Node Red

Alles over programmeren en development binnen de IT-wereld
Plaats reactie
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Lockdown, dus mezelf eens verwend met 2 Raspberry Pi Sense Hat's om wat mee te spelen. Op het internet (youtube) had ik al eens wat gelezen over Node Red en daarmee dat wat aan het combineren met de Sense Hat. Kan je op een snelle manier leuke graphs mee maken zoals je eigen weerstation of NOC-website :-)

Je kan het vergelijken met programmeren, zonder dat je één letter van een programmeertaal moet kennen (al is het wel handig als je het kent, dan kan je dit combineren), ofwel "visueel programmeren" zoals zij het noemen. Het is het beste te vergelijken met die bordjes uit de vroegere lessen informatica, met een input, output en verwerkingseenheid.

Mijn eerste test was een klein weerstation dat een output gaf op een webpagina. De tweede test was hetzelfde, maar ik wou het dan ook aflezen op de LED-matrix van de Sense Hat. De derde test is gewoon een latency checker naar een aantal VM's (puur voor de fun).



Nu ben ik begonnen aan een vierde testje. Iets dat ik zou zetten op het werk...
Sinds een paar weken krijgen we bij een 112 oproep ook de locatie door per SMS. Dit komt toe op de GSM van de 2 zaakvoerders en op de GSM van de ziekenwagen zelf. Dus heb ik een nummer bij Twilio.com genomen (gewoon Belgisch nummer). Alle berichten die hier op toekomen zullen automatisch naar de RPI gestuurd worden, waarna de LED matrix een aantal keer gaan pinken (blauw/geel) en waarna het de boodschap zal weergeven.

Dit werkt inmiddels volledig, ben nu nog aan het zoeken hoe ik bepaalde delen (afzender, datum, uur, boodschap) kan opslaan in een txt file...



Zijn er hier nog mensen die al eens met Node Red hebben gespeeld?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb er al heel wat mee gespeeld in combinatie met hassio. Maar ik heb een bizar probleem. Wanneer ik mijn raspberry aa' het netwerk hang dan krijg ik connectieproblemen op mijn tv. Tenminste die indruk heb ik. Mogelijk trekt de bbox die trafiek niet? Bizar.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dat is inderdaad iets bizar. Want zoveel traffic doet dat nu ook weer niet?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Development”