Waze nav App

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Yodia
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 dec 2021, 09:13
Bedankt: 1 keer

Glodenox schreef:
Yodia schreef:Hoe kan je waze doen stoppen met de schermvullende en niet weg te krijgen melding dat ze continu toegang willen tot de locatiegegevens?
Hoewel de melding misschien agressief kan overkomen
De melding is gewoon niet weg te krijgen op een normale manier. (Enkel door app verschillende malen te sluiten en heropenen)
Dan is dat gewoon agressief, niet mischien!
Vraag me af hoe dat met gdpr zit?
Glodenox schreef: Waze houdt deze gegevens slechts enkele weken bij (kan je ook zien als je je persoonlijke gegevens downloadt).
Of er is slecht een deel opvraagbaar en de rest staat in de data als ‘not public’
Zal niet de eerste keer zijn dat bedrijven zo handelen
Glodenox schreef:Dat gezegd zijnde ben ik persoonlijk ook wel voorstander van een optie om de "drive later" optie te kunnen uitschakelen, zodat de mensen die de privacy policy niet vertrouwen die permissie gewoon kunnen weigeren.
Die permissie regelt men op de telefoon zelf, maar blijkbaar heeft google/waze het daar behoorlijk moeilijk mee door agressief en herhaaldelijk mensen te pushen om continu hun locatiegegevens te delen, dit op een manier die niet weg te krijgen is en veel te regelmatig voor komt.
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Yodia schreef:
Glodenox schreef:Hoewel de melding misschien agressief kan overkomen
De melding is gewoon niet weg te krijgen op een normale manier. (Enkel door app verschillende malen te sluiten en heropenen)
Dan is dat gewoon agressief, niet mischien!
Vraag me af hoe dat met gdpr zit?
Die "misschien" staat niet in de zin om de agressiviteit in twijfel te trekken, maar om dit te verklaren in het tweede deel van de zin. Je kan het vervangen met een "mag dan wel"-constructie als je dat liever hebt.
Yodia schreef:Of er is slecht een deel opvraagbaar en de rest staat in de data als ‘not public’
Zal niet de eerste keer zijn dat bedrijven zo handelen
Waze heeft daar niets mee te winnen, alleen te verliezen. Ze kunnen niets doen met die gegevens en mijn persoonlijke contacten met Waze hebben zeer duidelijk gemaakt dat ze tot vervelens toe veel aandacht hebben voor de privacy van gebruikers. Om die "tot vervelens toe" te verklaren: we vragen bijvoorbeeld al jaren om bij een melding van een gebruiker de ingestelde taal te verkrijgen zodat we weten of we best in het Nederlands, Frans of Engels antwoorden. Maar omwille van privacy werd dat tot nu toe steeds geweigerd. Bij politieonderzoeken heeft men het al betreurd dat die data maar voor zo'n beperkte tijd bijgehouden wordt, omdat het soms even kan duren vooraleer men in het onderzoek overgaat tot het effectief opvragen van de data met de onderzoeksrechter.
Yodia schreef:Die permissie regelt men op de telefoon zelf, maar blijkbaar heeft google/waze het daar behoorlijk moeilijk mee door agressief en herhaaldelijk mensen te pushen om continu hun locatiegegevens te delen, dit op een manier die niet weg te krijgen is en veel te regelmatig voor komt.
Je behoort tot de 1% van de bevolking (als het al zo veel is) die daar zoveel waarde aan hecht én geen vertrouwen heeft dat bedrijven hun privacy policy opvolgen. Voor de grote meerderheid van de mensen zou een andere instelling daar eerder een probleem vormen in de gewenste werking van de app. Ik vrees dat je de schaal van zulke zaken onvoldoende aan het inschatten bent, want pas sinds die aanpassing merken we dat dit veelvoorkomend probleem opgelost is geraakt. Als mensen het kunnen wegklikken zonder iets te doen, dan zullen ze dat doen en zich dan achteraf afvragen waarom het niet werkt.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bedoelen jullie het balkje onderaan met "Mijn Waze" ?
Dat is irritant. Het is nutteloos en het verbergt de snelheidsindicator en maximum-toegelaten-snelheid.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

