Ik heb gratis account daar.

Beste klant,
In september en oktober zijn we opgeschrikt door een tweetal incidenten met STACK. Door het tegelijk defect raken van meerdere harde schijven, is een deel van de data van enkele gratis STACK-accounts aangetast. Van de gratis STACKs worden geen back-ups gemaakt, wat ertoe heeft geleid dat er bestanden verloren zijn gegaan. Dat betreuren we zeer.
De STACK-infrastructuur is zo opgezet dat een kapotte harde schijf automatisch wordt overgenomen door een reserveschijf. Data wordt zodanig verdeeld dat bij een defect deze data hersteld wordt. Sinds de start van STACK heeft dat nooit tot problemen geleid, tot afgelopen september. Door het tegelijk kapotgaan van meerdere harde schijven op één storageserver zijn STACKs aangetast. Een kleiner, maar vergelijkbaar incident heeft zich vervolgens voorgedaan in oktober.
Daaruit blijkt dat wij de data-integriteit van gratis STACK niet meer kunnen garanderen, wat niet past bij de kwaliteitseisen die we stellen aan onze producten. Daarom hebben we de moeilijke keuze moeten maken om op korte termijn te stoppen met de gratis 1TB STACK-accounts.
/ Stopzetten van gratis STACK-accounts
Beste klant,
In september en oktober zijn we opgeschrikt door een tweetal incidenten met STACK. Door het tegelijk defect raken van meerdere harde schijven, is een deel van de data van enkele gratis STACK-accounts aangetast. Van de gratis STACKs worden geen back-ups gemaakt, wat ertoe heeft geleid dat er bestanden verloren zijn gegaan. Dat betreuren we zeer.
De STACK-infrastructuur is zo opgezet dat een kapotte harde schijf automatisch wordt overgenomen door een reserveschijf. Data wordt zodanig verdeeld dat bij een defect deze data hersteld wordt. Sinds de start van STACK heeft dat nooit tot problemen geleid, tot afgelopen september. Door het tegelijk kapotgaan van meerdere harde schijven op één storageserver zijn STACKs aangetast. Een kleiner, maar vergelijkbaar incident heeft zich vervolgens voorgedaan in oktober.
Daaruit blijkt dat wij de data-integriteit van gratis STACK niet meer kunnen garanderen, wat niet past bij de kwaliteitseisen die we stellen aan onze producten. Daarom hebben we de moeilijke keuze moeten maken om op korte termijn te stoppen met de gratis 1TB STACK-accounts.
Wat betekent dit voor jou?
Binnen drie maanden zullen alle gratis STACK-accounts worden stopgezet. We geven je in deze periode graag meerdere opties om je data veilig op te slaan. Dit zijn:
- Je gratis STACK upgraden naar een betaalde STACK. Hierbij wordt er dagelijks een back-up gemaakt van je volledige STACK. Je krijgt dan meteen 50% korting voor de eerste 12 maanden.
- Je gratis STACK-account opzeggen. Je data wordt dan direct door ons verwijderd.
- Wil je wel je data behouden dan kan je nu alvast beginnen met downloaden. Op 10 februari wordt je data door ons verwijderd.
We vinden het vervelend dat we deze keuze hebben moeten maken. Gratis STACK heeft ons en vele gebruikers veel plezier gebracht. In dit artikel vertellen we je meer over de geschiedenis van STACK en hoe we tot dit besluit zijn gekomen.
Heb je naar aanleiding van deze mail nog vragen? Hier vind je meer details terug, geven we een dagelijkse statusupdate en staan de antwoorden op de meestgestelde vragen. Vind je daar niet het antwoord dat je zoekt? Dan is onze supportafdeling eveneens maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 24:00 uur beschikbaar voor je vragen.
Met vriendelijke groet,
Frank Schreuder
Managing Director TransIP
-etienne- schreef:Wat een flauw excuus om van de gratis accounts af te geraken. Betalend lukt het uiteraard wel...
De gratis accounts stopzetten is één ding, in ons gezicht liegen is echt een heel ander verhaal.
FlashBlue schreef:Zal ik het eens vertalen, voor de "wij willen alles gratis" mensen hier.
FlashBlue schreef:Hahahaha, oh my god...
Hoe kan iemand zo op zijn pik getrapt zijn over een GRATIS aanbod.
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator at [email protected] to inform them of the time this error occurred, and the actions you performed just before this error.
More information about this error may be available in the server error log.
R2D2 schreef:Vreemd dat dit onder het topic “webhosting” terechtgekomen is. Stack is toch iets anders.
-etienne- schreef:Wat een flauw excuus om van de gratis accounts af te geraken. Betalend lukt het uiteraard wel...
De gratis accounts stopzetten is één ding, in ons gezicht liegen is echt een heel ander verhaal.
-etienne- schreef:Hoe wettelijk is dit zelfs?
Sasuke schreef:Is een dienst die jou fully serviced en backed up storage kan bieden aan 1 EUR/maand per 100 GB Iets wat interesse zou opwekken ? Support inbegrepen.
Ik zou dit professioneel kunnen opstarten moest dit interessant blijken te zijn.
Nexus1980 schreef:Sasuke schreef:Is een dienst die jou fully serviced en backed up storage kan bieden aan 1 EUR/maand per 100 GB Iets wat interesse zou opwekken ? Support inbegrepen.
Ik zou dit professioneel kunnen opstarten moest dit interessant blijken te zijn.
Onder 1TB lijkt me dit heel concurrentieel.
Sasuke schreef:Is een dienst die jou fully serviced en backed up storage kan bieden aan 1 EUR/maand per 100 GB Iets wat interesse zou opwekken ? Support inbegrepen.
...
Ik zou dit professioneel kunnen opstarten moest dit interessant blijken te zijn.
-etienne- schreef:Wat een flauw excuus om van de gratis accounts af te geraken. Betalend lukt het uiteraard wel...
De gratis accounts stopzetten is één ding, in ons gezicht liegen is echt een heel ander verhaal.
Terug naar “Web-en applicatie-ontwikkeling”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast