Draadloze headset - zonder specifieke drivers

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

We zitten nog wel een tijdje in telewerk, me dunkt :).
Momenteel heb ik een Plantronics headset (stereo + mic), maar met een USB-draadje eraan. Dat vind ik gruwelijk ambetant. Er zijn natuurlijk massa's bluetooth headsets (mono/stereo + mic), maar dan moet je bluetooth hebben natuurlijk. Mijn pc van het werk blokkeert bluetooth volledig (alles is dichtgetimmerd - zoals het hoort op een werk-pc overigens :)).

Ik zoek iets
- Dat werkt met (1) alleen USB (in de hoop dat de drivers universeel zijn) of (2) jack (dat is op de laptop ook aanwezig)
- Eventueel met een basisstation waar ik de headset in kan opladen.
- geen ANC (active noise cancelling): mijn bureau is het altijd stil/rustig
- liefst over-ear, want ik bel soms 9u per dag en dan is over-ear comfortabeler dan on-ear

Ik vind momenteel enkel toestellen van +/- €200 en meer:
https://www.coolblue.be/nl/product/8374 ... x-one.html
https://tweakers.net/pricewatch/1552010 ... zwart.html
Waarbij ik in beide gevallen niet eens zéker ben dat het gaat werken zonder specifieke drivers (die ik sowieso niet kan downloaden/installeren op mijn werk pc)

Iemand andere tips voor specifieke modellen, of filters bij Tweakers/Coolblue die ik kan gebruiken om expliciet die modellen eruit te halen waar geen specifieke drivers voor nodig zijn?
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

de H600 WIRELESS HEADSET lijkt me wel iets maar ze hebben nog wat andere modellen ook.

https://www.logitech.com/nl-be/headsets

Online kopen, testen en als het niet werkt zonder drivers terugsturen?
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ik heb medio vorig jaar de JABRA PRO 9470 overgenomen van axs, zie https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=73&t=55561, en die werkt out-of-the-box zowel op USB, BlueTooth als een 'domme' RJ11. Mijn voornaamste doel was handenvrij kunnen bellen met mijn GSM, maar nu ik die ook voor mijn laptop gebruik is het echt een zalig ding.
Ik vermoed dat je voor weinig van die toestellen een driver zal nodig hebben aangezien ze zich presenteren als combi speakers en microphone.
Computer(k)nul
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Jabra evolve reeks.
De 65 voldoet aan je eisen. En die zijn ms certified.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Toestemming vragen aan je it-dienst voor je headset te laten werken is geen optie dan ? Als telewerk de norm is moet trouwens je bedrijf je voorzien van het nodige materiaal. Maar dat wordt een andere discussie ....
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik heb een PLantronics blackwire C720-M, is zowel bedraad als draadloos, MS certified en zeer goed (vind ik toch)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

mailracer schreef:Toestemming vragen aan je it-dienst voor je headset te laten werken is geen optie dan ? Als telewerk de norm is moet trouwens je bedrijf je voorzien van het nodige materiaal. Maar dat wordt een andere discussie ....
Toestemming vragen kan altijd, maar het antwoord is op voorhand al gekend :).
We krijgen trouwens al "het nodige materiaal", maar ik wil draadloos :)

Logitech H600 WIRELESS HEADSET: on-ear
Jabra Evolve 65: on-ear
Plantronics blackwire C720-M: on-ear