MarkDM schreef:Bedoelen jullie het balkje onderaan met "Mijn Waze" ?
Dat is irritant. Het is nutteloos en het verbergt de snelheidsindicator en maximum-toegelaten-snelheid.
Het gaat hier over de melding die je krijgt als je geen toestemming geeft aan Waze om de locatie ook te kunnen opvragen wanneer de app niet op de voorgrond aanwezig is. Het balkje waar je over hebt verdwijnt normaal gezien wanneer je een route ingesteld hebt staan en zou eigenlijk niet mogen overlappen, maar doet dit blijkbaar wel op bepaalde schermresoluties. Ik zou nog eens moeten kijken naar de status van de melding van die bug. Als je me een screenshot geeft en de informatie over welk toestel dit gaat, wil ik de informatie zeker nog toevoegen aan de bugmelding. Het laten verdwijnen van dat balkje gaat eerder een suggestie zijn.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Glodenox schreef: Je behoort tot de 1% van de bevolking (als het al zo veel is) die daar zoveel waarde aan hecht én geen vertrouwen heeft dat bedrijven hun privacy policy opvolgen.
Ik ook. Geen toelating behalve wanneer nodig, daarna weer "off". :angel:
Ik ben ook iemand van die mensen die softwarevoorwaarden leest vooraleer op "next" te klikken.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Glodenox schreef:
MarkDM schreef:Bedoelen jullie het balkje onderaan met "Mijn Waze" ?
Dat is irritant. Het is nutteloos en het verbergt de snelheidsindicator en maximum-toegelaten-snelheid.
Het gaat hier over de melding die je krijgt als je geen toestemming geeft aan Waze om de locatie ook te kunnen opvragen wanneer de app niet op de voorgrond aanwezig is. Het balkje waar je over hebt verdwijnt normaal gezien wanneer je een route ingesteld hebt staan en zou eigenlijk niet mogen overlappen, maar doet dit blijkbaar wel op bepaalde schermresoluties. Ik zou nog eens moeten kijken naar de status van de melding van die bug. Als je me een screenshot geeft en de informatie over welk toestel dit gaat, wil ik de informatie zeker nog toevoegen aan de bugmelding. Het laten verdwijnen van dat balkje gaat eerder een suggestie zijn.
Waar kan ik die toestemming geven "om de locatie ook te kunnen opvragen wanneer de app niet op de voorgrond aanwezig is."
Onder "Privacy" vind ik "Locatie-recht" dat staat op "Altijd toestaan".
Bij "Algemeen" staat "Hou Waze op de voorgrond" op actief.

Wat kan ik nog verbeteren ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Yodia
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 dec 2021, 09:13
Bedankt: 1 keer

Glodenox schreef: Als mensen het kunnen wegklikken zonder iets te doen, dan zullen ze dat doen en zich dan achteraf afvragen waarom het niet werkt.
Maar de app 3 keer sluiten en heropenen vinden jullie wel logisch om het dan voor een bepaalde tijd niet meer te melden?

Gewoon een knop om weg te klikken met daarna een waarschuwing welke zaken niet werken zijn nu eenmaal veel logischer, maar het zal de datahonger van google/waze natuurlijk niet stillen.
on4bam schreef:
Glodenox schreef: Je behoort tot de 1% van de bevolking (als het al zo veel is) die daar zoveel waarde aan hecht én geen vertrouwen heeft dat bedrijven hun privacy policy opvolgen.
Ik ook. Geen toelating behalve wanneer nodig, daarna weer "off". :angel:
De logica zelve zou je denken, maar google/waze ziet het uiteraard anders.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Daar is toch een eenvoudige oplossing voor. Gebruik de app niet
Yodia
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 dec 2021, 09:13
Bedankt: 1 keer

https://www.waze.com/legal/privacy#shar ... nformation
Sharing your information
Personal information that you share
The Services are based on a community of users publicly sharing information with Waze and with other members of that community.

