TransIP STACK: Dataloss en einde gratis opslag

Alles over programmeren en development binnen de IT-wereld
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Heeft nog iemand de voorwaarden liggen waarmee je bent akkoord gegaan toen je de dienst in gebruik nam?

Grote kans dat daar instond dat dit kon gebeuren... En je geen poot hebt om op te staan.

Sent from my SM-T970 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
yuan_lee86
Plus Member
Plus Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 jan 2007, 13:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

buthead schreef:Met Pcloud haal ik de max snelheid up als down 300/20mbps hier, in buitenland eens hoop foto's laten syncen, ging aan 1Gbit op de smartphone :banana:

bonusje voor beiden
refje: https://www.pcloud.com/welcome-to-pclou ... cationid=1
Spijtig dat het enkel voor US accounts zijn. Ik had onlangs een free tier account aangemaakt in EU en wacht met geduld of er iets gaat komen op Black Friday qua deals.
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

meon schreef:Bij STACK zelf. Exclusief BTW weliswaar.
3,03 euro voor 1250 GB. Da's dus € 0.002424 / GB. Da's de helft van Amazon S3 Glacier voor direct storage. Niet slecht lijkt me.

Bij veel van die cloud-drive-oplossingen ben je verplicht om met hun eigen api's en apps te werken. STACK is een variant van owncloud/nextcloud dacht ik, met WebDAV en SFTP-support. Dat maakt het veel flexibeler lijkt me? (Maar je boet wellicht in op security/privacy).

Wat ik echter precies nergens zie of STACK ook aan file-level versioning doet in de betalende versie? Want hun backup-oplossing klinkt vooral als een eigen disaster recovery-oplossing en niet iets waar je als eindgebruiker gebruik van kan maken.
Mijn vriendin is op het aanbod ingegaan uit pure gemakzucht (hun plannetje werkt dus wel) en krijgt als reactie dat ze op een wachtlijst belandt want dat ze het te druk hebben...
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 32 keer

Ik heb alleszins mooi de cloud leeggemaakt bij hen en byebye.
Voor de app kwaliteit en up/downloadsnelheden moest je het niet doen tegenover vele andere (ook gratis) aanbieders. En nu dit...
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hier ook stack gebruiker. 2x zelfs. En ja, beiden for free. Eén op persoonlijke naam, één op naam van een VZW. Beiden gestart jaaaaaaaren terug toen het net begon. Op zich zou ik wel willen betalen er voor, alleen is het wat vervelend : ik gebruik amper 1GB (voornamelijk documenten etc), de vzw zelfs nog minder.

Privé zou ik dus 2.5 euro per maand moeten betalen, na een jaar 5 euro per maand. Is me net wat teveel van het goeie.
Jammere is dat stack de enige is wat een goeie sync en mobiele app.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

krisken schreef:
Privé zou ik dus 2.5 euro per maand moeten betalen, na een jaar 5 euro per maand. Is me net wat teveel van het goeie.
Jammere is dat stack de enige is wat een goeie sync en mobiele app.
Ik zou zeggen, Onedrive als alternatief?
Die app vind ik persoonlijk veel beter dan die van Stack, en jullie komen beiden toe met de 5GB die je gratis hebt daar?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Of ik moet nog ns proberen om NextCloud en varianten werkende te krijgen op de server ...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
tizzen33
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 30 maa 2017, 10:14
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 19 keer

krisken schreef:Privé zou ik dus 2.5 euro per maand moeten betalen, na een jaar 5 euro per maand. Is me net wat teveel van het goeie.
Jammere is dat stack de enige is wat een goeie sync en mobiele app.
De 250GB versie kost je 1,51 EUR per maand (incl btw) het eerste jaar, daarna het dubbele.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hmm inderdaad. Vreemd, toen ik eergisteren keek was dat 2.5 en 5 euro. Heb er misschien zelfs nog een screenshot van.
Nu, voor 2.5 euro denk ik dat het gewoon beter is om even te switchen.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
tizzen33
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 30 maa 2017, 10:14
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 19 keer

Voor dat volume aan data, lijkt het mij inderdaad ook niet interessant. Ik heb er +500GB staan, dus eigenlijk voor het gemak gekozen voor de upgrade.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

krisken schreef:Hier ook stack gebruiker. 2x zelfs. En ja, beiden for free. Eén op persoonlijke naam, één op naam van een VZW. Beiden gestart jaaaaaaaren terug toen het net begon. Op zich zou ik wel willen betalen er voor, alleen is het wat vervelend : ik gebruik amper 1GB (voornamelijk documenten etc), de vzw zelfs nog minder.

