OVH 2de oproep met 2x sip individuelle

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
nezriel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 jan 2011, 15:13

Ik heb ergens gelezen dat het mogelijk is om met 2x sip individuelle simulante gesprekken uit te bellen of te ontvangen (ipv sip enterprise voor 5x de kost) en dit door een doorschakeling van 1 nummer naar de ander, weet iemand hoe ik deze aan de praat krijg?
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

Gewoon beide lijntjes configureren in je toestel.
Beide lijntjes werken totaal onafhankelijk van elkaar en hebben beiden slechts één kanaal.
Dat betekent dat je slechts één gesprek kan voeren per lijn.
Dus één en hetzelfde nummer als uitgaand/inkomend voor beide lijnen kan niet, noch meerdere simultane gesprekken per lijn.
openaf
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb twee nummers geporteerd bij OVH en twee abonnementen (découverte). Ik mag ze tegelijkertijd gebruiken. Beide nummers zijn op een van die twee abonnementen aangesloten, vraag mij niet waarom.
OVH2.png
nezriel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 jan 2011, 15:13

I wish I could do it.
Ik heb maar 1 nummer geporteerd en 2x sip individuelle.
Bedankt voor jullie reacties.

Off topic, ik heb opgemerkt als ik wil overstappen van individuele naar Enterprise gebeurt dit pas begin van de volgende maand
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

nezriel schreef:I wish I could do it.
Ik heb maar 1 nummer geporteerd en 2x sip individuelle.
Bedankt voor jullie reacties.

Off topic, ik heb opgemerkt als ik wil overstappen van individuele naar Enterprise gebeurt dit pas begin van de volgende maand
Idd gebeurd maar volgende maand, vroeger kon je wel op een sip individuele kanalen aanvragen 1 euro / maand / kanaal weet niet of dat nu nog kan.
nezriel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 jan 2011, 15:13

het is mij wel gelukt om 2 gesprekken te ontvangen door nummer door te schakelen naar meerdere sip lijnen.
Nu nog even zien over uitgaande als inkomende bezet is, daar denk ik ook een oplossing gevonden te hebben door eerst laten bellen naar 1 sip lijn en uitbellen van de andere sip lijn.
2 uitgaande zal niet lukken behalve met een preselectie code van de fritzbox
Bijlagen
ovh 2 ontvangen.PNG
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6310
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Mijn eerste gedacht was om de eerste lijn te lzten doorschakelen naar de tweede als ze bezet is, maar ik weet niet of dat ingesteld kan worden bij ovh.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
nezriel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 jan 2011, 15:13

Joe de Mannen schreef:Mijn eerste gedacht was om de eerste lijn te lzten doorschakelen naar de tweede als ze bezet is, maar ik weet niet of dat ingesteld kan worden bij ovh.
J.
Dit was de eerste dat ik deed maar lukte niet, sip lijn schakelt niet door als het in gebruik is en geeft voicemail.

Het is mij inderdaad ook gelukt om in te stellen bij ovh manager bij inkomend gesprek de eerste sip lijn te gebruiken en dan uit te bellen met de tweede sip lijn mits instelling in de Fritz.

Enige probleem blijft bij uitbellen, kan niet simulant (dan kiezen wij voor de prefix van de Fritz)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

nezriel schreef:Enige probleem blijft bij uitbellen, kan niet simulant (dan kiezen wij voor de prefix van de Fritz)
Wat gebeurt er als je uitbelt met de "bezette" lijn?
Krijg je dan een foutcode (zie Fritz!Box logs)?

In de Fritz!Box kan je instellen dat er een alternatieve lijn gebruikt indien het gesprek via de gekozen lijn mislukt.
Telephony > Eigen telefoonnummers > Aansluitinstelllingen > Vervangende verbinding
vervangende verbinding.png
Zou dit geen oplossing kunnen zijn?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
nezriel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 jan 2011, 15:13

Log fritzbox: Internet telephony with 03..... @sip5.ovh.be via sip5.ovh.be failed. Cause: Too many simultaneous 

Vervangende verbinding vind ik geen oplossing omdat ik niet kan kiezen welke, ik heb nog buitenlandse sip nummers voor ontvangen gesprekken.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”