In particular, users may choose to share personal information such as name, age, gender, picture, their location information, reports and other files.
Zelfs hun algemene voorwaarden geven aan dat je gegevens mag delen, dus geen verplichting…
Goztow schreef:Daar is toch een eenvoudige oplossing voor. Gebruik de app niet
Goztow schreef:Daar is toch een eenvoudige oplossing voor. Gebruik de app niet
En met een niet onderbouwde dubbelpost ga je voorbij een de algemene voorwaarden
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Je gaat ook voorbij aan het feit dat je kan kiezen. Je kan zelfs vele keren kiezen...
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Omdat ik zelf nog nooit die melding gekregen had, heb ik de voorbije dagen mijn locatievoorkeur op "alleen tijdens gebruik van app" gezet. Ik ben er niet in geslaagd om deze melding te doen verschijnen in de app. Krijgen jullie die melding in iOS of Android?

Verder sta ik er niet echt van te kijken dat het percentage mensen hier aanwezig dat dit zeer belangrijk vindt veel hoger zou zijn dan in het algemene publiek :wink: Ik sta er nog altijd voor open om dit als een suggestie tot verbetering te melden, maar dan wil ik liefst het probleem eerst zelf ervaren hebben. Waze maakt verder gebruik van UserVoice om suggesties van het publiek te ontvangen. Daar zie ik ook wel suggesties die vragen om de optie "alleen tijdens gebruik van app" mogelijk te maken en deze zijn aangeduid als "Geïmplementeerd", wat hier dus blijkbaar niet het geval lijkt te zijn.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

MijnWaze1.jpg
(56.53 KiB) Nog niet gedownload
Hier een schermafdruk van een Moto G4 plus met Android 8.1.0 .
Het onderste balkje "Mijn Waze" verdwijnt als je een bestemming opgeeft. Ik rijd echter meestal zonder bestemming en gebruik Waze voor de snelheidsmeter en flitsers.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Yodia
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 dec 2021, 09:13
Bedankt: 1 keer

Glodenox schreef:. Waze maakt verder gebruik van UserVoice om suggesties van het publiek te ontvangen. Daar zie ik ook wel suggesties die vragen om de optie "alleen tijdens gebruik van app" mogelijk te maken en deze zijn aangeduid als "Geïmplementeerd", wat hier dus blijkbaar niet het geval lijkt te zijn.
Op apple kan je inderdaad deze optie sinds enkele jaren activeren. Dus die mogelijkheid is dan wel geïmplementeerd maar waze/google zal nu merken dat er te veel van gebruik gemaakt zal worden
Dus sinds enkele maanden komt er random de schermvullende boodschap om dit niet te kiezen en men kan die boodschap niet eenvoudig afsluiten om verder te gaan in de app

De app enkele malen herstarten laat die irritante en agressieve boodschap weer voor enkele weken verdwijnen...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik vraag me af waarom er af en toe uitspraken die perfect juist waren in Waze ineens wijzigen naar iets verkeerd. Al enige tijd terug hadden we hier in het dorp Putstraat waarbij ineens Waze 'put' als 'poet' (dus op zijn Engels) uitsprak. Sinds een week of zo, merk ik nu dat het woord 'trajectcontrole' op het einde van de trajectcontrole ook ineens een Engelse 'traject' krijgt, terwijl hetzelfde woord aan het begin van het traject wel nog correct uitgesproken wordt.
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tomby schreef:Ik vraag me af waarom er af en toe uitspraken die perfect juist waren in Waze ineens wijzigen naar iets verkeerd. Al enige tijd terug hadden we hier in het dorp Putstraat waarbij ineens Waze 'put' als 'poet' (dus op zijn Engels) uitsprak. Sinds een week of zo, merk ik nu dat het woord 'trajectcontrole' op het einde van de trajectcontrole ook ineens een Engelse 'traject' krijgt, terwijl hetzelfde woord aan het begin van het traject wel nog correct uitgesproken wordt.
Er is momenteel inderdaad een probleem met de uitspraak van Femke. Waze heeft wat dingen aangepast waardoor zaken stuk zijn gegaan. Ze zijn ervan op de hoogte en blijken te weten waar het probleem zit. Hopelijk zal het dus niet al te lang duren.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Ah, is trajectcontrole dan tegenwoordig in het Nederlands?
Ik ben niet anders gewoon dan "average checkzone ahead".