Niets over-ear met 50mm drivers? Dat zit toch véél beter!?
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Over-Ear + spreken is toch helemaal niet zo leuk, dan hoor je jezelf niet/minder goed praten en krijg je stemvervorming.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Sasuke schreef:Over-Ear + spreken is toch helemaal niet zo leuk, dan hoor je jezelf niet/minder goed praten en krijg je stemvervorming.
Dat is ook weer waar, maar over-ear is wel handiger qua draagcomfort.
Over-ear kan ik een ganse dag verdragen, on-ear duwt mijn oren plat en als brildrager is dat oncomfortabel.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Daarom dat ik voor die plantronics ben gegaan, die draag ik ook heel de dag en zit zeer zacht (zeker de C720 met de lederen kussentjes). Handig voordeel met Teams bvb, als iemand belt, dan word de call automatisch gestart als ik mijn headset opzet (sensor erin). dus ik moet mijn headset niet persé constant op hebben.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik heb nu de C725 met draad. Niet bepaald van onder de indruk, al kan ik niet vergelijken met andere headsets.
Ik vergelijk met een cheape T7+ koptelefoon waar ik via BT muziek op luisteren en mee bel op mijn telefoon.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Dan moet je inderdaad niet voor de C720-M gaan. Ik gebruik die natuurlijk enkel voor spraak, en dan is die super. games/muziek is inderdaad niet direct super qua kwaliteit.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Hmm, waar komt de eis “zonder drivers” van?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb een Plantronics Savi W720. Werkt tegelijk met mijn SIP desk phone, mijn smartphone en mijn laptop.
Heel handig maar prijzig. Na een paar jaar de oorkussentjes vervangen door fluwelen exemplaren.
Perfect draagcomfort en draadloos bereik, zelfs tot op andere verdieping.
Voor onderweg heb ik een Plantronics Blackwire 5220 USB C.
Heb ook nog een Jabra Evolve 40 Stereo van een klant in gebruik maar die zit niet zo goed.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Sorry had de ‘over ear’ wens niet goed gelezen.

Ik heb de evolve 75 in ear gehad - is in rma al paar maanden (3j garantie en na 2,5j regelmatig gebruik en overal rondhossen kraak in rechterkant) en nu de 75 over ear en kan die gerust hele dag dragen. En ben brildrager. Een over ear kan ook zeer lastig worden owv transpiratie.
De ANC kan je uitzetten. Bij de on ear is vooral de functie van even de micro naar boven te zetten om te muten zeer handig!

Over ear heb je bij hen dan enkel de 85 maar heel duur...

Goed Jabra is sowieso niet goedkoop, maar wel echt plug & play.
Zoontje en ik zijn ziek, echtgenote doet haar Skypes normaal via speakers v laptop (onderwijs, dus daar krijg je niks) en was letterlijk kwestie van usb stickje insteken, headset aanzetten en verdergaan met gesprek - geen enkele setting aanpassen of niks. Wij wouden naar mega spannende afleveringen van Pokémon kijken, vooral mijn zoontje dan, i was along for the ride ;)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Hier erg tevreden over de Plantronics 8200 UC.
Is met een dongeltje op USB dat voor HD voice zorgt in Teams, Skype, ... gaat lekker lang mee, over ear, is noice isolerend genoeg om de actieve noise canceling in de praktijk nooit aan te hebben staan. Ik heb de software geïnstalleerd, maar werkt ook prima zonder. Alleen zie je dan geen batterijstatus en denk ik dat ie ook je presence in Skype/Teams niet volgt.
Ook voor muziek prima met low-latency en vol geluid met diepe bassen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Sasuke schreef:Dan moet je inderdaad niet voor de C720-M gaan. Ik gebruik die natuurlijk enkel voor spraak, en dan is die super. games/muziek is inderdaad niet direct super qua kwaliteit.
De headset die ik nu gebruik is de C725 en die doet pijn aan de oren. De headset die ik zoek moet wel dienen om te (video)bellen, dus games/muziek is niet aan de orde. Basweergave kan me dus niet schelen :).
selder schreef:Hmm, waar komt de eis “zonder drivers” van?
Omdat ik zelf geen drivers kan laden of installeren. Ofwel zit het al op/in de image, ofwel: pech. En BT is uit den boze :?
Ik ben al blij dat mijn Logitech Unifying USB ding herkend wordt en dat mijn draadloze muis/kb werkt (behalve de speciale functies etc)
seagull schreef:Ik heb een Plantronics Savi W720.
https://tweakers.net/pricewatch/371852/ ... 720-m.html[/quote]
Het ziet eruit alsof mijn oren weer platgenepen gaan worden
Ramaht schreef:Over ear heb je bij hen dan enkel de 85 maar heel duur...

Goed Jabra is sowieso niet goedkoop, maar wel echt plug & play.
Zoontje en ik zijn ziek, echtgenote doet haar Skypes normaal via speakers v laptop (onderwijs, dus daar krijg je niks) en was letterlijk kwestie van usb stickje insteken, headset aanzetten en verdergaan met gesprek - geen enkele setting aanpassen of niks. Wij wouden naar mega spannende afleveringen van Pokémon kijken, vooral mijn zoontje dan, i was along for the ride ;)
https://tweakers.net/koptelefoons/jabra ... 0z85SsDGoB
Duzend versies, allen €300+
Goeie tip!

