Ervaring FireAngel rook/hittemelders

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
Groggie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 jul 2019, 14:42
Bedankt: 2 keer

Wie heeft er ervaring met FireAngel melders?

Aangezien de oude (ander merk) bijna 10 jaar zijn ben ik op zoek naar nieuwe.
‘Smart’ is geen noodzaak, draadloos koppelbaar lijkt me een extra veiligheid.
(Vroeger geen bekabeling getrokken en geen zin om deze te voorzien)

Meer bepaald volgende modellen lijken me een kanshebber:
WST-630-BNLT
WHT-630-EUT

Is de batterij effectief en valt deze ook onder garantie?

Een ander type draadloos koppelbaar dat ik kan vinden is van schneider electric, argus serie.
Zou enkel rookdetectie zijn en blijkbaar niet zo courant verkrijgbaar?
Gebruikersavatar
henkdee
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2019, 11:28
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 1 keer

Stad Waregem verkoopt ze aan 10€, net 4 gekocht dus geen idee hoe goed ze zijn. (model Fire Angel Thermoptek )
ONE + 4 sims
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Opletten met goedkope brandmelders. Ik zeg niet dat deze melders problemen geven, maar ik had er ook eens van een gelijkaardige prijsklasse à €10 en na 3 van die melders die valse positieven gaven (zo ooit eens 's nachts uit m'n bed gebleird, behoorlijk angstaanjagend! :-x) ben ik toch maar overgeschakeld naar iets betrouwbaarders :bdaysmile:
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Gebruikersavatar
henkdee
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2019, 11:28
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 1 keer

ja maar dat model kost 25 à 30 € hoor maar wordt aangeboden voor 10€ :) zit een grote knop op waarmee je het een tijdje kan uitschakelen.
ONE + 4 sims
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 12 keer

Wij hebben sinds 3 jaar 3 WST-630-BNLT's hangen. ze zijn nog nooit echt moeten afgaan. Wel doe ik om het halfjaar een test door op het middenste gedeelte te drukken. Je ziet ook om x aantal seconden een rode led knipperen zo weet je dat deze nog actief is. Deze kunnen met een simpele druk op de knop met elkaar gekoppeld worden. Ben er zeer tevreden over enkel de accuduur kan ik nog niet bevestigen of deze idd 10 jaar mee gaat.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”