Ik had dit toen ik nog een NL stem had, maar momenteel ook met een custom voice.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9749
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Spraak is inderdaad in de soep. Ronde punt is nu bvb rondé punt :lol:

Ik vind het altijd grappig om in het buitenland te rijden met Nederlands als taal, de onzin die er dan uitkomt is geweldig lachwekkend.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Iemand die trouwens weet wat het verschil is?

Voor traject controle krijg ik 2 zaken te horen.
Ofwel is het average speed checkzone ahead, de andere keer is het average speed enforcement zone ahead
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Gisteren een fijn staaltje van verkeerde routing mogen ondervinden.
Route naar een parking waar wandelroutes starten, Waze stuurt mij een asfaltstraat in die na een 500m een veldweg (voor tractors) wordt... rechtsomkeer dus en er wordt direct herberekend. We reden een volgende straat in die recht op de parking uitkomt. Waarom Waze de hoek wou "afsnijden ??? geen idee.
Ik zal deze week proberen om een kaartcorrectie door te geven. Waze stopte trouwens 200m voor de parking, er was geen baan meer op de kaart terwijl die zelfs voorbij de parking nog verder liep.
Op mijn OSM kaarten staat op het einde van de eerste straat waar we vast raakten duidelijk dat er twee onverharde veldweggetjes verder lopen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als je momenteel de Engelse stem soms te horen krijgt terwijl je een Nederlandstalige stem ingesteld hebt kan je best eerst eens Femke instellen als stem en dan terug gaan naar de andere stem. Waze maakt altijd gebruik van de laatst gebruikte text-to-speech stem om de nieuwe instructies uit te spreken. Bij nieuwe ingesproken stemmen zou ik hopen dat ze de nieuwe instructies ook meteen meenemen, maar dat blijkt toch niet altijd waar te zijn.

In verband met die parking: als we weten waar dit is kunnen we het zeker aanpassen. Dat is niet al te veel werk en staat dan een tweetal dagen later al in de app. Ik vermoed dat je het al weet, maar je kan dit vaak ook zelf aanpassen op waze.com/editor
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Glodenox schreef:In verband met die parking: als we weten waar dit is kunnen we het zeker aanpassen. Dat is niet al te veel werk en staat dan een tweetal dagen later al in de app. Ik vermoed dat je het al weet, maar je kan dit vaak ook zelf aanpassen op waze.com/editor
Ik heb een poging gedaan. Toevoegen parking was geen probleem. Het aangeven van de aardeweg (unpaved) werd geweigerd maar ik kon wel een unlock request posten.

De parking ligt op N50° 24.854' E6° 19.707' de routing stopt ongeveer 200m eerder want Waze toont geen weg meer. Het is sat view moeilijk te zien maar de weg loopt nog door voorbij de parking (geen idee hoe ver en in welke staat, het is wel asfalt zo ver we konden zien).
Het witte stuk op de kaart is onverhard tussen de twee rode kruisjes. Hopelijk wordt de edit ook doorgevoerd (stond op paved 90Km/u in beide richtingen terwijl het een tractor weg is!).
Waarom er toch routing is langs dat weggetje (net breed genoeg voor 1 auto) is eigenaardig aangezien de groene baan een Ardense gewone weg is net zoals na rechtsaf te gaan richting parking (rode pijlen).