Maar het "driverless" gedeelte zal ik op voorhand niet kunnen uitsluiten, vrees ik.
Het zal trial en error worden...
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Je hebt bij Jabra de UC - unified communications.
Of de MS - die certified is voor alles van MS. Die heb ik, en dat werkt perfect met teams, Skype, zoom, ...


Op werk zijn ze zeer strikt vanuit global, zelfs printer installeren kunnen we niet. En die dingen van jabra werken gewoon.
Zal voor een plantronics ook wel zijn denk ik, maar daar geen ervaring mee.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik klaag niet over de restricties hé, ik zit niet te wachten op Petya-achtige toestanden. Gevolg is wel dat we niet alles kunnen.
Op mijn andere werklaptop, een Lenovo T550, ben ik wel admin en kan ik alles installeren wat ik wil: software, printers, drivers, ... Mijn MX Master 3 kan ik daar ook helemaal configureren.
Op de HP projectlaptop kunnen we dus niets.

De Astra A50 kost ook €250.
De Jabra Evolve2 85 €320...

Zal de dongle de juiste drivers krijgen...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

https://www.amazon.nl/dp/B074M9N8NM?ref ... E_301_dt_1

Zoiets gebruiken? Werkt met mijn domme tv.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Vandaag zie ik een collega van een ander team plots zonder draad en met een koei van een headset bellen. We telewerken en SKype'n al een jaar of 4, en de dag nadat ik hier een topic aangemaakt heb, zie ik iemand draadloos Skype'n.
Blijkbaar kan je gewoon een USB-BT dongle aansluiten en werkt dat ook. Na het inpluggen van zijn USB-BT dongle in mijn pc, hoorde hij het geluid in zijn headset.
Dus de zoekcriteria zijn daarmee wel fors uitgebreid :banana: .

Nu zoek ik "enkel" nog
- goeie BT dongle
- een headset die comfortabel zit, over-ear en met een goeie mic.
budget: <€200
Duzend mogelijkheden :)
Waarom er een onderscheid wordt gemaakt tussen "headset" en "gaming headset" is me niet geheel duidelijk, maar dus nog meer mogelijkheden (al zitten er modellen bij met mottige kleuren/Design)
Gaming headset
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

heist_175 schreef:- een headset die comfortabel zit, over-ear en met een goeie mic.
budget: <€200
Op het werk gebruiken wij de Plantronics Voyager Focus UC, die nog net in je budget valt. Maar het is wel een on-ear, niet over.
Heb die toevallig gisteren eens op mijn eigen PC geprobeerd omdat mijn zoon een online co-op spel wou spelen met voice chat. Ik heb niets van drivers zien geïnstalleerd worden.

Ik kan zeggen dat die voor mij zeer comfortabel is. Ik heb dagen van 6 uur of meer conference calls en nergens last van.
Heeft ook wat leuke features:
* Kan zowel via dongle als standaard Bluetooth gebruikt worden. De dongle heeft een duidelijke LED waarop je dan ook snel kan zien of je bvb muted bent, of (dis)connected.
* Daardoor kan hij ook met 2 devices tegelijk (bvb PC en smartphone) tegelijk connecteren. Al heb ik nog niet uitgetest wat er juist gebeurt. Als mijn baas me op mijn GSM belt, disconnect ik snel van de Webex omdat ik schrik heb dat ze daar een wachtmuziekje o.i.d. zouden horen :).
* ANC die aan/uit kan gezet worden
* Gaat automatisch op mute als je hem van je hoofd afneemt
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Tomby schreef:
heist_175 schreef:- een headset die comfortabel zit, over-ear en met een goeie mic.
budget: <€200
Op het werk gebruiken wij de Plantronics Voyager Focus UC, die nog net in je budget valt.
Dewelke juist?
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/ ... Voyager+UC
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Het is uiteindelijk deze geworden: HyperX Cloud Flight S.
USB-"stick" insteken, er gebeuren automagisch wat zaken en alles werk perfect.
Héérlijk om draadloos te bellen!
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Mpow H12
Voor z'n geld echt waar een superding.
ANC uit te zetten met switch.
Gebruik ik nu en dan. Als het noisy is. Of als ik solo series kijk.


