Wifi deurbel met camera

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hallo iedereen,

Op zoek naar een wifi deurbel met camera.
Bij voorkeur 1080p, mogelijkheid tot vast te bedraden en op te laden via bestaande beltransformator.

Iemand goede suggesties? Een betalend abonnement is uitgesloten.
Ring heeft m'n broer en die werkt toevallig alleen maar foutloos de moment hij een abonnement heeft.
Zou ik me wagen aan een Chinees? Cloud-opslag op een Chinese server lijkt me ook niet zo optimaal om nog maar te zwijgen over privacy.
Liefst lokale opslag op SD en een poort openzetten lukt me ook moeiteloos hoor ;-)

Persoonlijk keek ik erg hard uit naar de nieuwe Xiaomi, omdat al hun apparaten in één app te integreren zijn, maar de reviews en de vlotte werking in Europa laat toch nog wat de wensen over.

https://www.banggood.com/Xiaomo-AI-Face ... rehouse=CN

PS: Ja mag niet de straat filmen maar dat wil ik niet horen.
Ik weet andere camera's hangen in de buurt, dat is wel een pak schandaliger dan een deurbel.
Ben het beu, al die pakjes die bij de buren geleverd worden zonder briefje in de bus en de buren die de pakketjes "vergeten".


Bedankt
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Je mag wel degelijk de straat filmen, als het zoveel mogelijk beperkt wordt.

Ook verplicht camera aan te geven en wettelijk bordje plaatsen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ring werkt zonder abonnement. Dat abonnement laat je toe om je video-opnames op te slaan op een server bij ring. Zonder abonnement kun je geen opnames bewaren. Je bent vrij om erop in te tekenen, iets van een 30 dollar per jaar.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6013
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Zijn er varianten die op batterijen werken?

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Een ring video doorbell is uitgerust met batterij maar je kan die ook bedraad aansluiten middels een beltrafo. Enig nadeel aan de batterij: om de paar weken (of maanden) moet je de deurbel losschroeven en de batterij opladen d.m.v. de usb aansluiting. En een camera vreet echt wel stroom. Conclusie: een deurbel met camera die op batterijen werkt is écht wel uit den boze. Voor een euro of 10 koop je een beltrafo en je hoeft je geen zorgen meer te maken over (het opladen of de status van) de batterij.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

Ik ben bezig met het experimenteren met de EZVIZ DB-1. Dit is eigenlijk hardware van Hikvision. Ik had de wifi deurbelcamera van Netatmo in het oog, maar het duurt me ietsje te lang eer die uitkomt (ik vermoed een beetje dat die onderliggend sterk op deze DB-1 zal lijken).

DB-1 lijkt me nu wel overal een beetje uitverkocht te zijn? (EOL? Had het bij 50five gekocht voor 110€)

Reden voor deze wifi deurbel?
- 3MP camera (is wel fisheye) met nightvision
- geen cloud opslaggedoe (is wel mogelijk, mits betaling uiteraard.)
- slaat optioneel images op op interne microSd kaart (heb er eentje van 128GB ingestoken, het maximum volgens de specs)
- maar vooral: ik heb de cam toegevoegd aan mijn synology Surveillance Station. Daar sla ik ook alles nog eens op (met ingestelde motion detection enz enz).
- tweeweg communicatie

Ik heb een nieuwe beltrafo aangeschaft die genoeg power kan leveren (12V, 2A) zodat de bestaande mechanische gong ook nog werkt (gong werkt tussen 8V en 16V dus ook daar mocht ik niet te hoog gaan in voltage).

Ik heb de camera maar sinds dit weekend wat kunnen instellen en testen (Stroomstekker aan DIN beltransfo (input) gehangen, en dan de deurbel op de transfo-output aangesloten om alles te testen en in te stellen. Deze DB-1 wordt door verschillende merken uitgebracht (EZVIZ/Hikvision/RCA/Laview/Nelly) waardoor ook de firmware interchangeable is. Bv. de firmwares van Laview en Nelly (beide uit US) hebben ONVIF ontersteuning, maar voorlopig werkt het met RTSP ook in Surveillance station dus heb nog geen nood aan een andere firmware. Nota: deurbel wordt redelijk warm, randje heet.

