uitgaande CLIP werkt niet bij Edpnet voip (bij mijn vader)

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

18/10 melding ticket
19/10 reactie: "Beter om het nummer overal op deze manier in te geven: 05*******
Dus zonder de area code, zoals op uw screenshot hier:"

Zoals ik vermoedde, geen, enkel verschil (stond ook zo in mijn eigen fritzbox). Dus met 2 verschillende fritzboxen getest + softphone.
Trouwens OVH stuurt wel perfect CNIP door op zelfde box.

Getest in Softphone Acrobits (idem) naar extern nr. Nr. van mijn vader getest op mijn fritzbox (identieke settings met wérkende CNIP). => telkens zonder resultaat. Hier ook Fritz FON (vader ook).
Bij mijn Edpnet voip nummer werkt het wél. (CNIP).

Vraag update (daar geen reactie meer ondanks mijn Feedback)
Dit krijg ik. 1/11 :eek:
https://nl.avm.de/service/knowledge-bas ... rweergave/

Lijkt terug throwback naar juni/2011, toen ik Edpnet muteerde naar Weepee na alle miserie.
"Constant echo op de lijn, stukken die je pas te laat ontvangt, je moet dan hervragen wat ze gezegd hebben,..."
Maar na onderzoek bleek het aan mijn interne installatie te liggen. Overstap naar Weepee, waren de problemen weg als sneeuw voor de zon. :-D

Gelukkig werkt OVH feilloos. Blij dat ik mijn pa zijn vast nr. naar daar overzette.

UPDATE: asap reactie terug (op feestdag!!!) Heeft setting bij hen veranderd. Werkt nu!!! :-D :-D :-D :-D

Edpnet:
"Ik zag in het systeem dat er "hide number" was aangevinkt (heb niet kunnen achtergaan door wie), en heb dat dus afgevinkt.
Dat is een instelling welke of wij op aanvraag van de klant aanpassen of de klant zelf via het portaal:"
voip_edp.jpg
(127.7 KiB) Nog niet gedownload
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”