Afbeelding
Bye, Maurice
https://on4bam.com
My_download
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 apr 2004, 11:43
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 26 keer

Dizzy schreef:Spraak is inderdaad in de soep. Ronde punt is nu bvb rondé punt :lol:

Ik vind het altijd grappig om in het buitenland te rijden met Nederlands als taal, de onzin die er dan uitkomt is geweldig lachwekkend.
Een paar weken geleden was ik van Femke overgestapt op "Thomas" (Vlaams) omdat ik Femke nogal langdradig vindt. Toen bleek dat die elke paar woorden de laatste lettergreep niet uitsprak. Ook Bram had daar last van dus dan maar terug Femke.

En Femke is inderdaad ook wat van slag, "rotonde" is nu "roton" en in de buurt van Rotterdam begon ze ineens elke eerste aanwijzing "op zijn Engels" uit te spreken, maar bij de herhaling kon ze dan telkens toch weer wel de Nederlandse uitspraak...

Hopelijk worden allebei die issues (met Femke en de andere stemmen) snel opgelost...
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

on4bam schreef:Ik heb een poging gedaan. Toevoegen parking was geen probleem. Het aangeven van de aardeweg (unpaved) werd geweigerd maar ik kon wel een unlock request posten.
Bedankt voor de informatie! Normaal gezien zal dat nu allemaal goed staan. Bij zo van die toegangen naar bossen en veldweggetjes hebben we niet altijd Street View beschikbaar of een lokale kaartbewerker die de situatie er goed kent. Daardoor kunnen er daar soms fouten op de kaart komen te staan.

Over enkele dagen zal deze aanpassing beschikbaar worden in de app.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Geef toe, zelfs met asfaltbaan zou het toch nog steeds een vreemde route geweest zijn :-D
Bye, Maurice
https://on4bam.com
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vervelend
Ik moet morgen de baan op 250km verderop en moet daar tegen 8u30 zijn
Nu al 22u20 en nog steeds geen melding wanneer ik moet vertrekken dus de wekker zetten wordt een gok, ik reken maar op 2u rijden
Slaapwel
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Een gemiddelde van 125Km/u?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

T moest 150km zijn
Net om 6u15 bericht gekregen dat ik om 6u25 moet vertrekken voor een rit van 2u
bruma schreef:Vervelend
Ik moet morgen de baan op 250km verderop en moet daar tegen 8u30 zijn
Nu al 22u20 en nog steeds geen melding wanneer ik moet vertrekken dus de wekker zetten wordt een gok, ik reken maar op 2u rijden
Slaapwel
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Het viel me op dat ik verleden maand merkelijk meer data verbruikt had op mijn GSM die ik hoofdzakelijk met Waze gebruik. De oorzaak bleek wel degelijk Waze te zijn volgens de data usage die ik opvroeg.
20km heen en 20 terug is 17M nu. Vroeger was dit hier een fraktie van.
Op https://smarthomestarter.com/how-much-d ... -waze-use/ vind ik info van november waar staat dat ik met minder dan 1M zou moeten toekomen hiervoor.
Is er iets veranderd?
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Net even gekeken: mijn verbruik deze maand (sinds gisteren dus) is 15 MB. Ik heb zo'n 100 km gereden (3 ritten).
Ik heb wel de reclames geblokkeerd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Weet iemand waarom je met Waze en Android Auto niet in elke wagen hetzelfde te zien krijgt ?
In onze Ford krijg ik nooit de snelheidsbeperkingen te zien in Waze, terwijl die wel altijd te zien zijn in onze Mercedes. Aan de instellingen zie ik in elk geval niets.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6010
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

In onze huidige Ford (focus clipper) komen die wel naar boven. Het kan mss te maken hebben met de versies van de software van Ford? Die kan je (meestal) zelf updaten via USB.