Nu werkt het ontvangen van een call/melding wel via de cloud met de ezviz app (notificatie, spreken via de deurbel) maar moet nog wat onderzoeken hoe dit onafhankelijk op te vangen is via bv. Home Assistant of een andere domotica-tool. Moet me in die mogelijkheden nog wat verdiepen, time permitting.
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Ring werkt toch prima zonder betaald abonnement? Alleen kan je dan geen opgeslagen beelden terugkijken.

Ik heb zelf mijn Ring weggedaan en heb nu een Nest hangen. Veel beter. Krijg nu ook beeld op mijn Google Home van wie er aan de deur staat, zodat ik niet elke keer naar mijn gsm moet zoeken als er wordt aangebeld.
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

Kun je die bedraden? Ik heb de eerdere versie van Xiaomi en de camera/gsm mogelijkheid is onbruikbaar. De bel moet verbinding maken met wifi, dan moet je wachten op een push notificatie uit China (daar staat de server), dan moet je de app openen, wachten tot de deurbel verschijnt, doorklikken en dan ben je 1 of 2 minuten verder en staat er niemand meer voor de deur.

Ik denk dat hij vooral zo langzaam is omdat het op batterijen werkt en alles uitgeschakeld is tot iemand op de bel drukt. De kwaliteit van de beelden is wel goed, ook in het donker alleen staat er een Chinese tijd in de beelden (in de app staat wel de tijd in België). Tenzij deze bel op al die punten verbeterd is zou ik hem over slaan.

Via de luispreker die er bij zat werkt het wel snel. Maar daar zit geen monitor op. Alleen een speaker en microfoon.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

wimpie3 schreef:Ring werkt toch prima zonder betaald abonnement? Alleen kan je dan geen opgeslagen beelden terugkijken.

Ik heb zelf mijn Ring weggedaan en heb nu een Nest hangen. Veel beter. Krijg nu ook beeld op mijn Google Home van wie er aan de deur staat, zodat ik niet elke keer naar mijn gsm moet zoeken als er wordt aangebeld.
Heeft die Google Nest deurbel ook zo een cloud opslag mogelijkheid? Kosten?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ahrand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

wimpie3 schreef: Heeft die Google Nest deurbel ook zo een cloud opslag mogelijkheid? Kosten?
€5 / maand voor 5 dagen opslag
€10 / maand voor 10 dagen opslag
€30 / maand voor 30 dagen opslag
Hier zit dan ook afbakening bij ( uitsluiten van bepaalde zones)
En gezichtsherkenning
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
Locatie: Niverance
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb zo een ring deurbel (vide doorbell v2), en ben daar heel tevreden van. En die werkt ook perfect zonder abonnement.

De batterij gaat hier ongeveer 3 maanden mee vooraleer ik ze moet opladen, maar dat komt omdat ik ook bewegingen laat registreren en niet enkel wanneer er gebeld wordt. Op die manier gaat het verbruik uiteraard iets sneller.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

TimoLimo schreef: Ik heb een nieuwe beltrafo aangeschaft die genoeg power kan leveren (12V, 2A) zodat de bestaande mechanische gong ook nog werkt (gong werkt tussen 8V en 16V dus ook daar mocht ik niet te hoog gaan in voltage).
Dus je zet de contacten van de deurbel in serie met je mechanische gong en alles blijft werken? In de veronderstelling dat je genoeg spanning hebt uiteraard.
TimoLimo schreef:Nota: deurbel wordt redelijk warm, randje heet.
Nodeloze sluipverbruiker die dus best wel wat geld kost op het einde van de rit, in combinatie met de verliezen van de beltransfo, doe daar nog eens het verbruik van de bel bij...
ik denk zelfs dat je de meerprijs van oplaadbare batterijen er uit haalt, als je je beltransfo sporadisch inschakelt om bij te laden.

PS: een deurbel die een micro-usb aansluiting aan achterzijde heeft vind ik ook nog wel oké.
Met een beetje gefoefel krijg je die wel bijgeladen via een micro-usb stekkertje op de bestaande bedrading aan te sluiten en in het gat in de muur te steken.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

honda4life schreef: Dus je zet de contacten van de deurbel in serie met je mechanische gong en alles blijft werken?
Klopt! Althans, dat is de bedoeling (moet alles nog installeren maar genoeg installatiefilmpjes en documenten over deze DB-1 te vinden). Er zit ook een 'powerkit' bij, wat dan eigenlijk gewoon een capacitator is die voldoende energie bijhoudt om de mechanische ging te laten bellen. Deze is vooral nodig bij zwakkere beltrafo's. Nadeel als je toch een zwakkere trafo gebruikt: een tweede keer snel opnieuw aanbellen kan als gevolg hebben dat er niet genoeg stroomsterkte is om de gong een tweede maal te laten bellen?
honda4life schreef: Nodeloze sluipverbruiker die dus best wel wat geld kost op het einde van de rit, in combinatie met de verliezen van de beltransfo, doe daar nog eens het verbruik van de bel bij...
True.. Maar ik denk dat de vorige 25-jaar oude beltrafo ook al een hoog sluipverbruik had. Als mijn Shelly 's binnen zijn zal ik apart het verbruik checken van de nieuwe beltrafo en de deurbel zelf, just for fun. Voorts trek ik het mij niet zo veel aan omdat het een camera is die 24/7 beeld zal doorsturen naar mijn NAS. (Deurbel kan blijkbaar 3 simultane UHD streams aan, vanaf 4 UltraHD streams krijgt de processor het moeilijk om alles door te geven). Ook werkt de deurbel op de 2.4 of 5GHz wifiband. Met het microsd kaartje heb je zonder een extra abo de mogelijkheid om opgeslagen beelden te herbekijken via de app (beelden staan niet in de cloud, maar worden wel gestreamd vanuit de deurbel via de de cloud). Ook blijkbaar mogelijk om met Google Home of Alexa (Homekit no idea) te integreren (maar geen idee of dat gemakkelijk op te zetten is of niet).

Ik vond deze deurbel alleen maar voordelen hebben tov de Rings, Nests en Doorbirds voor deze prijs... Toekomst zal uitwijzen of het in de praktijk ook zo is :D
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

TimoLimo schreef:Klopt! Althans, dat is de bedoeling (moet alles nog installeren maar genoeg installatiefilmpjes en documenten over deze DB-1 te vinden). Er zit ook een 'powerkit' bij, wat dan eigenlijk gewoon een capacitator is die voldoende energie bijhoudt om de mechanische ging te laten bellen. Deze is vooral nodig bij zwakkere beltrafo's. Nadeel als je toch een zwakkere trafo gebruikt: een tweede keer snel opnieuw aanbellen kan als gevolg hebben dat er niet genoeg stroomsterkte is om de gong een tweede maal te laten bellen?
Hmm de lokale opslag en deze functie weet me te overtuigen.
TimoLimo schreef:TAls mijn Shelly 's binnen zijn zal ik apart het verbruik checken van de nieuwe beltrafo en de deurbel zelf, just for fun. Voorts trek ik het mij niet zo veel aan omdat het een camera is die 24/7 beeld zal doorsturen naar mijn NAS. (Deurbel kan blijkbaar 3 simultane UHD streams aan, vanaf 4 UltraHD streams krijgt de processor het moeilijk om alles door te geven). Ook werkt de deurbel op de 2.4 of 5GHz wifiband. Met het microsd kaartje heb je zonder een extra abo de mogelijkheid om opgeslagen beelden te herbekijken via de app (beelden staan niet in de cloud, maar worden wel gestreamd vanuit de deurbel via de de cloud). Ook blijkbaar mogelijk om met Google Home of Alexa (Homekit no idea) te integreren (maar geen idee of dat gemakkelijk op te zetten is of niet).

Ik vond deze deurbel alleen maar voordelen hebben tov de Rings, Nests en Doorbirds voor deze prijs... Toekomst zal uitwijzen of het in de praktijk ook zo is :D
Vooral benieuwd naar het verbruik ja, vermoedelijk zo hoog en warm door de continue stream en wifi.
Hou me vooral op de hoogte van het verbruik zonder wifi, al kan je vast die lage verbruiken moeilijk meten.

