Ervaringen met Homey ?

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik ben van plan om een Homey te kopen om één en ander te automatiseren / te besturen / te bewaken thuis.
Homey lijkt compatibel met dingen die ik al heb of die ik nog wil toevoegen. Maar ik ken niemand die hier al ervaringen (+/-) mee heeft.
Is hier iemand die mij dit kan aan- of afraden? Of eventueel alternatieven kent?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik heb het dat wat opgevolgd in het begin toen het nog een kickstarter was. De kickstarter was erg populair en ze hebben ook wel min of meer geleverd wat beloofd was. Er ontbrak nog redelijk veel functionaliteit toen waardoor ik er uiteindelijk geen gekocht heb maar dat is inmiddels wel al even geleden en uit de topics op Tweakers heb ik begrepen dat dit er inmiddels wel allemaal in zit. Het komt een beetje overeen met wat je met Home Assistant kan, maar dan kant en klaar (en vermoedelijk ook wel meer). Aan de hand van bouwblokken kan je dan automatisaties maken.

Conclussie, zelf niet gebruikt maar inmiddels wel al redelijk wat goeds van gelezen.
Alternatief: Home Assistant maar daar is alles zelf uit te zoeken en ondersteuning in te bouwen.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Iobroker kan misschien ook een alternatief zijn gezien de vele ondersteunde connectoren

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Ik ben er uiterst tevreden over. Het eerste idee was om Home Assistent te gebruiken maar omdat ik het ook grafisch "programmeerbaar" wou maken (je weet nooit dat ik doodval en de vrouw er alleen voor komt te staan), ben ik uiteindelijk gezwicht voor Homey. Die gaf voldoende vrijheid voor mij en is ook voor niet-userbasers nog perfect te gebruiken en te configureren / programmeren.

Achteraf gezien nog geen seconde beklaagd. Ik zit nu een half jaar of zo in de experimenteerfase maar alle mogelijke combinaties die ik wou uitproberen zijn ondertussen achter de rug en ik heb eigenlijk niets gevonden dat niet werkte zoals je het zou verwachten. Volgende stap is nu de grote bestelling om ons nieuwe huis in één keer volledig over te zetten op Homey. Dan heb ik nog tot 16 december om alles te configureren en te testen en op 16 december start de verhuis waarbij de eerste stap is om de hele traditionele elektrische installatie om te zetten naar domotica. Daarna pas de meubels en zo ;-).
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb hem nu ook al een maand en ook zeer tevreden over.
Ik ben ook van alles aan het uittesten, vooral met goedkope sensors en switches maar ook met bestaande apparatuur die tot op heden enkel met een standalone afstandbediening werkten. Fantastisch hoe je dingen aan elkaar kan koppelen van platforms die anders nooit met elkaar kunnen spreken.
Sinds vorig week ook een Google Home mini erbij zodat ik nu ook mondeling instructies kan geven.

Uiteindelijke bedoeling :
- automatisaties voor comfort en energiebesparing
- beveiliging : brand, gas, lekkages, inbraak etc.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”