Anders Plantronics Legend 5200uc. Draag ik ganse werkdag feitelijk.
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 699
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 127 keer

voldeden allicht ook aan de wenslijst, buiten niet over-ear:
-https://www.logitech.com/nl-be/product/ ... oduct-hero
-https://www.logitech.com/nl-be/product/ ... oduct-hero

met wat zoeken geraak je aan 35% korting bij logitech ;-)
Bijlagen
Clipboard01.jpg
Clipboard01.jpg (11.57 KiB) 1600 keer bekeken
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

heist_175 schreef:Het is uiteindelijk deze geworden: HyperX Cloud Flight S.
USB-"stick" insteken, er gebeuren automagisch wat zaken en alles werk perfect.
Héérlijk om draadloos te bellen!
Ik heb onlangs ook mijn hoofd gebroken over welke draadloze headset ik wou, maar het schijnt hebben die headsets allerlei klein foibles zoals matige geluidskwaliteit voor de prijs (bv veel mensen klagen dat default tune flauw klinkt en ze raden allemaal software aan om te prullen met de EQ, brrr), of dat de HyperX headsets een soort white noise hebben vanaf dat er een verbinding gemaakt is met de dongle - zogezegd eigen aan het draadloze ontwerp.

Wat kan jij daarover zeggen? En dan vooral met de nadruk op de twee zogezegde nadelen die ik aanhaal?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

JamesEarlGray schreef:
heist_175 schreef:HyperX Cloud Flight S
Ik heb onlangs ook mijn hoofd gebroken over welke draadloze headset ik wou, maar het schijnt hebben die headsets allerlei klein foibles zoals matige geluidskwaliteit voor de prijs (bv veel mensen klagen dat default tune flauw klinkt en ze raden allemaal software aan om te prullen met de EQ, brrr), of dat de HyperX headsets een soort white noise hebben vanaf dat er een verbinding gemaakt is met de dongle - zogezegd eigen aan het draadloze ontwerp.

Wat kan jij daarover zeggen? En dan vooral met de nadruk op de twee zogezegde nadelen die ik aanhaal?
Geluidskwaliteit
Een bedrade Plantronics C725 kost €146 (Tweakers), deze HyperX kost ongeveer evenveel. De geluidskwaliteit is ontegensprekelijk véél beter dan de C725.
Ik heb met een paar directe collega's eerst een paar proefgesprekken gedaan, iedereen spreekt van glashelder geluid ook aan de andere kant.
Dus ik kan van de geluidskwaliteit niet klagen.
Al zullen er ongetwijfeld betere sets zijn, maar deze set voldoet voor mij prima: USB dongle dat het draadloze signaal "maakt" en een prima geluidskwaliteit. Ik ben niet zo'n believer van "Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht" (Tweakers) :).

White noise
Ik gebruik de koptelefoon enkel als ik aan het bellen ben, dus ik heb sowieso weinig tijd dat de koptelefoon op mijn hoofd staat zonder dat er geluid doorkomt. Op die schaarse momenten (iedereen op mute, wachtend op de presentor) kan ik me niet herinneren ooit al last gehad te hebben van ruis.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Bedankt voor de uitgebreide respons Heist!

Ik ben een lastige klant en wil van een headset bijvoorbeeld ook goeie geluidskwaliteit op vlak van muziek, aangezien het mijn eerste draadloze koptelefoon zou zijn en ik zo veel mogelijk use-cases wil invullen met dit speelgoed. Vandaar mijn opmerking over de vele commentaren over het gebruik van een equalizer.

Op vlak van geluidskwaliteit van muziek zit ik vrij goed, denk ik, ondanks het lage budget: een Sennheiser HD380Pro, een neutrale monitor koptelefoon eigenlijk en niet echt een luisterkoptelefoon, maar ik hecht (denk ik toch :D) veel belang aan een neutraal geluid en goeie soundstage. V-shaped of bloated bass is niet meteen mijn ding, het klinkt bij sommige genres muziek wel lollig, maar andere genres worden volledig verkracht door zo'n signatuur. Misschien moet ik gewoon stoppen met alle muziek over dezelfde EQ-kam te scheren en gewoon leren aanvaarden dat elk genre zijn eigen beste EQ-instelling heeft. Misschien dat ub4b hierover meer kwijt kan?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Deze headset is enkel om te bellen, aan mijn pc's en mijn smartphone hang ik een andere headset (via Bluetooth).
Toen ik gisteren, wachtende op de rest van de deelnemers in een call, even muziek luisterde (andere laptop, niet dichtgetimmerd door IT), was dat gewoon prima.

