Pagina 1 van 1

VOIP als telenet klant

Geplaatst: 4 dagen 21 uur 13 minuten geleden (14 Sep 2020, 14:58)
door cadsite
Ik heb momenteel een wigo home S zonder mobiel.
Dat wordt me te duur en telefonie is er enkel voor de jongste (ze belt zo goed als nooit, maar heeft geen gsm) en omdat het nummer gekend is bij te veel mensen.

Ik ben tevreden over telenet en de TV-box en het verschil met orange (€5) is niet genoeg om aantrekkelijk te zijn. Ik zou gaan voor Basic Internet + Telenet TV. Ons maandelijks verbruik gaat zelden boven de 70 GB en 100/10 Mbps was ook goed genoeg.

Maar dus telefonie...
Ik zou gaan voor VOIP, als ik kijk naar WeePee dan zie ik dat ze een starter kit hebben.
Qua gebruiksgemak lijkt dit me top.
Ik ben al gaan kijken naar de voip handleiding hier op het forum, maar die is toch meer dan behoorlijk gedateerd.
Zijn er nog mensen die de overstap gemaakt hebben en wat basic tips kunnen delen?

Re: VOIP als telenet klant

Geplaatst: 4 dagen 20 uur 32 minuten geleden (14 Sep 2020, 15:39)
door Sinna
Pas op bij WeePee: ze rekenen dagelijks een minimale gebruikskost aan.
Ik heb al jaren een ATA draaien en eenmaal goed ingesteld, heb je er geen omkijken meer naar. Ik heb WeePee als inkomend nummer, uitgaand bellen gaat via een Dellmont-cloon. Je moet dan wel zien dat de ATA dat ondersteunt.

Ik verwacht mede UB'ers je naar OVH zullen doorverwijzen, maar mijn Frans is momenteel niet goed genoeg om die sprong te wagen. Als alles goed loopt, geen probleem, maar als je effectief ondersteuning van doen hebt in een taal die je niet machtig bent...

Re: VOIP als telenet klant

Geplaatst: 4 dagen 20 uur 26 minuten geleden (14 Sep 2020, 15:45)
door cadsite
Ligt het aan mij of wordt het niet nodeloos ingewikkeld?
Een andere provider voor in- en uitgaande gesprekken, kan dat niet eenvoudiger?
Mijn Frans is niet perfect, mais je peux tirer mon plan. :angel:

Re: VOIP als telenet klant

Geplaatst: 4 dagen 20 uur 18 minuten geleden (14 Sep 2020, 15:53)
door heist_175
cadsite schreef:Een andere provider voor in- en uitgaande gesprekken, kan dat niet eenvoudiger?

Een emailclient heeft toch ook een inkomende en uitgaande server? Net zoals bij mails hoeft dat niet dezelfde provider te zijn, maar uitgaand via een Dellmont kloon is wel goedkoper.

Re: VOIP als telenet klant

Geplaatst: 4 dagen 19 uur 38 minuten geleden (14 Sep 2020, 16:33)
door Jack Daniels
Wat heet goedkoper? Ik ben zelf al jaren klant bij OVH en zij rekenen drie cent per minuut naar mobiele nummers. Naar vaste nummers is het gratis.

Re: VOIP als telenet klant

Geplaatst: 4 dagen 19 uur 28 minuten geleden (14 Sep 2020, 16:43)
door Sinna
Toen ik klant werd bij WeePee was er van OVH (SIP) nog geen sprake (of wist ik er het bestaan niet van af).
WeePee is gewoon duur om mee uit te bellen, zeker igv. met Dellmont.

Re: VOIP als telenet klant

Geplaatst: 4 dagen 19 uur 17 minuten geleden (14 Sep 2020, 16:54)
door glda19
wat is een ata ?
wat is de link naar Dellmont kloon

Re: VOIP als telenet klant

Geplaatst: 4 dagen 18 uur 37 minuten geleden (14 Sep 2020, 17:34)
door Jack Daniels
glda19 schreef:wat is een ata ?