Ook een mooie is die van Netatmo, maar precies vrij recent en nog weinig tot geen prijzen bekend:
https://www.netatmo.com/en-us/security/ ... ifications
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

Inderdaad, eigenlijk was ik meer aan het hopen dat die van netatmo eindelijk zou uitkomen zoals ik eerder zei.. Lijkt me ook wel eentje om in het oog te houden :)
TimoLimo schreef:...Ik had de wifi deurbelcamera van Netatmo in het oog, maar het duurt me ietsje te lang eer die uitkomt (ik vermoed een beetje dat die onderliggend sterk op deze DB-1 zal lijken).
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

Voor eventuele geïnteresseerden: De EZVIZ DB-1 staat nu aan 99€ bij 50five.Be

Heb ondertussen verbruik en dergelijke eens nagekeken in een testopstelling waarbij de deurbel continu opstaat en streamt naar Synology NAS (Surveillance Station).

- beltransfo (12V) + deurbel (incl. streamen; zonder nachtzicht): 4.2 Watt gemiddeld
- beltransfo (12V) + deurbel (incl. streamen; met nachtzicht): 5.7 Watt gemiddeld

Goeie bron van extra info over deze deurbel: IPCamtalk Waar je ook firmware van andere aanbieders kan gebruiken, tips over HikVision tools om aan meer instellingen te geraken, enz enz.

Moet alleen eens tijd maken om ze effectief in gebruik te nemen :D
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Die ezviv db1, is die identiek aan de nsc db2? Moet je deze deurbel verplicht verbinden met een bestaande bel of kan je gewoon een Android tablet gebruiken als bel? Ik heb nu een ring eerste versie maar als ik de vergelijking maak is deze ezviv een pak interessanter qua specs.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

Yep, is identiek dezelfde als die van Nelly. Maar de firmware van Nelly heeft bv. ONVIF functionaliteit mocht je dat liever hebben voor beeldopslag (bij mij werkt RTSP prima in de originele EZVIZ firmware).

Firmware is interchangeable, dus kan je op de EZVIZ van andere aanbieders flashen (RCA, LaView, Nelly, enz... lees wel eens de 101 op mijn link van IPCamTalk door, kan zijn dat je bij bepaalde volgorde van firmware flashen bv. het watermerk niet meer uit het beeld krijgt en zo.
Ook kan je de apps van de verschillende aanbieders gebruiken. (EZVIZ app met Nelly firmware, of LaView app met RCA firmware, ik zeg maar iets)

Je moet deze niet aansluiten op een deurbel/gong. Je dient wel een transistortje/zekering te plaatsen (edit: welke bijgeleverd is zit bij de DB-1) indien geen bel/gong en in de settings van de deurbel configureer je dan 'No chime'. Op je Android tablet installeer je dan een app om de calls te ontvangen (ik heb voorlopig enkel die van EZVIZ zelf geprobeerd op een android smartphone en werkt goed genoeg voor mij, maar er is dus keuze zoals daarnet vermeld).
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik heb me in tussentijd ééntje besteld via Aliexpress omdat ik in tussentijd nog niet gevonden had wat ik exact zocht... zo "veel" geld uitgeven voor wat het maar is en nog niet aan m'n verwachtingen voldoet, toch maar liever niet.
Gewoon om eens te testen, ik hou jullie op de hoogte.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

honda4life schreef:Ik heb me in tussentijd ééntje besteld via Aliexpress...
Heb je een link?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

https://a.aliexpress.com/_sYp8ac

Geen topper waarschijnlijk, maar voldoet in grote lijnen wel in wat ik zoek...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
wimvl
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 jul 2008, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Deze deurbel ziet er ook wel veelbelovend uit:

Hikvision DS-KV6113-WPE1
  • Support Wifi (Only available in DS-KV6113-WPE1 model), convenient setting up and no wiring required
    Support web configuration
    Nice industry design, IP65, 2 indicator integrated;
    Internal Mifare card reader, 1-ch Indoor station access control;
    Noise suppression and echo cancellation
    2MP HD Camera with IR supplement
    Standard PoE/ 12 VDC
https://www.hikvision.com/en/products/V ... ds-kv6113/

Blijkbaar zitten er wel nog wat bugs in de software en is niet alle functionaliteit al gereleased (app support) maar dat zou in q2 beschikbaar komen.
Bel kan ook externe relais aansturen zodat een manuele aansturing van een gong mogelijk is. (Moesten de notificaties op de app niet doorkomen)
En ook belangrijk: geen subscription fees, stream vrij beschikbaar voor opnames op NAS..

