stereo met apps?

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
marcvt63
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 maa 2016, 08:48
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 4 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik zoek een mini of microketen die apps bevatten
bestaat dit?
bv een denon apparaat?

of moet je altijd streamen van een ander toestel?
pc,laptop smartphone
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Het is maar de vraag hoelang dat allemaal zal meegaan.

https://www.hifi.nl/artikel/27740/Sange ... peler.html
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Het is maar bedenkelijk inderdaad of het wel goed is om zulke apparaten aan te schaffen, gezien de vrij korte levensduur van die dingen volgens fabrikanten...

https://tweakers.net/nieuws/161668/sono ... -zijn.html

Ze bestaan wel natuurlijk, zoals die sonos dingen dus, maar dan moet je voor jezelf uitmaken of je het OK vind dat een bedrijf zomaar kan beslissen om je apparaat niet meer te ondersteunen omdat ze "te oud" zijn.
Daar sta je dan met je dure aankoop, terwijl je overal nog oude versterkers of hele HiFi installaties van voor de 90'ies welke gewoon nog altijd hun ding doen.

Wat je mogelijkheden zijn mbt afspelen is dan natuurlijk afhankelijk van welke set je koopt.

Die sonos is voornamelijk app driven, dwz dat je een app op je telefoon installeert (of laptop/pc) om deze te besturen.

Of zoek je iets dat meer "mobiel" is? Dus dat je mee kan nemen op verplaatsing/naar vrienden/kennisen?
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

GuntherDW schreef:Daar sta je dan met je dure aankoop, terwijl je overal nog oude versterkers of hele HiFi installaties van voor de 90'ies welke gewoon nog altijd hun ding doen.
Is exact de reden waarom ik nooit in zo'n stereo-met-apps mijn geld zou steken. Er zijn genoeg mogelijkheden om te streamen naar je analoge stereo. Ik wil wel een uitzondering maken voor een keukenradiootje, maar dan vooral omwille van DAB+. Die apps staan er dan gewoon (ongevraagd) bij.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Je kan ook DAB+ radiotjes vinden voor cheap welke niet van zulke "apps" weten, onze vader heeft er een tijdje terug uit de aldi eentje gekocht dacht ik.

Ze zijn iets lastiger in gebruik dan hun oude FM radio, voornamelijk door de iets te simpele/lastige/floaty input methode, maar overall eens je connectie hebt is het goed. En gezien ze niet vaak van station wisselen is het voor hun wel voldoende :P.

(Hmm, bij nader inzien was het toch niet die van de Aldi, als ik google mag geloven, maar alsnog zijn die ook vaak te koop, zonder die "apps" dan)
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Bij sonos, google home max, mini, .. stream je rechtstreeks van spotify/yt music/....

Je kan wel bedienen met je gsm/tablet/pc of via spraak, of lokale muziek casten

Een kort leven zullen ze wel niet hebben (10j lijkt me toch prima). En ze kosten ook een drol.
de koe zegt boe
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”