Analoge telefoon adapter. Als je router zelf geen voip functie ondersteunt moet je zo een bakje via ethernet met je modem/router verbinden. Op die ATA sluit je vervolgens je telefoon aan. Hier wat meer info
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/VoIP-telefoonadapter

Re: VOIP als telenet klant

Geplaatst: 4 dagen 18 uur 21 minuten geleden (14 Sep 2020, 17:50)
door Sinna
cadsite schreef:Mijn Frans is niet perfect, mais je peux tirer mon plan. :angel:

Dan schijnt er niets te kunnen tippen aan OVH en kan je met een simpele ATA (als die al niet in je modem/router zit én instelbaar is) aan de slag.
Hier heeft moeder de vrouw nog steeds niet door dat alle gesprekken via VoIP verlopen.

Re: VOIP als telenet klant

Geplaatst: 4 dagen 18 uur 15 minuten geleden (14 Sep 2020, 17:56)
door cadsite
Dat voip werkt weet ik ook wel, we doen dat op kantoor al jaren.
Zal me eens goed inlezen bij ovh.
Merci

Re: VOIP als telenet klant

Geplaatst: 4 dagen 2 uur 54 minuten geleden (15 Sep 2020, 09:17)
door WalterB1
OVH heeft ook de optie om hardware te bestellen samen met bestelling van uw 'VoIP Découverte'.

Best een interessante formule die ze hebben. Technisch gezien ga je de hardware niet kopen maar gaat men u deze ter beschikking gaat stellen. Denk dat je dan ook geen btw moet betalen omdat je die niet echt koopt. De kost die je moet betalen krijg je terug indien je het contract zou opzeggen minus 15 euro. En bij defect krijg je een nieuw toestel. En het toestel zou klaar voor gebruik moeten zijn bij ontvangst voor uw account. Zou moeten zijn aansluiten en het zou direct moeten werken.

https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/co ... phones.xml

Ik begrijp niet hoe die uit de kosten komen. Ze geven u zelfs een nieuw extra telefoonnummer dat je niet nodig hebt als je uw telefoonnummer gratis laat overdragen. Dat overgedragen nummer is dan een alias van dat nieuwe nummer. Dat nieuwe nummer bestaat maar je kan zelf instellen welk van beide nummers zichtbaar is al uw oproepnummer zodat dit niets uitmaakt.

Re: VOIP als telenet klant

Geplaatst: 4 dagen 2 uur 10 minuten geleden (15 Sep 2020, 10:01)
door cadsite
Dat ziet er wel heel interessant uit.
Nu nog bedenken of ik eigenlijk echt een vaste lijn wil behouden.
Keuzestress. :angel:

Feit is wel al dat zodra Mevr. het huis uit is, het telenet pack ook de deur uit gaat.

Re: VOIP als telenet klant

Geplaatst: 4 dagen 1 uur 23 minuten geleden (15 Sep 2020, 10:48)
door Jack Daniels
Het vaste nummer bij OVH kost je maandelijks 1,19 euro.

Re: VOIP als telenet klant

Geplaatst: 3 dagen 15 uur 51 minuten geleden (15 Sep 2020, 20:20)
door satsurfer
bij edpnet kost mijn nummer 0€/maand en onbeperkt bellen vast + mobiel via fritzbox en gsm voor 2€/maand. (fvd)

Ik had indruk dat bij ovh af en toe storing was als ik uitbelde, of ontvanger hoort je niet. Word je niet vrolijk van.

Vind betamax betrouwbaarder, hoe ongeloofwaardig dit ook klinkt.

Re: VOIP als telenet klant

Geplaatst: 3 dagen 2 uur 21 minuten geleden (16 Sep 2020, 09:50)
door cadsite
satsurfer schreef:bij edpnet kost mijn nummer 0€/maand en onbeperkt bellen vast + mobiel via fritzbox en gsm voor 2€/maand. (fvd)

Oh, en waar kan ik dit product kopen? €2/maand wil ik er wel voor betalen.

