uit china ? Beter 1 goeie.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja, want die ene die je hier x100 betaalt is niet in China gemaakt ;-)
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 784
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Aitec in Heverlee is inderdaad een bekende. Nu, eerlijk, ik vond ze daar vroeger verschrikkelijk onvriendelijk als je iets vroeg.

Wat betreft onderdelen kopen in China -> Russische roulette. Heb al materiaal besteld dat identiek hetzelfde is als materiaal dat je hier koopt maar dan 5x tot 20x minder van prijs maar dat gaat ook op voor amazon.

Ik zocht bvb lasklemmen. 10 stuks bij Gamma/Hubo aan 1 euro per stuk... Dezelfde lasklemmen bij Amazon: 30 stuks voor 16 euro of 75 stuks voor 27 euro. De dag erop aan huis geleverd. Op Ali verkopen ze geen Wago, maar andere lasklemmen zijn er nog goedkoper.

Soms ook eens kijken op het vergeten platform Ebay... Elektrische onderdelen zijn er vaak ook goedkoop te vinden.

Ik kijk tegenwoordig goed rond. Bespaart toch een hoop geld op jaarbasis met zelfs voor kleine prullen rond te kijken. Alleen de auto niet moeten starten spaart al geld (en tijd) uit. :-D
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Joe de Mannen schreef:MarkDM, ik wil graag lokaal kopen, maar als ik voor de prijs van 1 transistor lokaal een lot van 100 thuisgeleverd krijg… ik ben ook geen sinterklaas he

J.
Je moet er wel een maand op wachten. Ik laat 2 onderdelen van ons product custom in China maken. Zaken die de lokale electronica winkel niet verkoopt.

Ik koop sommige onderdelen lokaal bij Gotron in Aalst

Als er iemand een veel goedkoper adres weet voor een 300mm 4 pin jumper wire:

https://www.gotron.be/jumper-wire-0-1-4-pin-300mm.html

bvb 100 stuks, prijzen?
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Liefst zou ik ook lokaal kopen, maar nog niet echt gevonden. Dus doe ik alles via https://www.tinytronics.nl/shop/nl , ze leveren vlot en hebben veel.
Zwaarder gerief (hobby toestellen) haal ik op dit moment op https://www.eleshop.nl
Gebruikersavatar
sandbert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 16 feb 2020, 21:10
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 27 keer

Ik koop normaal gezien bij Gotron, maar jouw 2 tips verrruimen mijn (onlineshop)-horizon met 200 %.
Bedankt NuKem.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

NickG schreef:(ik wil niet mijn eigen printplaatje etsen)
Er zijn vast wel wat hobbyïsten (als dat al een woord is?)
Die printplaatjes kunnen uitfrezen, misschien is dat iets voor jou?
Je moet natuurlijk wel zelf het ontwerp in Eagle maken dan.

Wil je je ontwerp delen?

Persoonlijk heb ik het niet zo voor gaatjesprint, is lastiger dan het lijkt.
Wat heel handig is, is draad waarvan de isolatie niet smelt door het solderen. vervelend om te ontmantelen maar en minste geen vodden mee.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Recentelijk deze site tegengekomen, heb er nog niet besteld maar ze hebben wel wat elektronica spullen.


https://de.elv.com/technik-fuer-elektro ... mponenten/
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

ELV bestaat al heel lang, tis zowat de duitse conrad...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

SPR schreef:Aitec in Heverlee is inderdaad een bekende. Nu, eerlijk, ik vond ze daar vroeger verschrikkelijk onvriendelijk als je iets vroeg.
Ze lijden daar regelmatig hetzelfde probleem als je ook hebt in bv de Metaleuven:
Er staan technische experts in de winkel, en een redelijk aantal daarvan heeft niet altijd zin om de klant met onbenulligheden te helpen.
In de meeste echt technische winkels zie je dat fenomeen.
Het is vaak kiezen tussen dat, of een vriendelijke bediende die van toeten noch blazen weet op technisch vlak.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Joe de Mannen schreef:MarkDM, ik wil graag lokaal kopen, maar als ik voor de prijs van 1 transistor lokaal een lot van 100 thuisgeleverd krijg… ik ben ook geen sinterklaas he

J.
Kom je bij zo een lokale boer met een lijstje componenten, is die een kwartier in de weer om alles verzameld te krijgen. Dat zal de rede zijn waarom het duurder is. Enkele componenten verzenden in een enveloppe kan nooit veel geld kosten, terwijl ze vaak per lot van 100 uit het fabriek rollen.
Tibo
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 nov 2020, 10:24
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 5 keer

Joe de Mannen schreef:ELV bestaat al heel lang, tis zowat de duitse conrad...

J.
Conrad is Duits.
Je hebt ook nog reichelt (met kleine 'r').
Over het algemeen (veel) goedkoper, maar wel met verzendingskosten.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

mailracer schreef:
Joe de Mannen schreef:MarkDM, ik wil graag lokaal kopen, maar als ik voor de prijs van 1 transistor lokaal een lot van 100 thuisgeleverd krijg… ik ben ook geen sinterklaas he

J.
Kom je bij zo een lokale boer met een lijstje componenten, is die een kwartier in de weer om alles verzameld te krijgen. Dat zal de rede zijn waarom het duurder is. Enkele componenten verzenden in een enveloppe kan nooit veel geld kosten, terwijl ze vaak per lot van 100 uit het fabriek rollen.
Dan heb ik nog steeds 100 keer zoveel componenten voor dezelfde prijs. Sorry.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3977
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Bea electronics in Genk is ook een elektronicawinkel, persoonlijk vind ik het betere service dan Gotron (Hasselt).
droomdoos
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 okt 2018, 15:24
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Trim in Aarschot misschien ?
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Trim doet ondertussen ook veel meer andere dingen dan electronicacomponenten.
Mijn idee is dat daar het gevolg van is dat ze niet zo veel meer op stock hebben, maar het is het proberen waard.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1637
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Thx voor alle suggesties! Kom wel vaker voorbij Gotron, winkel is me nooit opgevallen, komende dagen eens even stoppen ☺️
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”