Privé zou ik dus 2.5 euro per maand moeten betalen, na een jaar 5 euro per maand. Is me net wat teveel van het goeie.
Jammere is dat stack de enige is wat een goeie sync en mobiele app.
Kijk eens naar socialware.be. Langs daar kan je oa Google workspaces for nonprofits verkrijgen.

Ik gebruik dit voor 2 vzw's waar ik inzit.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

FRDDP schreef: ...tegenover vele andere (ook gratis) aanbieders.
Aha :-)
Ik ben namelijk op zoek naar een gratis alternatief. Welke keuze is er?
krisken schreef:ik gebruik amper 1GB (voornamelijk documenten etc), de vzw zelfs nog minder.
Met zo'n klein volume zijn er meer dan genoeg gratis alternatieven, daar heb je geen betaalde variant voor nodig.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

krisken schreef:Hier ook stack gebruiker. 2x zelfs. En ja, beiden for free. Eén op persoonlijke naam, één op naam van een VZW. Beiden gestart jaaaaaaaren terug toen het net begon. Op zich zou ik wel willen betalen er voor, alleen is het wat vervelend : ik gebruik amper 1GB (voornamelijk documenten etc), de vzw zelfs nog minder.
Dan is google drive (+docs) of onedrive toch meer dan genoeg, en ook nog eens gratis.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

maakt er iemand gebruik van hubic ? 10 TB voor 50 Euro per jaar is niet slecht toch ?

https://hubic.com/nl/offers/
Rverm
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 aug 2014, 13:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

mailracer schreef:maakt er iemand gebruik van hubic ? 10 TB voor 50 Euro per jaar is niet slecht toch ?

https://hubic.com/nl/offers/
Daar kan je al een hele tijd niet meer registreren, zie https://www.ovh.co.uk/subscriptions-hubic-ended/
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Promo van https://www.pcloud.com/black-friday

Mij lijkt het riskant. Een niet onbelangrijke som betalen en dan hopen dat het werkt en blijft werkt voor een onbepaalde periode in de toekomst. En als er een probleem is dan heeft pCloud geen motivatie om u te helpen.

Ze geven ook 10GB gewoon gratis. Heb dat genomen. Voor die prijs kun je al eens iets riskeren en 10GB is toch nog steeds de moeite IMHO.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

WalterB1 schreef:Promo van https://www.pcloud.com/black-friday
Schitterend dit soort reclame:
Used by people working in:
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Toch handig: je kan bijna elk groot bedrijf vermelden en toch niet er worden op aangesproken.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

WalterB1 schreef:Promo van https://www.pcloud.com/black-friday
Als ik me niet vergis was het €175 voor 500GB en €350 voor 2TB laatst dat ik heb gekeken. Nog altijd een leuke promo, maar een beetje misleidende getallen met €480 en €980.. :roll:
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik ben nog aan het twijfelen om al dan niet Stack te verlengen.
Ik heb meer vertrouwen in een betalende service dan een gratis service.
Er staat wel AES-256 encryptie... maar dat is niet echt tastbaar dus voel me nog steeds niet 100% vertrouwd.
Nu niet dat er zo grote geheimen te stockeren zijn, maar iedereen heeft wel data waar hij van vindt dat iemand anders geen zaken mee heeft.

Heb in het verleden wel rclone gebruikt als tussenlaag waarbij ik zelf de encryptie in handen heb, maar dat bleek toch geen groot succes wegens sommige geëncrypteerde bestandsnamen die te lang worden, bijgevolg niet meer te synchroniseren waren.

TrueCrypt en EncFs zijn uiteindelijk ook geen optie omdat dit telkens aanzien wordt als een nieuw (groot) bestand in zo'n situatie.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 604
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 48 keer

Kheb voorlopig Strato Hidrive in de plaats genomen.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

honda4life schreef: Nu niet dat er zo grote geheimen te stockeren zijn, maar iedereen heeft wel data waar hij van vindt dat iemand anders geen zaken mee heeft.

