Fritzbox 7530: nummer forwarden bij oproepdoorschakelen

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Razornord
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 14 jun 2007, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 17 keer

Een vast nummer dat doorgeschakeld wordt, staat ingesteld in de Fritzbox waarbij het vast nummer mee doorgestuurd wordt naar de oproepdoorschakeling. Graag had ik begkomen dat het nummer van de oproeper, die het vaste nummer gebeld heeft, meegestuurd wordt naar de oproepdoorschakeling. Kan dit in de Fritzbox?

Ter zijde: ik kan het nummer van de oproeper zien in de gesprekkenlijst in het dashboard dus mij lijkt het mogelijk om dit nummer door te sturen. Alleen weet ik dus niet hoe. :angel:
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nee dat kan niet. Geen enkele operator staat dat toe.
Oproepend nummer meegeven kan alleen als je bij de operator laat doorschakelen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

MarkDM schreef:Nee dat kan niet. Geen enkele operator staat dat toe.
Oproepend nummer meegeven kan alleen als je bij de operator laat doorschakelen.
Dat heeft toch niets te maken met de operator ?

1 - ofwel schakel je door op niveau van de operator en zie je altijd het nummer van de oproeper.
2 - ofwel schakel je door op niveau van je Fritzbox en dan is de Fritzbox die voor alles instaat en is je operator van geen tel meer.
VB: Indien het een ISDN is, lijn komt binnen op 1ste B-kanaal, de Fritzbox neemt zelfs het 2de B-kanaal en doet een oproep naar het nummer dat is geprogrammeerd in de Fritzbox.
3 - de oproeper ziet het nummer van de Fritzbox wat normaal is want hij doet de oproep.
Bij het uithaken bij de opgeroepene zal in de Fritzbox het 1ste B-kanaal gekoppeld worden aan 2de B-kanaal, met andere woorden uwe Fritzbox doet de switch, daarom dat je ook het nummer vind bij de inkomende oproepen.

En dan zou je nog kunnen spreken over de COLP, maar da's nog een ander verhaal (nummer zien van de werkelijke oproeper).
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je hebt toch een operator nodig om een extern nummer op te roepen (jouw gsm).
En jouw operator geeft alleen een geverifieerd nr door.
Zoek maar op dit forum. Dit is hier al besproken.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 736
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Als "particuliere gebruiker" zal dit inderdaad niet mogelijk zijn. Ik heb net op het werk de afgelopen week hetzelfde meegemaakt: Omdat zowat de ganse administratie thuis werkt, en dus hun intern nr hebben doorgeschakeld naar hun thuis- of gsmnummer heb ik dezelfde vraag gekregen. De thuiswerkers kregen altijd hun intern nr te zien..

Het had wat voeten in de aarde, maar Telenet (onze provider) heeft het in orde gekregen, maar dit vereiste blijkbaar een aanpassing op switching niveau in hun 'centrale'. Voor zover ik de technische uitleg begrepen heb hebben je bij het opbouwen van een uitgaand gesprek de mogelijkheid om naast het doorsturen van het nummer van de oproepende lijn (calling line identifier) ook een tweede optioneel nummer mee te sturen (call origin identifier). Waar klassiek enkel het nummer van de oproepende lijn wordt gebruikt als identificatie wordt bij ons nu gekeken naar dat tweede nummer..

Ik geloof dat ze dat standaard niet toelaten omdat je natuurlijk de deur openzet voor mogelijk misbruik ...
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Het kan op 2 manieren, proximus laat het toe op enterprise sip trunks maar de manier waarop is heel belangrijk. Er wordt een extra header toegevoegd aan de call, de provider kan dus wel zien dat het een forwarded call is en zit nog altijd de nummer van je interne medewerker. Enkel de screening clip is de caller geworden. Ik dacht dat het was met de Remote Party-ID header.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Fyi
https://i3forum.org/wp-content/uploads/ ... _rev-1.pdf

= dit zult u normalerwijze als gebruiker zelf niet kunnen doen op uw Fritz!box
= normaal voorbehouden voor uw telecomoperator (o.a. om fraude/facturatieredenen)
Laatst gewijzigd door M_016 24 okt 2020, 16:50, in totaal 1 gewijzigd.
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

Bssoft schreef:
MarkDM schreef:
Bericht verwijderd - verkeerd door mij geïnterpreteerd, gaat over VOiP en niet over een gewone lijn (ISDN lijn) !
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”