Anders kan het alleen liggen aan de instellingen van android auto en/of waze.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

devilkin schreef:In onze huidige Ford (focus clipper) komen die wel naar boven. Het kan mss te maken hebben met de versies van de software van Ford? Die kan je (meestal) zelf updaten via USB.
Is met SYNC 3.0, build 19205. Kan via wifi updaten maar ik krijg dan dat ik de meest recente al heb.
Ik dacht eigenlijk dat de wagen gewoon toont wat hij doorkrijgt van je telefoon, en zou dan raar zijn dat telefoon iets anders toont bij de ene auto vs de andere.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Ik heb ook een Ford, en blijkt een gekend probleem te zijn.
De oplossing is om de locatie-machtiging van Android Auto uit te zetten, zodat Waze zelf de gps moet ondervragen.
Enige nadeel is dat je in Android Auto de lokale temperatuur niet meer ziet. :-)

Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6010
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hmm, hier werkt dat toch gewoon met locatie dingen aan :)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 430
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 26 keer

Bron: HLN Verkeerscamera's flitsen voortaan op alle Vlaamse snelwegen vanaf 129 km/u

Na een proefproject werken alle verkeerscamera's op Vlaamse snelwegen altijd: wie 129 kilometer per uur of meer rijdt, zal dus altijd een boete krijgen. Eind augustus zal dat op alle Belgische snelwegen het geval zijn. Dat moet de verkeersveiligheid ten goede komen, schrijft De Zondag.
yuan_lee86
Plus Member
Plus Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 jan 2007, 13:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Dus de cruise control kan ingesteld worden op 134km/h :twisted:
Dat terzijde, wat zijn onze politiekers weer slim om dat openlijk te vermelden…
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 784
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Dat is toch al jaren geweten wat de correcties zijn? 6 per uur onder de 100 en 6% boven de 100. Alleen het aankondigen er van zal de verkeersveiligheid al een beetje verhogen. Tenzij je met de motor rijdt, dan werken die dingen niet als ze nummerplaten vanvoor gebruiken. Ook dat hebben ze publiek in de media gebracht. Dat noem ik nu weinig slim. :)
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6010
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Nog wat meer brandstof opstoken om het subjectieve gevoel te hebben sneller op je bestemming te zijn aan de huidige brandstofprijzen rij je beter wat trager dan die 6% bovenop de toegelaten snelheid
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

rmag schreef:Bron: HLN Verkeerscamera's flitsen voortaan op alle Vlaamse snelwegen vanaf 129 km/u

Na een proefproject werken alle verkeerscamera's op Vlaamse snelwegen altijd: wie 129 kilometer per uur of meer rijdt, zal dus altijd een boete krijgen. Eind augustus zal dat op alle Belgische snelwegen het geval zijn. Dat moet de verkeersveiligheid ten goede komen, schrijft De Zondag.
Willen we t hier over de app hebben aub
Er zijn andere plaatsen om dit te bespreken
TIA
Gebruikersavatar
Glodenox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Om het onderwerp terug naar de app te brengen: je kan in Waze het moment aanpassen waarop je een waarschuwing krijgt dat je te snel aan het rijden bent.

Dit kan je aanpassen in de instellingen bij Kaartweergave > Snelheidsmeter. Daar kan je aangeven of je altijd de snelheidslimiet wilt zien bij de snelheidsmeter en wanneer je een waarschuwing krijgt dat je te snel aan het rijden bent.

Bij mij staat deze ingesteld op 10% boven de maximumsnelheid. Dit omdat ik vooral een waarschuwing wil krijgen als ik een verandering in snelheid over het hoofd gezien heb. De rest van de tijd rij ik met de snelheidsbegrenzer in de wagen, dus zolang de snelheidslimiet hetzelfde blijft, heb ik geen waarschuwing nodig. Als je het wat veiliger wilt spelen zou ik 5% of 5 km/u boven de snelheidslimiet aanraden.
Afbeelding Waze BeLux Global Champ
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”