In een wereld met scherm-speakers, PMPO-wattage-boxen en Action-oortjes, vind ik argumenten rond geluidskwaliteit moeilijk te plaatsen.
Wat baten 7.1 boxsets en dure versterkers, als je luistert naar YouTube muziek of MP3's op 96kbps.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Geluidskwaliteit is natuurlijk iets persoonlijk, maar daarom had ik ook aangegeven wat mijn referentiepunt was: de Sennheiser HD380 Pro. Net boven de €100 van budget, maar best goeie kwaliteit voor de prijs. Had indertijd getwijfeld tussen de Beyerdynamic DT770 en deze set. Vrij doordachte keuze als ik mij niet vergis. Ik heb redelijk wat threads doorgelezen op head-fi.org.

Dus ja, je punt van "kwaliteit is relatief" houdt wel steek, maar dat wil niet zeggen dat het voor niemand belangrijk kan zijn.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Even een oudje terug oprakelen. Ik moet voor een bedrijfje een 15 tot 20-tal headsets aankopen. Er wordt niet héél veel telefonisch vergaderd, als het een uur per dag is zal het veel zijn. Het zou wel handig zijn een bluetooth variant te hebben omdat die dan ook op de gsm gebruikt kan worden.
Zelf heb ik van mijn werkgever een Jabra Evolve 65 en die is niet slecht, maar ik heb ook nog een bedrade Plantronics Blackwire C520 en die zit én klinkt veel beter (maar is wel niet draadloos natuurlijk).

Wat zijn aanraders in een prijscategorie van rond de 100 eur?
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb begrepen dat veel van die BT's problemen opleveren dat op Windows micro na een tijdje niet verder bruikbaar is (missing micro)
profke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

SpecialK schreef:Er wordt niet héél veel telefonisch vergaderd, als het een uur per dag is zal het veel zijn.
Dat is een argument wat voor een (goedkopere) wired usb versie te gaan
SpecialK schreef: Het zou wel handig zijn een bluetooth variant te hebben omdat die dan ook op de gsm gebruikt kan worden.
En dit spreekt het tegen.
[/quote]

Er zijn meerdere opties mogelijk, maar alles staat of valt met de GSM-vereiste.
Indien je IT-policy een BT headset toelaat, EN de laptops al een BT chip on board hebben kan je zeker daarvoor gaan. Zoek dan naar apparaten die aangeven dat ze simultaan aan beide gekoppeld kunnen worden.
In het andere geval zal men toch keuzes moeten maken: laptop of gsm.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Op het werk gebruik ik de Jabra Evolve 65, zeer tevreden van. Begin juni komen er draadloze headsets van Epos beschikbaar (Adapt 200), ik heb thuis een bekabelde Epos headset en die zit qua geluidskwaliteit toch nog een stapje hoger dan de Jabra. De Adapt 200 zou vergelijkbaar zijn.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

profke schreef:Indien je IT-policy een BT headset toelaat, EN de laptops al een BT chip on board hebben kan je zeker daarvoor gaan. Zoek dan naar apparaten die aangeven dat ze simultaan aan beide gekoppeld kunnen worden.
De Jabra Evolve die ik nu heb kan dat allemaal. Puur qua eisen voldoet die prima. Maar ik vind dat gewoon niet zo'n goed klinkende en goed zittende headset, zeker in vergelijking met de Plantronics (die ik enkel in wired versie heb). Vandaar de vraag wat anderen gebruiken.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Ik moet zeggen dat ik mijn Jabra Evolve altijd connecteer met dat bijgeleverde USB stickje. Via de ingebouwde bluetooth chip heb ik altijd problemen met de microfoon. Zeer vervelend eigenlijk.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1116
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 100 keer

Sasuke schreef:Over-Ear + spreken is toch helemaal niet zo leuk, dan hoor je jezelf niet/minder goed praten en krijg je stemvervorming.
https://www.jabra.nl/supportpages/jabra ... s-sidetone
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Als een bt headset met usb bt dongle niet zou werke:

Er zijn zo van die apparaatjes die bt zender of ontvanger spelen, om aan een niet stereoketen te hangen zodat je er met een bt headset naar kan luisteren.
Of omgekeerd, om een niet bt headset om te vormen tot een bt headset.

Zou dat ook niet bestaan voor laptops?
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”