ikea speakers

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Mijn madam zou in haar nieuwe huis muziek willen.
Ik dacht haar een ikea speaker aan te raden, maar heb dit nog nooit gebruikt of getest.
https://www.ikea.com/be/nl/p/symfonisk- ... -50357554/

Er staat "wifi-speaker". Betekent dit dan dat deze werkt zonder gsm? Een bluetooth speakertje heb ik al, maar dan moet je werken via je gsm en echt super handig is dat niet.
Kortom, hoe werkt dit soort speakers eigenlijk? :oops:
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Als ik me goed herinner zijn dit Sonos-compatible speakers - je moet ze dus via de Sonos app bedienen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

devilkin schreef:Als ik me goed herinner zijn dit Sonos-compatible speakers - je moet ze dus via de Sonos app bedienen.
yep
heb er eentje staan

da's een sonos one met lamp op. staat in de slaapkamer en heeft wel zijn charmes
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

1207 schreef:...heeft wel zijn charmes
Over smaken valt niet te twisten :-D . Ik denk wel dat hij verwijst naar de boekenplank speaker.

Persoonlijk vind ik jammer dat de homepod nog steeds niet officieel verkrijgbaar is in België’maar altijd als ik in ikea voorbij loop denk ik wel... die lamp klinkt echt goed! :lol:
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Denk dat je ook rechtstreeks van spotify ernaar kan streamen - is toch alleszins zo met onze Sonos (gebruik die app nooit)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Vriendin heeft hier een Symfonisk speaker staan... is gewoon een Sonos in een IKEA verpakking (en kost dus de helft).

Werkt dus 200% identiek aan een Sonos en qua geluid doet hij zeker niet veel onder.

Werkt dus zonder GSM en streamed rechtstreeks van diverse content providers (inclusief van Spotify met gratis account).

Besturing is via smartphone app of via de PC app.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Is exact dezelfde hardware als de Sonos One SL, inclusief bediening via de Sonos S2 controller app.

Nu Sonos heeft als nadeel dat je vanaf Windows niet rechtstreeks er naar kan casten, enkel Spotify enzo werkt.

Ik zou Sonos omschrijven als de Apple van de Wifi speakers; premium experience, it just works, maar ook zeer locked.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

liber! schreef:Nu Sonos heeft als nadeel dat je vanaf Windows niet rechtstreeks er naar kan casten
Wil je dit dan... je Windows PC moet dan constant aanstaan (beter laat je de Sonos zelf streamen).

Vanaf smartphone kan je echter wel casten zonder probleem... misschien dat het via één of ander tooltje onder Windows dus ook wel lukt.
liber! schreef:maar ook zeer locked.
Misschien moet je mij eens een systeem geven dat meer ondersteuning heeft dan deze lijst... https://support.sonos.com/s/article/3459?language=en_US
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Casten: Je kan het dus niet als luidspreker in Windows gebruiken. Voor velen geen probleem en er zijn workarounds.

Je lijst: Beetje vergelijkbaar met de App Store, zeer ruim, nog altijd een locked environment.

Voor mij waren deze 2 niet zo'n bezwaar dus ik heb enkele Symfonisk's en enkele Sonos speakers.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”