Welke enkelvoudige opbouw inductieplaat?

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Vriendin had destijds 2 enkelvoudige opbouw inductieplaten van Quigg, zelf heb ik de dubbele variant die nog steeds na jaren werkt.

Echter bij vriendin zijn die nu vervangen door ikea versies, en daar was recent een terugroepactie rond, en het model wat ze nu mee kreeg maakt hoogfrequente geluiden zelfs zonder dat het vuur aan staat, dus van zodra stekker in stopcontact irritante fluitgeluiden.

Zijn er enkelvoudige inductieplaten die deze hoogfrequente geluiden niet maken? En liefst iets wat een tijdje meegaat en betrouwbaar is.

Ze heeft een gasfornuis waar ze de dan een metalen overschaal onderste boven op zet (uiteraard de gas uit), om daarboven het inductievuur te zetten.

Gezien ze zonnepanelen heeft, wil ze uiteraard zoveel mogelijk van haar gratis energie profiteren nu ze de dupe is van het afschaffen van de terugdraaiende meter (en digitale meter is haar reeds opgedrongen en is nu de dupe).
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik versta de redenering, maar is dat wel zo verstandig? Zeker gezien koken gebeurt op moment dat de meeste anderen ook koken, dus vanaf 2022 is ze dan dubbel gesjareld.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ik heb hier 2 van die losse plaatjes gekocht via 2dehands voor 25 euro per stuk voor mijn "buitenkeuken" (lees een houten tafel op 4 wieltjes). Die dingen werken probleemloos maar verwacht geen prestaties zoals een plaat van meerdere honderden euro's.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

cadsite schreef:Ik versta de redenering, maar is dat wel zo verstandig? ]Zeker gezien koken gebeurt op moment dat de meeste anderen ook koken[/b, dus vanaf 2022 is ze dan dubbel gesjareld.


Dit is niet aan de orde. Er wordt overdag gekookt.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

ub4b schreef:Ze heeft een gasfornuis waar ze de dan een metalen overschaal onderste boven op zet (uiteraard de gas uit), om daarboven het inductievuur te zetten.
Haal het gasfornuis eruit en ga voor een inbouw inductieplaat... koken op inductie heeft dezelfde eigenschappen als gas.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Recent de dubbele inductieplaat van primo zien liggen nog in den Aldi, dus meegedaan aan 80 euro, en bij insteken in stopcontact direct kortsluiting.

Op 2 adressen getest.

Je kan ze enkel nog online op primo-elektro.be vinden, niet meer in Aldi.

Bizar want mijn 10 jaar oud exemplaar doet het wel nog steeds zeer goed, maar er wordt niet dagelijks op gekookt.

Dus deze was defect:
https://www.primo-elektro.be/nl/product ... laat-primo
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”