Heb in het verleden wel rclone gebruikt als tussenlaag waarbij ik zelf de encryptie in handen heb, maar dat bleek toch geen groot succes wegens sommige geëncrypteerde bestandsnamen die te lang worden, bijgevolg niet meer te synchroniseren waren.
Ik gebruikte duplicati in combinatie met GPG voor versleutelde backups naar Stack te backup'n.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

liber! schreef:
honda4life schreef: Nu niet dat er zo grote geheimen te stockeren zijn, maar iedereen heeft wel data waar hij van vindt dat iemand anders geen zaken mee heeft.

Heb in het verleden wel rclone gebruikt als tussenlaag waarbij ik zelf de encryptie in handen heb, maar dat bleek toch geen groot succes wegens sommige geëncrypteerde bestandsnamen die te lang worden, bijgevolg niet meer te synchroniseren waren.
Ik gebruikte duplicati in combinatie met GPG voor versleutelde backups naar Stack te backup'n.
Da's een mooie!
Nu nog de goedkoopste dataopslag vinden ;-)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

honda4life schreef:Er staat wel AES-256 encryptie... maar dat is niet echt tastbaar dus voel me nog steeds niet 100% vertrouwd.
Euh, volgens mij gaat dat puur over de verbinding (HTTPS) en niet over de opslag, want met elke WebDAV-client kan ik m'n data van Stack (welke trouwens bij mij vorige week geüpgrade werd naar 1250 GB) uitlezen.

Vaststelling: er wordt een dagelijkse backup gemaakt, maar deze is van je "volledige Stack". Je kan dus niet 1 bestand terugzetten of versies op beheren zoals met OneDrive of Dropbox, maar je moet de datum kiezen naar waar je je Stack wilt terugzetten.

Nog een tip voor wie deze cloud-storage als webdrive gebruikt: gebruik de ownCloud sync-tool en niet die van Stack zélf. De versie van ownCloud ondersteunt virtuele files (files on demand) in Windows 10 zodat je je volledige data kan "syncen", maar enkel lokaal hebben staan waar je effectief mee werkt, wat veel handiger is dan de selective sync van de Stack-client.
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

FRDDP schreef:Ik heb alleszins mooi de cloud leeggemaakt bij hen en byebye.
Voor de app kwaliteit en up/downloadsnelheden moest je het niet doen tegenover vele andere (ook gratis) aanbieders. En nu dit...
Downloadsnelheid is uiteraard gelimiteerd voor gratis gebruikers.

Ik ben wel overgeschakeld van webDAV naar sftp voor mijn verbindingen vooral voor Duplicati.
Voor mij is het vooral als offsite backup die wekelijks loopt. Ik heb ook een dagelijkse backup naar een externe schijf en dat is de eerste plaats waar ik van ga restoren. Stack is voor mij als worst case scenario moest alles afgebrand zijn bijvoorbeeld.
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 564
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

FRDDP schreef:Ik heb alleszins mooi de cloud leeggemaakt bij hen en byebye.
Voor de app kwaliteit en up/downloadsnelheden moest je het niet doen tegenover vele andere (ook gratis) aanbieders. En nu dit...
Hmm waar heb je 2TB gratis ? App was niet altijd al te best, zeker via webdav veel geklooi maar gratis en sync via windows 10 liep wel goed.

Ik ben dit aan het overwegen.
Als je gaat naar https://www.seedhost.eu/seedboxes.php kan je een seedbox bestellen. Dit is om torrents te downloaden en te seeden.
Met torrents bedoel ik linux images enzo. Dus legale stuff om de communities te steunen.
Neem je dit:
SDATA 3900 GB 1 Gbps 9 TB € 12 / MONTH
Dat is bijna 4TB voor 12 euro per maand ... . Is wel er niet voor bedoeld maar je hebt toegang via sftp en ssh.
Ik ga misschien 3TB nemen voor torrents en 1TB voor mijn data.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Oké, ik backup nu naar onedrive via rclone en encryptie.
Vaak de fout "Failed to copy: pathIsTooLong: Path is too long"

Iemand een oplossing, of een ander alternatief?
(liefst geen duplicati met zware dependencies om op de RPI te draaien)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Een onedrive URL mag maximaal 260 tekens zijn, dus als uw volledig pad incl filename (en reken daar ook het domein etc bij) te lang is...
Plaats reactie

Terug naar “Development”