laser afstandmeter

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2011, 20:43
Twitter: DirkRonsmans
Locatie: Haasrode
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

Hoi,

Voor wat simpele metingen uit te voeren af en toe ben ik op zoek naar een goedkopere laser afstandmeter.
Voor zo'n dingen kom ik al snel uit bij Aliexpress, je kan niet sukkelen voor 15-20€ en de kwaliteit ben ik meestal tevreden mee.

Iemand ervaring met zo'n dingen en/of merken die je kan aanraden/afraden?

https://nl.aliexpress.com/wholesale?tra ... =30&page=1

Als het voor gelijkaardige prijzen kan niet op aliexpress mij ook goed hoor, ben gewoon niet van plan om veel uit te geven aan iets dat misschien 10x gebruikt zal worden :)
Laatst gewijzigd door dirkr07 11 jul 2020, 10:54, in totaal 1 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Heb een SNDWAY SW-T40 van AliExpress die me maar een euro of 15 kostte. Tot mijn grote verbazing (want China) ontving ik echt wel een kwaliteitsproduct. Heb ook wat nauwkeurigheidstesten gedaan en ik geloof dat hij er maar 1mm naast zat op een afstand van 1.5m.

Als ik me goed herinner was het overigens ook op aanbeveling van hier op Userbase :). (even searchen op SNDWAY hier).
Gebruikersavatar
sandbert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 16 feb 2020, 21:10
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 27 keer

Met een Ali-apparaatje heb ik geen ervaring.
Een tijd terug mocht ik van een vriend er eentje van Bosch lenen. Super maar met een navenante prijs helaas.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1265
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Ik heb ook de bovengenoemde SNDWAY SW-T40 vanop Ali. Zeer tevreden over !
Taaner242
Plus Member
Plus Member
Berichten: 184
Lid geworden op: 25 sep 2019, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 25 keer
Recent bedankt: 1 keer

dirkr07 schreef:Als het voor gelijkaardige prijzen kan niet op aliexpress mij ook goed hoor, ben gewoon niet van plan om veel uit te geven aan iets dat misschien 10x gebruikt zal worden :)
Als je dikwijls in Brussel komt kan je die ook gewoon lenen bij https://www.tournevie.be/nederlands#ons-aanbod.
Nu misschien vooral interessant als je meerdere zaken nodig hebt: Je wordt lid gedurende een jaar (€40) of een maand (€20). Je bijdrage dient voor het onderhoud of aankoop van gereedschap. Je kan vervolgens ongelimiteerd kwaliteitsgereedschap ontlenen. Na een of twee weken breng je alles terug.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1336
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Heb een kleine bosh, staat regelmatig tussen de acties (+- 50€ als ik me goed herinner). Enige iritante is de schuif om aan/uit te zetten wat je soms toch paar keer moet doen. Denk dat je met de ali meters zeker niet slechter bent.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Er liggen er aan -30% in de Lidl, gisteren hier toch gezien, 'laatste stuks', maar er lagen er een stuk of 5 nog. Originele prijs was ergens 40€, min 30% lijkt mij een koopje??
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Tomby schreef:Heb een SNDWAY SW-T40 van AliExpress die me maar een euro of 15 kostte
Argon schreef:Ik heb ook de bovengenoemde SNDWAY SW-T40 vanop Ali. Zeer tevreden over !
same here, ook de SW-T40 via ali en enorm tevreden van.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ook ik heb zo ééntje van Bosch.
Wat ik je vooral aanraad is ook te kijken dat het toestel goed in de hand ligt en het knopje eenvoudig te bedienen is.
Gebruik het ook regelmatig op lastige plaatsen en dat vind ik het enige minpuntje met zo "vlakke" knoppen waar je toch enige druk hoeft op uit te oefenen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2011, 20:43
Twitter: DirkRonsmans
Locatie: Haasrode
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

super, bedankt voor de suggestie :)
Dat een Bosch waarschijnlijk beter zal zijn ontgaat me niet maar voor die paar keer vind ik het dan stom om er zoveel geld aan te geven.

Dan weet ik toch dat jullie al tevreden zijn van het SNDW merk!
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

dirkr07 schreef:super, bedankt voor de suggestie :)
Dat een Bosch waarschijnlijk beter zal zijn ontgaat me niet maar voor die paar keer vind ik het dan stom om er zoveel geld aan te geven.

Dan weet ik toch dat jullie al tevreden zijn van het SNDW merk!
Zelf heb ik de Bosch PLR 30 ofzo, het knopje kan beter.

Afbeelding
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”