OVH: sip5 probleem?

Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3470
Lid geworden op: 17 Mei 2006
Twitter: jdeluyck
Locatie: Gent
Bedankt: 184 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Contact:

OVH: sip5 probleem?

Berichtdoor devilkin » 26 Jul 2020, 18:57

Hoi,

Ik probeerde net een uitgaand gesprek te doen via OVH, maar m'n lijn is niet geregistreerd. Als ik dan even zit te kijken via tcpdump zie ik wel dat het toestel een registratie uitstuurt, maar er komt niks terug...

Nog mensen met issues?

Code: Selecteer alles

18:55:10.716533 IP (tos 0x68, ttl 64, id 20575, offset 0, flags [DF], proto UDP (17), length 631)
    192.168.1.175.sip > sip5.ovh.fr.sip: [udp sum ok] SIP, length: 603
        REGISTER sip:sip5.ovh.be:5060 SIP/2.0
        Via: SIP/2.0/UDP 192.168.1.175:5060;branch=z9hG4bK1341231559;rport
        From: "0032xxxxxxxx" <sip:[email protected]:5060>;tag=1094733286
        To: "0032xxxxxxxx" <sip:[email protected]:5060>
        Call-ID: [email protected]
        CSeq: 1 REGISTER
        Contact: <sip:[email protected]:5060>
        Allow: INVITE, INFO, PRACK, ACK, BYE, CANCEL, OPTIONS, NOTIFY, REGISTER, SUBSCRIBE, REFER, PUBLISH, UPDATE, MESSAGE
        Max-Forwards: 70
        User-Agent: Yealink W60B 77.83.0.85
        Expires: 1800
        Allow-Events: talk,hold,conference,refer,check-sync
        Content-Length: 0


Geen reply...
Telenet All-Internet & TV -- using CV8560E & Ubiquiti USG-3
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)

Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3470
Lid geworden op: 17 Mei 2006
Twitter: jdeluyck
Locatie: Gent
Bedankt: 184 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Contact:

Re: OVH: sip5 probleem?

Berichtdoor devilkin » 01 Aug 2020, 11:09

Vandaag terug prijs. De hele week geen problem, vandaag terug geen registratie.

Vorige week ticket bij ovh gemaakt, geen reactie op gekregen.
Telenet All-Internet & TV -- using CV8560E & Ubiquiti USG-3
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6343
Lid geworden op: 06 Jul 2008
Locatie: Dendermonde
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 316 keer

Re: OVH: sip5 probleem?

Berichtdoor Jack Daniels » 01 Aug 2020, 11:14

Hier blijkbaar op 28 juli geen verbinding met ovh gedurende 8 seconden.
MacMini - Vu+ Zero - Fritz!Box 7490 + VoIP - 12x Sunpower 318 zonnepanelen

Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3470
Lid geworden op: 17 Mei 2006
Twitter: jdeluyck
Locatie: Gent
Bedankt: 184 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Contact:

Re: OVH: sip5 probleem?

Berichtdoor devilkin » 03 Aug 2020, 13:30

Zaterdag, zondag, vandaag: terug prijs. Ticket aangevuld, nul reactie.

Wel gemerkt dat volgens hun "Aide plug-n-phone" het IP dat ze zien 10.108.xxx.xxx is, terwijl m'n WAN ip 94.110.xx.xxx is. Vermoedelijk CGNAT - zou dat er voor iets tussenzitten?

Zal ze als ik eens tijd en goesting heb (m'n frans is niet fantastisch) opbellen.
Telenet All-Internet & TV -- using CV8560E & Ubiquiti USG-3
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)

Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2243
Lid geworden op: 29 Jan 2004
Bedankt: 188 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer

Re: OVH: sip5 probleem?

Berichtdoor Tomsworld » 03 Aug 2020, 14:16

devilkin schreef:Zaterdag, zondag, vandaag: terug prijs. Ticket aangevuld, nul reactie.

Wel gemerkt dat volgens hun "Aide plug-n-phone" het IP dat ze zien 10.108.xxx.xxx is, terwijl m'n WAN ip 94.110.xx.xxx is. Vermoedelijk CGNAT - zou dat er voor iets tussenzitten?

Zal ze als ik eens tijd en goesting heb (m'n frans is niet fantastisch) opbellen.


Al eens getest met nat alg uit ?
En een andere sip local poort.
Provider: Orange cable 100/10
Netwerk: Unifi Edgerouter 4, 2 x UniFi® AP AC Pro 's + UniFi switches Voip: Voip 3cx & Ovh + 3*net
Tv: Orange decoder

Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3470
Lid geworden op: 17 Mei 2006
Twitter: jdeluyck
Locatie: Gent
Bedankt: 184 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Contact:

Re: OVH: sip5 probleem?

Berichtdoor devilkin » 03 Aug 2020, 14:17

Tomsworld schreef:Al eens getest met nat alg uit ?
En een andere sip local poort.


Wat bedoel met nat alg uit? Er is weinig dat ik kan afzetten daar vrees ik.
Telenet All-Internet & TV -- using CV8560E & Ubiquiti USG-3
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)


Terug naar “VoIP”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast