ervaring met TV merk high one

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

Iemand ervaring met dit huismerk TV toestel van elektro depot ?

https://www.electrodepot.be/nl/tv-high- ... hd-mm.html
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Aan de hand van wat ik op onderdelenshops zie lijkt het een merk te zijn dat uit de Vestel fabrieken komt. Then again, daar komen zowat alle onbekende merken van dus dat wil niet zoveel zeggen :)
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

duizend schreef:Iemand ervaring met dit huismerk TV toestel van elektro depot ?

https://www.electrodepot.be/nl/tv-high- ... hd-mm.html
Zou ne Samsung kopen 4 keer zo duur en binnen 3 j naar containerpark wegens hoge reparatie kosten.
Is dan ook gekend.
Onbekend onbemind, aantal jaren terug was Beko troep, wordt nu overal verkocht.
Die jaren terug toen Beko werd afgebroken .......

En natuurlijk niet te veel verwachtingen koesteren kan nooit kwaad, aankoop is voordeliger.
In sommige winkels verkopen ze gouden van prijs Hdmi kabels.
Een goedkopere zoveel slechter?

Hier een Philips android 4 j oud, Nuplayer wordt niet ondersteund (android versie)
Volgende tv gaat ene zonder toeters en bellen worden, maar wel met een stick van 35 € voor android tv te gebruiken.
Laatst gewijzigd door fendtje 14 apr 2021, 14:53, in totaal 1 gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Het merk ken ik niet maar een paar maanden geleden kocht ik een nieuwe monitor (HD kwaliteit) van 32 inch via Amazon. Omdat die toch maar dienst doet als backup en om af en toe wat televisie via de Mac te kijken, besloot ik de goedkoopste te nemen. En dat bleek Hannspree te zijn. Ook nog nooit van gehoord maar wel heel content van. Zo zie je maar dat een onbekend, niet te duur merk, ook waar voor zijn geld kan leveren.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

fendtje schreef:
duizend schreef:Iemand ervaring met dit huismerk TV toestel van elektro depot ?

https://www.electrodepot.be/nl/tv-high- ... hd-mm.html
Zou ne Samsung kopen 4 keer zo duur en binnen 3 j naar containerpark wegens hoge reparatie kosten.
Is dan ook gekend.
Onbekend onbemind, aantal jaren terug was Beko troep, wordt nu overal verkocht.
Die jaren terug toen Beko werd afgebroken .......

En natuurlijk niet te veel verwachtingen koesteren kan nooit kwaad, aankoop is voordeliger.
In sommige winkels verkopen ze gouden van prijs Hdmi kabels.
Een goedkopere zoveel slechter?

Hier een Philips android 4 j oud, Nuplayer wordt niet ondersteund (android versie)
Volgende tv gaat ene zonder toeters en bellen worden, maar wel met een stick van 35 € voor android tv te gebruiken.
De reviews van B-merken televisie zijn toch vaak niet zo lovend. Mag je ze allemaal over dezelfde kam scheren... dat heb ik niet gezegd.
Mijn tante had ook één van de eerste ALDI 4K TV's gekocht aan toen een zeer scherpe prijs.
Mijn broer dacht hetzelfde te doen en heeft de TV terug gedaan, gewoonweg slechter beeld dan z'n oude TV.

Natuurlijk gaan nieuwe tv's "kapot" door gebrek aan updates op een gegeven moment.
Een Chromecast is sowieso z'n geld waard en vermoedelijk veel langer ondersteund, misschien is een Android stick al een betere keuze geworden.

Beko blijft hoe je het draait of keert ook een minder duurzaam en goedkoper merk, maar wat ben je met een Miele van 30 jaar oud die 2x zo veel water verbruikt beter is...

Het blijft wat een persoonlijke mening.

Zelf heb ik toch la vaak het gevoel gehad dat goedkoop duurkoop geweest is.
Maar het duurste nemen met het idee dat dit het beste is, da's ook verre van waar.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Ben ook van die mening. Goedkoop is vaak duurkoop. Je hoeft niet altijd het duurste te nemen maar als je bij een betrouwbaar merk zit dan kan je nog terugvallen op enige support of veel gebruikers van het product. Bovendien heeft elk merk een aantal segmenten waarbij features maar ook gebruikt materiaal een rol speelt. Je kiest zelf hoeveel je eraan wil geven maar als je 2 keer sneller een ander moet kopen mocht het al dubbel zo duur zijn.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

Goeie tip om naar aldi promo's te kijken.

