DELLMONT: gesprekken naar Belgische GSM's (met Belg. vast nummer als caller-id) geblokkeerd

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Er zijn wat problemen met de 0456 reeks, deze is nog niet overal in de systemen gekend als een geldig nummer ...
Stuur een ticket via de discountvoip.uk klanten portal ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik krijg telkens melding nu als ik via voip vanaf smartphone bel met Zoiper dat 'temporarily not available' of Error 'in de wacht' (via softphone Android)
Dit naar GSMnr., niet naar vaste telefoon.

Optional: caller ID ingesteld op mijn gsmnr.

Via fritzbox geen probleem.

Voorheen niet.

Eerder kans dat het terug aan Betamax ligt, daar beide softphones het niet doen en fritzbox wel?

Als het aan Betamax ligt, ga ik toch eens overwegen een abbo te nemen hoor...dat geklooi constant (en onbetrouwbaarheid). Ticket opgestart.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

maak ticket aan, krijg bevestiging. 1 uur later al antwoord. Maar kan antwoordlink niet openen (onbestaande)
Stuur link door, en dan antwoorden ze ... :evil:

Blijkbaar iets gewijzigd in hun settings? Mijn account staat op vast nummer...zo bel ik met fritzbox.

Ik wijzig niets, en als ik met gsm bel, toonde hij mijn mobiel nummer.

Nu lukt dit plots niet meer.

Ja, ik weet dat je niet meer met vast nummer naar mobiel kan bellen.

Dus enige oplossing is altijd gsmnr. mee te sturen? anders moet ik telkens afzender switchen. :cry:
brice3010
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 aug 2018, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:
guy-pc schreef:Nog even zeggen: ik werk met een FritzBox 7330 en twee analoge telefoons
Met een FritzBox is dit (redelijk) eenvoudig op te lossen:
Ga naar jouw Dellmont admin panel, en laat jouw 2 GSM nummers verifiëren (je kan tot 5 verschillende nummers verifiëren op één account).
Ga dan naar de Fritz!Box, en voeg deze bijkomende nummers toe op de bestaande account

telefoonnummers.png
Deze komen nu in jouw lijst van "eigen telefoonnummers" (met de prefixen *121, *122, *123, ...)

Nu heb je verschillende mogelijkheden om te beslissen welk nummer getoond wordt
Hieronder één voorbeeld:
  • geef jouw 2 analoge telefoons als uitgaand nummer de GSM nummers van jezelf en je vrouw.
  • maak de nodige kiesregels aan om de "vaste lijn" te gebruiken als je naar vaste nummers belt.
  • als je nu uitbelt vanaf toestel 1 of toestel 2 naar een GSM nummer, wordt het eerste of tweede GSM nummer getoond.
  • als je nu uitbelt vanaf toestel 1 of toestel 2 naar een vaste lijn, wordt het vaste lijn nummer getoond.
Of je kan via de prefixen bellen:
  • met prefix *121#, *122#, *123# te vormen voor het nummer, wordt het nr van de vaste lijn, GSM1 of GSM2 getoond (onafhankelijk van het toestel waarmee je uitbelt).
Er zijn dus verschillende mogelijkheden!
Philippe,
dankzij jouw post heb ik mijn Fritz 7590 voor het eerst kunnen instellen voor VOIP, merci!

Vraagje: Ik gebruik een Siemens Gigaset A580IP (met één handset), nu correct geprogrammeerd met MegaVOIP en Poivy om zowel vaste Belgische nummers (via MegaVOIP, met een GSM inlognummer) en Belgische GSM nummers (via Poivy, met vast, lokaal, geldig, Belgisch inlognummer).
Als ik Philippe's post goed begrijp, kan ik dan op de handset, met intoetsen van bvb *121# via het eerste op Fritz geprogrammeerde nummer een belnummer kiezen om uit te bellen?
En idem voor *122# etc..?

