Kalender > Sharepoint lijst

Alles over programmeren en development binnen de IT-wereld
Plaats reactie
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hallo iedereen,

Ik beheer de planning van een kleiner team.
M'n voorganger deed dit in Outlook door taken toe te wijzen, en meeting requests te sturen met de taken op de desbetreffende dag.
Persoonlijk vind ik dit een puinhoop in m'n agenda door de vele geplande taken die voor mij persoonlijk minder relevant zijn om te zien in de agenda, ik heb andere taken buiten op de hoogte te zijn (waarvan ik 95% toch zo kan onthouden en aan de overige 4% wel herinnerd wordt).

Komt daarbij nog een "ochtendoverleg" met de werkzaamheden van de dag in een groter geheel.
Ik heb een hekel aan dezelfde data op 2 plaatsen te moeten invoeren en aan te passen.

Komt daarbij ook dat er oudere teamleden zijn die we bereidwillig zijn nog nieuwe dingen met de computer aan te leren, maar te grote veranderingen lukt mij ook niet.

Ik heb Microsoft Planner al eens bekeken, dat eenvoudig in Teams geïntegreerd kan worden, en een goed alternatief lijkt.
Bestaan er verdere mogelijkheden deze "events" via een Automate in een welbepaalde vorm in een Sharepoint-lijst te gieten? Ik heb nog niks gevonden.
Zijn er andere alternatieven richting Oulook, Teams, SharePoint om zo eenvoudig mogelijk te plannen richting uitvoerders?
Ik vind in elk pakket wel iets dat ik wil, maar nergens vormt het een geheel.

Er zullen wel betere oplossingen zijn ipv. het zoveelste Excel-lijstje.
Tips en suggesties zijn enorm welkom.

Bedankt
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Jira?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

devilkin schreef:Jira?
Krijg ik nooit voor elkaar bij IT...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Je zou kunnen beginnen met een kanban bij bvb trello. En zien of dit kan werken voor je team.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Er moet nog enige intelligentie achter zitten, die taken ook rechtstreeks in een andere Sharepoint lijst kan gieten.
Zelf organiseer ik m'n takenlijst en m'n mailbox reeds op het Kanban principe, werkt super!
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “Development”