Benieuwd naar de eerste reviews van deze bel..
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

wimvl schreef:Deze deurbel ziet er ook wel veelbelovend uit:
Ben je zeker dat de HIK-connect app native zal ondersteund zijn? Bij andere modulaire deurbellen heb je een indoor touchscreen nodig om de connectie met de hikvision te kunnen maken. (bvb de DS-KD8003) Deze persoon beweert ook dat de connectie met de app enkel met de touchscreen kan gemaakt worden.

https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 0#62361590

Wel jammer dat de kijkhoek geen 180° is zoals bij de DS-KB6003-WIP
wimvl
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 jul 2008, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Robert Ford schreef:
wimvl schreef:Deze deurbel ziet er ook wel veelbelovend uit:
Ben je zeker dat de HIK-connect app native zal ondersteund zijn? Bij andere modulaire deurbellen heb je een indoor touchscreen nodig om de connectie met de hikvision te kunnen maken. (bvb de DS-KD8003) Deze persoon beweert ook dat de connectie met de app enkel met de touchscreen kan gemaakt worden.

https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 0#62361590

Wel jammer dat de kijkhoek geen 180° is zoals bij de DS-KB6003-WIP


Volgens dit citaat van een webshop wel, al ben ik daar niet zeker van:
Naast gebruik met de mobile app kan de DS-KV6113-WPE1 worden gebruikt een Hikvision 2nd generation intercom binnen monitor. Zodra de belknop wordt ingedrukt stuurt het buiten station een directe push notificatie naar de smartphone en laat een eventuele binnen monitor overgaan.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik was een tijd geleden in de richting van YooSee aan het kijken: https://shop.yooseecamera.com/doorbellcam naar aanleiding van een ander deurbeltopic hier. Omdat het videobeeld lokaal te bekijken is en niet via de cloud persé). Waar ik uiteindelijk over struikelde in mijn geval, ik zocht een POE exemplaar en de POE exemplaren ondersteunen geen echte POE (dus niet zonder hun eigen injector). Ik zou de intercom ook via een lokale telefooncentrale willen laten lopen. Dus nu ga ik die HV van hierboven ook eens in het oog houden.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Ik heb de DS-KB6003-WIP een tijdje gehad maar is 2x stuk gegaan en uiteindelijk heb ik hem definitief retour gestuurd. De wifi was niet echt optimaal en af en toe was er ook condens binnenin het covertje voor de lens. Verder was de kijkhoek van 180° wel fijn. Ook kon je de IR led niet afzonderlijk uitschakelen. Hopelijk gaat dit met het nieuwe model wel..
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

MClaeys schreef:Ik was een tijd geleden in de richting van YooSee aan het kijken: https://shop.yooseecamera.com/doorbellcam naar aanleiding van een ander deurbeltopic hier. Omdat het videobeeld lokaal te bekijken is en niet via de cloud persé). Waar ik uiteindelijk over struikelde in mijn geval, ik zocht een POE exemplaar en de POE exemplaren ondersteunen geen echte POE (dus niet zonder hun eigen injector). Ik zou de intercom ook via een lokale telefooncentrale willen laten lopen. Dus nu ga ik die HV van hierboven ook eens in het oog houden.
Hier iemand ervaring mee?
Ik heb helaas de Chinees al terug verwijderd van de gevel... te slechte wifi (hopelijk komt dit door de deurbel).
Netwerkkabel in een bestaande woning trekken zie ik niet echt zitten, misschien wil ik het wel wagen of ik door een telefoonkabel (VVT) 100 mbit krijg, helaas zit die PoE waarschijnlijk op de overige 4 aders en werkt dit toch niet.
Helemaal geen zin om deze kabel te vervangen door een netwerkkabel, als dat mis gaat om een aantal bochten in 16mm preflex te passeren.