Of neen, je moet er een hele zwik bij nemen. €35/maand voor internet en dan is er nog geen TV.
Dan vind ik telenet aan €55 voor internet + TV (+tv-box en deftige opname mogelijkheid) toch een stuk interessanter.
Dat het dan een € of 2 meer kost in totaal maakt me niet uit.
Dan komt de klassieker "jamaar er zijn geen limieten bij edpnet. Wel, ik kom nooit boven de 80GB.)

Telenet werkt bij ons al 12 jaar zonder 1 dag uit te vallen, dat is me ook wat waard.

Re: VOIP als telenet klant

Geplaatst: 3 dagen 1 uur 26 minuten geleden (16 Sep 2020, 10:45)
door satsurfer
cadsite schreef:Oh, en waar kan ik dit product kopen? €2/maand wil ik er wel voor betalen..

OVH :1,2€/maand...in+uitgaand nummer
freevoipdeal: enkel UITgaand bellen. Je kan ook zonder abbo nemen...spotgoedkoop
Duidelijk?

Re: VOIP als telenet klant

Geplaatst: 3 dagen 50 minuten 9 seconden geleden (16 Sep 2020, 11:21)
door cadsite
satsurfer schreef:bij edpnet kost mijn nummer 0€/maand en onbeperkt bellen vast + mobiel via fritzbox en gsm voor 2€/maand. (fvd)


satsurfer schreef:OVH :1,2€/maand...in+uitgaand nummer
freevoipdeal: enkel UITgaand bellen. Je kan ook zonder abbo nemen...spotgoedkoop
Duidelijk?

Eerst spreek je over edpnet en dan met OVH. Terwijl je net op OVH kwam reageren met edpnet, dus duidelijk? Wat jij bedoelt alvast niet.

Re: VOIP als telenet klant

Geplaatst: 3 dagen 34 minuten 30 seconden geleden (16 Sep 2020, 11:37)
door Jack Daniels
cadsite schreef:Dan vind ik telenet aan €55 voor internet + TV (+tv-box en deftige opname mogelijkheid) toch een stuk interessanter.
Dat het dan een € of 2 meer kost in totaal maakt me niet uit.
Dan komt de klassieker "jamaar er zijn geen limieten bij edpnet. Wel, ik kom nooit boven de 80GB.)

Telenet werkt bij ons al 12 jaar zonder 1 dag uit te vallen, dat is me ook wat waard.

Dan blijf je toch gewoon bij Telenet en neem je OVH voor VoIP ?

Re: VOIP als telenet klant

Geplaatst: 3 dagen 29 minuten 13 seconden geleden (16 Sep 2020, 11:42)
door cadsite
Jack Daniels schreef:
cadsite schreef:Dan vind ik telenet aan €55 voor internet + TV (+tv-box en deftige opname mogelijkheid) toch een stuk interessanter.
Dat het dan een € of 2 meer kost in totaal maakt me niet uit.
Dan komt de klassieker "jamaar er zijn geen limieten bij edpnet. Wel, ik kom nooit boven de 80GB.)

Telenet werkt bij ons al 12 jaar zonder 1 dag uit te vallen, dat is me ook wat waard.

Dan blijf je toch gewoon bij Telenet en neem je OVH voor VoIP ?

Dit is inderdaad voorlopig het plan.
Met dank aan de vele reacties heb ik weer wat geleerd.

Re: VOIP als telenet klant

Geplaatst: 2 dagen 23 uur 44 minuten geleden (16 Sep 2020, 12:27)
door satsurfer
cadsite schreef:
satsurfer schreef:bij edpnet kost mijn nummer 0€/maand en onbeperkt bellen vast + mobiel via fritzbox en gsm voor 2€/maand. (fvd)


cadsite schreef: spreek je over edpnet en dan met OVH. Terwijl je net op OVH kwam reageren met edpnet, dus duidelijk? Wat jij bedoelt alvast niet.


cadsite schreef:Of neen, je moet er een hele zwik bij nemen. €35/maand voor internet en dan is er nog geen TV

Ge wist toch dat bij vdsl er nr bij zat?

'k zou voor de stress en de duidelijkheid alles bii Telenet houden. :-D die paar euro meer of min maakt niets uit toch?