Samsung TV

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Toevallig een Samsung TV verkoper hier op het forum???

Na 10 jaar is mijn Samsung TVnl stilaan aan vervanging toe (en aangezien Black Friday eraan komt...)

De keuze is al beperkt tot een TV uit de UE55RU7xxx reeks, maar nu zit ik met het probleem dat het me absoluut niet duidelijk is wat de verschillen zijn tussen de verschillende types in deze reeks. Ik slaag er nergens in om de modellen in een deftige vergelijkende lijst te kunnen zien.
De fillters op se Samsung site zijn ook zeer beperkt...

Daarom hierbij mijn wensenlijstje, als iemand hier een bijpassend model kan plaatsen:

- UE55: is groot genoeg, en ik heb méér dan genoeg met 4K led
- Vlak scherm (er wordt van opzij naar de TV gekeken, en dan blijkt een vlak scherm net iets beter heb ik gemerkt)
- Mogelijkheid om op te nemen op USB
- Schotelkijker: dus DVBS2 moet er zeker inzitten
- CI+ slot (is dit een optie bij Samsung? Als ik tv's in de showroom bekijk lijkt dat precies niet standaard voorzien?? Er zit altijd een klever op de plaats van het CI+ slot?
- Komt aan een (uitklapbare) arm te hangen, dus voet is van geen belang/ moet er af kunnen..
- een 2-tal HDMI.
- Een zo 'normaal' mogelijke remote
- Bluetooth zou handig zijn. Vooral voor hoofdtelefoon, maar 'k vraag me af of er surround bestaat via BT?
- Smart : Plex server aanwezig, Netflix abbonnement, Disney+ binnenkort...
- Wifi (5Ghz?) voor 't gemak, bekabeld werken is ook mogelijk

Wie helpt me kiezen...
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Bij tweakers kan je wat meer filtertjes gebruiken: https://tweakers.net/categorie/621/tele ... lbXgUU1z78
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Geen verkoper hier, maar een paar 'ik denk dat...' van mijn kant...

Zowat alle recente TV's hebben DVB-S2 decoder aan boord. Vaak zelfs 2 ingangen, 2 tuners. CI(+) slot is idd aanwezig, maar de module zelf (die je daar kan inklikken) is een optie. Als je die sticker wegtrekt zie je een gleuf waar die module inklikt (90-graden-aansluiting).

USB en HDMI hebben recente modellen in overvloed. Hier is de TV 4 jaar oud en heeft 5 HDMI en 4 USB's.

BlueTooth: alle recente Samsung smart TV's hebben BT aan boord, 3.0, 4.0, ... Super handig, je kan een Samsung soundbar kopen, is in een oogwenk gekoppeld aan je TV en heeft sublieme kwaliteit (ik was als DJ indertijd veeleisend qua soundbar, maar werd omver geblazen door mijn set van sub + bar. Kostte een +300€, maar als je naar een 4K stream van een festival zit te kijken en je gordijnen plooien zich mooi in de sinusvorm van een diepe bass, zit jegoed!).
Smart: zijn ze ook zo goed als allemaal, anderzijds kost een kleine RPI of Chromecast ook weer geen fortuin meer...

Succes!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

@MaT : Thanks, nooit gedacht aan tweakers :) Door wat met de opties te spelen geeindigd op 1 model : de UE55RU7400

@KRL100: Volgens de handleiding van bovenstaand model zou de bewuste CI+ adapter alvast standaard in de doos zitten, dus da's al een geruststelling. Ik ben ook te vinden voor zo 'volledig' of 'vol' mogelijk geluid. Helaas kan ik geen soundbar onder de TV plaatsen. 't Is een beetje moeilijk om uit te leggen, maar de TV hangt "vrij" in de lucht: er staat niets onder of achter waar ik een soundbar kan opzetten. Er bestaan mounts waarmee je ze aan de tv kan vastmaken, maar dat staat nogal straf lomp aan de achterkant.. En een soundbar die een meter naast de Tv staat klopt ook niet helemaal qua beleving :)


Laat Black Friday maar komen :)
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”