Ook viel het me eerder tegen dat de persoon die aanbelt toch niet zo goed zichtbaar is.
Ja, het naar de voordeur komen is prima... aan de voordeur staan was het gezicht niet meer zichtbaar (valse specificatie verticale kijkhoek?)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Mijn ervaring is dat er weinig verschil is tussen chinese of andere wifi deurbellen. Het bereik is net hetzelfde.
Via mijn router heb ik het wifi signaal wel wat kunnen tunen. Maar een kabel is toch echt wel het beste.
ahrand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

honda4life schreef:
MClaeys schreef:Ik was een tijd geleden in de richting van YooSee aan het kijken: https://shop.yooseecamera.com/doorbellcam naar aanleiding van een ander deurbeltopic hier. Omdat het videobeeld lokaal te bekijken is en niet via de cloud persé). Waar ik uiteindelijk over struikelde in mijn geval, ik zocht een POE exemplaar en de POE exemplaren ondersteunen geen echte POE (dus niet zonder hun eigen injector). Ik zou de intercom ook via een lokale telefooncentrale willen laten lopen. Dus nu ga ik die HV van hierboven ook eens in het oog houden.
Hier iemand ervaring mee?
Ik heb helaas de Chinees al terug verwijderd van de gevel... te slechte wifi (hopelijk komt dit door de deurbel).
Netwerkkabel in een bestaande woning trekken zie ik niet echt zitten, misschien wil ik het wel wagen of ik door een telefoonkabel (VVT) 100 mbit krijg, helaas zit die PoE waarschijnlijk op de overige 4 aders en werkt dit toch niet.
Helemaal geen zin om deze kabel te vervangen door een netwerkkabel, als dat mis gaat om een aantal bochten in 16mm preflex te passeren.

Ook viel het me eerder tegen dat de persoon die aanbelt toch niet zo goed zichtbaar is.
Ja, het naar de voordeur komen is prima... aan de voordeur staan was het gezicht niet meer zichtbaar (valse specificatie verticale kijkhoek?)
Ik heb deze een half jaartje geleden gekocht via doorsafe.be, ik zie dat ze er ook al alweer mee gestopt zijn, dat zegt genoeg zeker ?
Van mijn WiFi blijft aan de voordeur weinig over en omdat er na de renovatie een ethernet kabel naartoe getrokken was zocht ik een POE exemplaar. Eerst dacht ik de Ring Elite te kopen maar zoals hier al aangehaald wilde ik voorzichtig zijn met zoveel geld uit te geven.
Er zijn niet teveel opties als je POE wil, gek eigenlijk, dat lijkt me toch de ideale situatie : stabiele bandbreedte + ingebouwde stroomvoorziening.
Bovendien is de Ring Elite voor inbouw en ik zie het niet zitten een groot gat in mijn stenen muur te slijpen.

Over deze Yoosee, tsja, het heeft alle specs maar de uitwerking is pover. De deurbel (met draadloze chime)gaat regelmatig af zonder dat er ook maar iets aan de hand is. De app werkt alleen als hij permanent opstaat op de achtergrond en je hem alle toegang geeft en uitsluit van batterijbesparing. Zo is mijn smartphone een uur sneller leeg op het einde van de dag.
Ik gebruik de bijgeleverde POE injector, dat werkt prima.

Het opnemen van de continue video stream op de NAS werkt ook netjes, redelijk goed beeld, bijna geen haperingen.

MClaeys, als je via een lokale telefooncentrale wil werken ga je in de richting van een SIP deurbel moeten kijken, een voorbeeld is dan de Grandstream GDS3710
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Was aan het kijken voor een Ring deurbel, maar is het de moeite om van de gewone ring van 69 euro de de duurdere versie 3 te nemen van 139 euro?

Zou uiteindelijk toch komen te staan op bestaande 12 volt aansluiting.

Lap, ondertussen ligt de Amazon prijs al terug op 99 euro voor de standaard en 139 voor de versie 3... Verschil is dan al te klein om te overwegen voor de goedkopere te gaan.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Misschien nog een tipje... https://tweakers.net/productreview/2462 ... rbell.html of

Voorlopig nog niet in Europa te krijgen.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

Nog een tip:
Heppie NY!
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8276
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

DarkV schreef:Misschien nog een tipje... https://tweakers.net/productreview/2462 ... rbell.html
Ben ik ook op aan het wachten.

In de VS ook steeds meteen uitverkocht vanaf er een nieuwe voorraad is.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8276
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

DarkV schreef:Misschien nog een tipje... https://tweakers.net/productreview/2462 ... rbell.html of

Voorlopig nog niet in Europa te krijgen.
Kan nog lang duren, hij staat sinds kort op Varia Store met levering 38 dagen maar dat is niet echt betrouwbaar.

Heb op Ubiquiti Store US besteld, momenteel in voorraad daar.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

CCatalyst schreef:
DarkV schreef:Misschien nog een tipje... https://tweakers.net/productreview/2462 ... rbell.html of

Voorlopig nog niet in Europa te krijgen.
Kan nog lang duren, hij staat sinds kort op Varia Store met levering 38 dagen maar dat is niet echt betrouwbaar.

Heb op Ubiquiti Store US besteld, momenteel in voorraad daar.
Mag ik de totale kost weten?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8276
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

honda4life schreef: Mag ik de totale kost weten?
Iig meer dan de 189.17 EUR (zonder verzending) die Varia vraagt. Maar daar weet je niet wanneer je het zal krijgen, die 38 dagen is een schatting, de geschiedenis leert dat er daar nog wel vertraging op komt.

Ubiquiti store: 199 USD (168.55 EUR)
Sales tax: 0 USD
Verzending VS: 0 USD
Verzending VS naar Belgie: TBD
Invoerrechten 0% (85176990): 0 EUR
BTW 21%: 35.40 EUR
===
203.95 EUR + verzending naar Belgie.

Verzending naar Belgie is moeilijk te berekenen voor dit item omdat ik dat bundel met andere aankopen in de VS, ik zou dan de totale kost moeten nemen (wat ik nog niet weet) en dat delen door het aantal items die gebundeld zijn. Het is 200 gram in een kleine verpakking die perfect in een "Pak" past van UPS of FedEx, als je dit individueel zou verzenden lijkt me dit dus nog relatief mee te vallen.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

CCatalyst schreef: Iig meer dan de 189.17 EUR (zonder verzending) die Varia vraagt. Maar daar weet je niet wanneer je het zal krijgen, die 38 dagen is een schatting, de geschiedenis leert dat er daar nog wel vertraging op komt.

Ubiquiti store: 199 USD (168.55 EUR)
Sales tax: 0 USD
Verzending VS: 0 USD
Verzending VS naar Belgie: TBD
Invoerrechten 0% (85176990): 0 EUR
BTW 21%: 35.40 EUR
===
203.95 EUR + verzending naar Belgie.

Verzending naar Belgie is moeilijk te berekenen voor dit item omdat ik dat bundel met andere aankopen in de VS, ik zou dan de totale kost moeten nemen (wat ik nog niet weet) en dat delen door het aantal items die gebundeld zijn. Het is 200 gram in een kleine verpakking die perfect in een "Pak" past van UPS of FedEx, als je dit individueel zou verzenden lijkt me dit dus nog relatief mee te vallen.
Hoe voeg ik in de US store een Belgisch adres toe?
Is me niet gelukt door profiel aan te passen etc.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Op Tweakers heeft er iemand een procedure maar dat is doorsturen via een Amerikaans adres (en die service is ook niet gratis).
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

DarkV schreef:Op Tweakers heeft er iemand een procedure maar dat is doorsturen via een Amerikaans adres (en die service is ook niet gratis).
Ik denk dat hierboven een betere / goedkopere oplossing is beschreven.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Helaas is zo'n Ubiquiti gesloten waardoor je aan hun (gesloten) ecosysteem hangt.

Moest er een kwalitatieve omsluiting/case zijn voor een ESP32-module dan zou ik er zelf aan beginnen (type TTGO case maar dan kwalitatief en meer bel-focus). Kan zelf eventueel via ethernet dan (bv. met Olimex ESP32-POE modules).
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”