Advies RTSP (Eufy indoor & NAS)

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Recent een Eufy Indoor cam (2k, gezichtherkenning) gekocht om mijn Foscam te vervangen.
De Foscam zet zijn beelden via FTP op mijn NAS, maar bij de nieuwe Eufy cam is dit enkel mogelijk via RTSP.
Indien ik het goed begrijp zal RTSP niet werken op mijn huidige Zyxel NAS326 (prima voor gewone backups en streamen naar tv).

Enig advies wat de beste manier is om de beelden via RTSP op een NAS op te slaan?
Best een nieuwe Synology-NAS aanschaffen (bv DS220+ of de goedkopere DS220J?), of is er een goedkopere/eenvoudigere optie? (het ontbreekt me aan tijd om zelf met een RasberryPi aan de slag te gaan)
Afbeelding
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

ffmpeg in een scriptje

Code: Selecteer alles

#!/bin/bash
name="`date +%Y-%m-%d_%H.%M.%S`"
RECpath='path waar je de bestanden wil opslaan'
ffmpeg -rtsp_transport tcp -i rtsp://ipadress:port/camera_specifiek -c:v copy -fs 300M $RECpath/$name.mp4
Voor 300 MByte bestanden.

Kan vlotjes draaien op een oude RPi of zo.
Indien je via command line op je Zyxel NAS326 kan, lukt het mogelijks rechtstreeks.
ffmpeg installeren, een paar scriptjes en crontab moet voldoende zijn om 24/24 7/7 alles op te slaan.
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Bedankt. Ik had gehoopt niet te veel zelf hieraan te sleutelen en tijd aan te besteden, maar inderdaad wel te moeite waard om te bekijken of dit gewoon kan via de huidige NAS. Online zeer weinig info over te vinden, so we'll see
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”