Het gaat dus den deze worden van denaldi

https://www.aldi.be/nl/onze-aanbiedinge ... ticle.html

Volgens de reviews vrij goed en dit aan een bodemprijs
Zolang de voorraad strekt ... Hopelijk dus niet 1 TV per filiaal ... :lol:
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dizzy schreef:Ben ook van die mening. Goedkoop is vaak duurkoop. Je hoeft niet altijd het duurste te nemen maar als je bij een betrouwbaar merk zit dan kan je nog terugvallen op enige support of veel gebruikers van het product. Bovendien heeft elk merk een aantal segmenten waarbij features maar ook gebruikt materiaal een rol speelt. Je kiest zelf hoeveel je eraan wil geven maar als je 2 keer sneller een ander moet kopen mocht het al dubbel zo duur zijn.
Ik ben niet helemaal akkoord
Sinds dat ze de TV 'slim' hebben gemaakt is die eigenlijk een wegwerp product geworden.
Als je al geluk hebt wordt de software nog een aantal keer geüpdate en dat is het dan.
Gelijkaardig aan de smartphone, of zoals indien het een android TV is, 2j en t is over en uit met de pret. En een paar jaar later draaien de apps niet meer, ofwel letterlijk ofwel functioneel omdat ze te oud zijn en de nieuwe het nieuwe OS nodig heeft.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Klopt volledig maar mist mijn punt. Je koopt beter een dure TV met excellente kwaliteit maar minder smart EN een goede mediaplayer. Dat kost geld maar elke keer uw goedkope smarttv vervangen omdat hij alweer niet meer up to date is, kost meer EN je kijkt naar een goedkoper toestel.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Of je gebruikt een extern smart gedeelte, dan kan je TV weer jaaaren mee.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Klopt, ik hoef ook geen smart tv. Ik hang er toch mijn Apple TV aan... Genoeg alternatieven die wel goede en lange ondersteuning geven.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

duizend schreef:Goeie tip om naar aldi promo's te kijken.

Het gaat dus den deze worden van denaldi

https://www.aldi.be/nl/onze-aanbiedinge ... ticle.html

Volgens de reviews vrij goed en dit aan een bodemprijs
Zolang de voorraad strekt ... Hopelijk dus niet 1 TV per filiaal ... :lol:
wel nog een kost voor geluid erbij rekenen
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 784
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

De eerste generatie van Smart TV's was echt belabberd bij Aldi. De huidige toestellen zijn echter wel degelijk. Vriendin van mij heeft er eentje gekocht. Haarscherp beeld en dat voor een fractie van de prijs van duurdere merken.

Geluid valt trouwens op de laatste modellen ook goed mee naar mijn bescheiden mening. Niet slechter of beter dan bij andere TV's.

Nu goed, vroeger was een tv behoorlijk duur in vergelijking met nu. 10 jaar of meer met een toestel was geen uitzondering terwijl een tv toestel nu eigenlijk al niet veel meer kost dan een maandbudget aan voeding voor een gezin.

Om even te vergelijken, mijn ouders kochten hun eerste VHS video recorder aan ruim 28.000 Belgische frank (700 euro). Daar hadden ze maanden voor gespaard want mijn vader zijn loon was toen niet eens 1000 euro. Dat was dus geen kleine aankoop.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Kan je eigenlijk nog goede niet-smart TVs kopen? Als in, beeldkwaliteit top specs maar geen smart functionaliteit.
Af en toe kijk ik zo eens naar TVs om eventueel te kopen maar ik zie totaal de meerwaarde niet tegenover m'n fullHD 40" Sony van nu toch al wel zeker 10j oud. Die heeft nog altijd een fantastische beeldkwaliteit, en ja gewoon een AppleTV/chromecast er aan en hij is ook "smart".
Ik heb ook de indruk dat je moeilijker en moeilijker iets kan vinden met top specs in normale maten, het is allemaal 50"+. Dat wil ik absoluut niet in m'n living.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Het is niet allemaal +50!. Er is een LG OLED van 48". Hier bij ons staat 49" LG SM8200PLA en heeft een slordige 460 EUR gekost. Niks fancy qua beeld maar komende van een full HD uit 2009 meer dan voldoende voor ons.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

Geen TV kunnen kopen in denaldi, was te denken ...

Maar ondertussen is er "in overleg" beslist dat de dikte het voornaamste kenmerk van de TV is.
Hij moet namelijk "zeer plat" zijn, zodat hij pal tegen de muur kan gevezen worden "zoals een schilderij"

Er is ook al een toestel "in overleg" geselecteerd dat aan het criterium voldoet... :lol:

Het wordt dus waarschijnlijk den deze

https://www.lg.com/nl/televisies/lg-oled55g1rla

OLED55G1RLA
LG G1 55 inch 4K Smart OLED TV
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tweakers heeft er net een review van gepubliceerd. Da's wel lichtjes over het Aldi budget :P Krefel gaat weer een tv-terugbetaald actie doen voor de Rode Duivels op het EK in juni -- misschien de moeite om daar even op te wachten?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

Merci voor de link.
Een prima TV volgens de review

Nu inderdaad nog zoeken naar een goeie deal, maar ik zou hem graag ten laatste einde mei hebben. Nu is er een cashback actie van 150 euro.
Misschien de versie van vorig jaar kopen, deze hangt ook schilderijplat, geen idee of de nieuwe EVO paneeltechniek de meerprijs waard is.

Want één keer dat die TV hangt zal het niet lang duren of ook de huidige TV in de woonkamer, nog ne Sharp LCD van 14 jaar oud (en 18 cm dik :lol: ) zal ook plat tegen de muur moeten ...
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

Beslissing is gevallen, geen high one :lol:
maar wel

https://www.lg.com/nl/televisies/lg-oled55g1rla

OLED55G1RLA
LG G1 55 inch 4K Smart OLED TV

Met de €150 cashback actie komt hij rond de 1400 dus niet meer wachten, maandag geleverd :banana:
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”