Zal dit ook werken als in de handset een bepaald nummer wordt geprogrammeerd, met voorafgaand deze prefixen, dan ook via de Fritz instellingen overeenkomstig geprogrammeerd met die prefixen, een nummer worden gebeld?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

brice3010 schreef:Ik gebruik een Siemens Gigaset A580IP (met één handset), nu correct geprogrammeerd met MegaVOIP en Poivy om zowel vaste Belgische nummers (via MegaVOIP, met een GSM inlognummer) en Belgische GSM nummers (via Poivy, met vast, lokaal, geldig, Belgisch inlognummer).
Eerste vraag is natuurlijk hoe jouw Gigaset A580IP ingesteld is
  1. staan jouw VoiP providers (MegaVoip, Poivy, ...) direct geregistreerd op jouw Gigaset?
  2. of is jouw Gigaset als een IP telefoon aangesloten op de Fritz!Box SIP server?
  3. derde optie: is je Gigaset basis aangesloten als een "analoge telefoon" op de FritzBox FON poort?
In het eerste geval bel je met de Gigaset rechtsreeks via de providers, en gaan de gesprekken niet via de Fritz!Box (de Gigaset gebruikt gewoon de FritzBox als toegang voor internet).

In het tweede geval kan je inderdaad de prefixen (*121#, ... ) gebruiken om te kiezen welke lijn je wilt gebruiken.
Je kan deze prefixen ook opnemen in je intern Gigaset telefoonboek.
Pas op: sommige toestellen (geen idee voor de Gigaset) onderscheppen * en # toets als interne commando's, en geven die niet door naar de "buitenlijn". Dan moet je de "keypad" mode instellen door *# te drukken: de prefix wordt dan *# *121#.
Gewoon proberen ...

Er zijn nog mogelijkheden om uit te proberen:
- de Gigaset 2 keer laten registreren op je Fritz!Box (dan heb je 2 lijnen, en in de FritzBox kan je voor elke lijn apart de (default) uitgaande provider instellen).
- de interne kiesregels van de Gigaset gebruiken?
- last but not least: de Gigaset handset direct aanmelden op de DECT basis van de Fritz!Box (nu gebruik je eigenlijk 2 telefooncentrales, en dat maakt het wat ingewikkeld (Siemens programmeren, Fritz programmeren, ...)?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
brice3010
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 aug 2018, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 1 keer

Dag Philippe,
dank je wel voor dat omstandige en duidelijke antwoord!
De VOIP providers staan geregistreerd in de Gigaset (optie 1).
Momenteel weet ik nog niet hoe ik optie 2 en/of 3 kan realiseren; ik zoek dat dan even op.
De Gigaset heeft enkel een RJ45 aansluiting, dus ik vermoed dat die niet op de FON aansluiting kan.

In de Fritz staan beide providers ook nog eens (succesvol) geregistreerd, de ene met mijn GSM nummer (voor lokaal bellen naar GSM's), de andere met ons vaste nummer (overigens een nomadic Belgisch nummer van bij Weepee). Maar ik heb dus geen benul op dit moment hoe die instelling ook correct te gebruiken, dat was duidelijk voor mij na jouw antwoord.

PS: en ik gebruik de kiesregelinstellingen van de Gigaset.
dweezil
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 maa 2007, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 9 keer

Het probleem is hier teruggekeerd met mijn mobiel nummer als caller-id: Internet telephony with 0479******@sip.megavoip.com via sip.megavoip.com failed. Cause: Temporarily not available (480)
Gesprekken naar vast lukken wel. Nog iemand dit opgemerkt?
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Naar aanleiding van uw bericht ook geprobeerd en inderdaad, temp probleem.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
brice3010
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 aug 2018, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 1 keer

dweezil schreef:Het probleem is hier teruggekeerd met mijn mobiel nummer als caller-id: Internet telephony with 0479******@sip.megavoip.com via sip.megavoip.com failed. Cause: Temporarily not available (480)
Gesprekken naar vast lukken wel. Nog iemand dit opgemerkt?
Ook MegaVoip account, zowel vast (weepee) nummer als 2 GSM nummers geverifieerd geldig; caller ID met GSM nummer werkt sinds een tiental dagen weer ok, daarvoor ook een week of twee zonder mogelijkheid gezeten om naar Belgische GSM nummer te bellen.
Ik begrijp er niks meer van: jij nu met een probleem, ik sinds tien dagen niet meer, in dezelfde omstandigheden (caller ID, MegaVoip, ..)...

EDIT: toch "kortstondige fout"!!! Sorry, ik had het niet eerst getest vóór mijn bericht; niet te geloven..
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

ik ben recent terug overgeschakeld naar voip voor privé gesprekken, ik kocht terug belkrediet bij megavoip

Nu blijkt er geen enkel gsm nr te werken als ik bel :

Code: Selecteer alles

23.03.21	18:28:20	Internet telephony with [email protected] via sip.megavoip.com failed. Cause: Temporarily not available (480)
23.03.21	18:22:59	Internet telephony with [email protected] via sip.megavoip.com failed. Cause: Temporarily not available (480)
23.03.21	18:22:08	Internet telephony with [email protected] via sip.megavoip.com failed. Cause: Temporarily not available (480)
23.03.21	18:20:42	Internet telephony with [email protected] via sip.megavoip.com failed. Cause: Temporarily not available (480)
21.03.21	15:21:00	Internet telephony with [email protected] via sip.megavoip.com failed. Cause: Temporarily not available (480)
21.03.21	11:57:23	Internet telephony with [email protected] via sip.megavoip.com failed. Cause: Temporarily not available (480)
21.03.21	11:17:12	Internet telephony with [email protected] via sip.megavoip.com failed. Cause: Temporarily not available (480)
18.03.21	08:36:53	Internet telephony with [email protected] via sip.megavoip.com failed. Cause: Temporarily not available (480)
Is dit bij iedereen zo die met dellmont accounts momenteel probeert te bellen naar gsm nrs ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
brice3010
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 aug 2018, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 1 keer

Bij ons is het MegaVOIP, met een gsm nummer als uitgaande call id.
Die werkt goed.
Maar die uitgaande call id is in de megavoip user account ingesteld (moet je laten registreren, bvb met sms).

Die uitgaande call id met verplicht een geregistreerd GSM nummer is zonde want we hebben een nomadisch "vast" nummer van WeePee waarop iedereen ons ook kan bereiken maar dat we (nog steeds?) niet kunnen gebruiken voor caller ID bij uitgaande oproepen.
Laatst gewijzigd door brice3010 23 maa 2021, 20:41, in totaal 1 gewijzigd.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

OVH, 1,2€/maand in/uitgaand. Betere kwaliteit dan Betamax. Ga je niet voor sukkelen toch?
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

ok, heb een tweede nieuwe caller id ingesteld nu met mijn gsm nr en inderdaad nu werkt het wel.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Proberen we al 10 maand uit te leggen, lees ook titel. :-D
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 4 keer

@satsurfer: natuurlijk zijn de gesprekken via Dellmont in mijn geval bijna 4x goedkoper dan via OVH!
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ge kunt toch nr gsm bellen met dellmont en ovh nr vast.
Tja, ovh is topkwaliteit. Les gouts et les couleurs,...
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 4 keer

Ja, nu volg ik je helemaal: dat is inderdaad het goedkoopst!
brice3010
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 aug 2018, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 1 keer

satsurfer schreef:OVH, 1,2€/maand in/uitgaand. Betere kwaliteit dan Betamax. Ga je niet voor sukkelen toch?
Excuus om hier uit de lucht te vallen: wat is OVH?

Ik heb het forum zoekterm gebruikt, geen resultaat? Google: Nederlandse cloud service.. Waar vind ik info over OVH VOIP?
Bedankt!
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Telco in .FR
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

satsurfer schreef:Proberen we al 10 maand uit te leggen, lees ook titel. :-D
ok, ik beken, je hebt een punt. Zoals ik aangaf had ik een hele tijd uitgaande voip niet meer gebruikt. En ik had de hele draad inderdaad niet doorgelezen. :oops:
Maar als we dan toch zout in de wonde gooien : bij mij was het geen vast nr. maar een voip nr dat bij edp zit. Dus daarmee lukt het ook niet meer enkel met een gsm nr.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

vast nr. of voip nummer. Maakt toch geen verschil. :bang: Ze (BIPT) willen gewoon niet meer dat Dellmont met geografische nummers uitbellen.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Het doel erachter lijkt wel ebreikt te zijn: ik krijg bijna nooit geen telefoons meer van oplichters vanuit Belgische nummers. En dat is toch een groot voordeel.
brice3010
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 aug 2018, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 1 keer

satsurfer schreef:vast nr. of voip nummer. Maakt toch geen verschil. :bang: Ze (BIPT) willen gewoon niet meer dat Dellmont met geografische nummers uitbellen.
Wat zou daarvan de reden zijn?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Omdat er streng wordt gekeken naar de afkomst van de gesprekken, en deze regels door het BIPT aan de operatoren wordt opgelegd.
Een binnenkomend gesprek, aangeleverd vanuit een buitenlandse provider, maar met een Belgisch vaste lijn nummer, wordt geblokt.
Dat verhindert al een behoorlijk aantal oplichters ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
brice3010
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 aug 2018, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:Omdat er streng wordt gekeken naar de afkomst van de gesprekken, en deze regels door het BIPT aan de operatoren wordt opgelegd.

Een binnenkomend gesprek, aangeleverd vanuit een buitenlandse provider, maar met een Belgische vaste lijn nummer, wordt geblokt.

Dat verhindert al een behoorlijk aantal oplichters ...
Welk verschil is er in dat opzicht tussen een uitgaand nummer bekomen van WeePee en met GSM nummers?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Weepee is een geregistreerde Belgische provider.
Oproepen vanuit WeePee komen dus niet binnen als een oproep afkomstig van een buitenlands netwerk.
Idem voor OVH, 3stars, etc ...

Oproepen vanuit een buitenlands netwerk met een Belgisch GSM nummer als CLIP kunnen ze natuurlijk niet blokkeren, want anders zou je vanuit het buitenland met je GSM geen Belgsiche nummers meer kunnen bellen :lol: ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
brice3010
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 aug 2018, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 1 keer

Zou een oproep vanuit OVH, met een caller ID afkomstig van WeePee (dus een nummer als ware het er eentje uit bvb Gent, mijn WeePee nummer is 09395xxxx) dan wel kunnen gebruikt worden om te bellen naar Belgische GSM nummers?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bij OVH kan je geen caller-id "spoofen', je kan wel uw WeePee nummer porteren naar OVH ...

Wat jij dus vraagt is onmogelijk :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
brice3010
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 aug 2018, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 1 keer

Ah ok, dank je wel voor uw uitleg.

Als ik het goed begrijp kan ik mijn WeePee nummer overzetten naar OVH en dan van daaruit oproepen doen met mijn geografisch 09xxx xxxx nummer als caller id?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=94&t=60326
en hun voip gedeelte bleef overeind. :-D
KenVdB
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 feb 2011, 21:44
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 5 keer

Ik zou met de Covid-19 en het vele thuiswerk graag mijn uitbelnummer spoofen. Niet iedereen moet me direct op de gsm bellen. Zijn er opties nu het via Dellmont niet meer mogelijk is?

Opties zoals bellen via Teams klinken mooi, maar gezien ik niet in de ICT zit, zal implementatie niet direct mogelijk zijn.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://www.voiptiger.com/
Dit is een Belgische operator. Wat duurder, maar het werkt.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Weepee ook.
https://voice.weepee.io/voip/accounts/

Dan ga je wel uw gesprekken moeten betalen hé.

En bewijs voor weepee/voiptiger dat dit je nr. is. Weet niet hoe je dit zal bewijzen.

En hoe krijg je werknummer thuis (doorschakelen gsm?)
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bij Voiptiger is het voorzien dat je een bewijs kan uploaden. Dit is een factuur van je vaste operator of een schermafdruk van de 1207.be .
Je moet niet wachten tot dit verwerkt is. Bij mij werkte de nummerweergave direct.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
KenVdB
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 feb 2011, 21:44
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 5 keer

MarkDM schreef:https://www.voiptiger.com/
Dit is een Belgische operator. Wat duurder, maar het werkt.
Bedankt voor de tip. Ik heb alvast een SIP aangemaakt en de nummers laten registreren. Op dit moment moet ik precies toch wachten want ze staan pending.
satsurfer schreef:Weepee ook. https://voice.weepee.io/voip/accounts/
Heb ik genoteerd als tweede optie. Uitgaand bellen leek daar toch iets duurder.
satsurfer schreef:Dan ga je wel uw gesprekken moeten betalen hé.

Er is een internetvergoeding voorzien ... De kosten lijken mij ook niet dramatisch veel, zal ik daar maar een stuk voor gebruiken. Mijn GSM-nummer is 24/7 bereikbaarheid en ik sta toch een beetje op niet al teveel verstrooiing en enkel gebeld worden op de GSM als het serieus is.
satsurfer schreef:En hoe krijg je werknummer thuis (doorschakelen gsm?)
Mijn werknummer schakelt momenteel door naar een nummer in de nummerreeks van de telefooncentrale hier thuis.
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 4 keer

En toch...

Zoveel tijd na deze post van Philippe, na de aankoop van mijn nieuwe Fritz!box 7590, na de overstap naar EDPnet (en dus niet Proximus) en na een ganse nacht proberen, gooi ik het uit puur frustratie in de groep:
  • Waarom worden 5 van mijn 6 telefoonnummers niet geregistreerd in de Fritz!box?
  • Waarom bel ik altijd anoniem naar gsm-nummers, zelfs als ik begin met *121# of *122#? (3 van de 5 telefoonnummers zijn geverifieerd bij PanggilanMalaysia en daar is "Geen nummer" geselecteerd.) Ik gebruik een analoge, niet-DECT telefoon; dat is een bewuste keuze.
  • Ook alle andere tips en feedback zijn welkom (bijvoorbeeld hoe ik afbeeldingen kan embedden...)
https://drive.google.com/file/d/1k3zXu1 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1wBGzB- ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/19_2bcG ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1egBELF ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/12w0FcZ ... sp=sharing
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

guy-pc schreef:Waarom worden 5 van mijn 6 telefoonnummers niet geregistreerd in de Fritz!box?
Je hebt jouw Delmmont (PanggilanMalaysia) waarschijnlijk ingesteld als een "SIP trunk met meerdere telefoonnumers".
Bij een SIP trunk wordt alleen de eerste lijn geregistreerd (voor inkomende gesprekken).
Delmmont (PanggilanMalaysia) is geen SIP trunk, beter kiezen voor "Andere Provider"

voorbeeld hieronder mijn MegaVoip instelling met 5 telefoonnummers
megavoip.png
(46.2 KiB) Nog niet gedownload
guy-pc schreef:Waarom bel ik altijd anoniem naar gsm-nummers, zelfs als ik begin met *121# of *122#? (3 van de 5 telefoonnummers zijn geverifieerd bij PanggilanMalaysia en daar is "Geen nummer" geselecteerd.)
In jouw screenshots ontbreekt het scherm van de instellingen van jouw Delmmont (PanggilanMalaysia) lijn ...
Belangrijk is
  • dat de optie "telefoonnummer gebruiken voor aanmelding" aangevinkt is
  • dat je het "telefoonnummer voor de aanmelding" in het internationale formaat ingebracht hebt.
zie voorbeeld hieronder
telefoonnummer gebruiken voor aanmelding.png
(72.49 KiB) Nog niet gedownload
guy-pc schreef:Ik gebruik een analoge, niet-DECT telefoon; dat is een bewuste keuze.
Dat maakt niets uit. De codes *121# of *122# moeten ook werken voor de analoge telefoon op FON1.
guy-pc schreef:Ook alle andere tips en feedback zijn welkom (bijvoorbeeld hoe ik afbeeldingen kan embedden)...
Goede vraag, dat laaste lukt bij dus ook niet meer :-(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 4 keer

Alvast hartelijk dank tot hiertoe: wat Delmont betreft is het allemaal gelukt; mijn OVH vaste lijn krijg ik echter nog niet aan het bollen. Morgen chat ik met hun helpdesk.

Ik hou jullie op de hoogte, want ik denk dat er nog vragen zullen komen. :-)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

guy-pc schreef:Alvast hartelijk dank tot hiertoe: wat Delmont betreft is het allemaal gelukt; mijn OVH vaste lijn krijg ik echter nog niet aan het bollen
- Goed te horen dat het Dellmont probleem opgelost is
- Wat betreft het OVH probleem: best een nieuwe topic openen. Er zijn hier wel een aantal FritzBox gebruikers met een OVH lijn die jou kunnen helpen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”