OVH 2de oproep met 2x sip individuelle
Ik heb ergens gelezen dat het mogelijk is om met 2x sip individuelle simulante gesprekken uit te bellen of te ontvangen (ipv sip enterprise voor 5x de kost) en dit door een doorschakeling van 1 nummer naar de ander, weet iemand hoe ik deze aan de praat krijg?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
- Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
- Bedankt: 94 keer
Gewoon beide lijntjes configureren in je toestel.
Beide lijntjes werken totaal onafhankelijk van elkaar en hebben beiden slechts één kanaal.
Dat betekent dat je slechts één gesprek kan voeren per lijn.
Dus één en hetzelfde nummer als uitgaand/inkomend voor beide lijnen kan niet, noch meerdere simultane gesprekken per lijn.
Beide lijntjes werken totaal onafhankelijk van elkaar en hebben beiden slechts één kanaal.
Dat betekent dat je slechts één gesprek kan voeren per lijn.
Dus één en hetzelfde nummer als uitgaand/inkomend voor beide lijnen kan niet, noch meerdere simultane gesprekken per lijn.
-
- Pro Member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik heb twee nummers geporteerd bij OVH en twee abonnementen (découverte). Ik mag ze tegelijkertijd gebruiken. Beide nummers zijn op een van die twee abonnementen aangesloten, vraag mij niet waarom.
I wish I could do it.
Ik heb maar 1 nummer geporteerd en 2x sip individuelle.
Bedankt voor jullie reacties.
Off topic, ik heb opgemerkt als ik wil overstappen van individuele naar Enterprise gebeurt dit pas begin van de volgende maand
Ik heb maar 1 nummer geporteerd en 2x sip individuelle.
Bedankt voor jullie reacties.
Off topic, ik heb opgemerkt als ik wil overstappen van individuele naar Enterprise gebeurt dit pas begin van de volgende maand
-
- Elite Poster
- Berichten: 2656
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 231 keer
Idd gebeurd maar volgende maand, vroeger kon je wel op een sip individuele kanalen aanvragen 1 euro / maand / kanaal weet niet of dat nu nog kan.nezriel schreef:I wish I could do it.
Ik heb maar 1 nummer geporteerd en 2x sip individuelle.
Bedankt voor jullie reacties.
Off topic, ik heb opgemerkt als ik wil overstappen van individuele naar Enterprise gebeurt dit pas begin van de volgende maand
het is mij wel gelukt om 2 gesprekken te ontvangen door nummer door te schakelen naar meerdere sip lijnen.
Nu nog even zien over uitgaande als inkomende bezet is, daar denk ik ook een oplossing gevonden te hebben door eerst laten bellen naar 1 sip lijn en uitbellen van de andere sip lijn.
2 uitgaande zal niet lukken behalve met een preselectie code van de fritzbox
Nu nog even zien over uitgaande als inkomende bezet is, daar denk ik ook een oplossing gevonden te hebben door eerst laten bellen naar 1 sip lijn en uitbellen van de andere sip lijn.
2 uitgaande zal niet lukken behalve met een preselectie code van de fritzbox
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 6310
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
- Bedankt: 613 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Mijn eerste gedacht was om de eerste lijn te lzten doorschakelen naar de tweede als ze bezet is, maar ik weet niet of dat ingesteld kan worden bij ovh.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Dit was de eerste dat ik deed maar lukte niet, sip lijn schakelt niet door als het in gebruik is en geeft voicemail.Joe de Mannen schreef:Mijn eerste gedacht was om de eerste lijn te lzten doorschakelen naar de tweede als ze bezet is, maar ik weet niet of dat ingesteld kan worden bij ovh.
J.
Het is mij inderdaad ook gelukt om in te stellen bij ovh manager bij inkomend gesprek de eerste sip lijn te gebruiken en dan uit te bellen met de tweede sip lijn mits instelling in de Fritz.
Enige probleem blijft bij uitbellen, kan niet simulant (dan kiezen wij voor de prefix van de Fritz)
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Wat gebeurt er als je uitbelt met de "bezette" lijn?nezriel schreef:Enige probleem blijft bij uitbellen, kan niet simulant (dan kiezen wij voor de prefix van de Fritz)
Krijg je dan een foutcode (zie Fritz!Box logs)?
In de Fritz!Box kan je instellen dat er een alternatieve lijn gebruikt indien het gesprek via de gekozen lijn mislukt.
Telephony > Eigen telefoonnummers > Aansluitinstelllingen > Vervangende verbinding
Zou dit geen oplossing kunnen zijn?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Log fritzbox: Internet telephony with 03..... @sip5.ovh.be via sip5.ovh.be failed. Cause: Too many simultaneous
Vervangende verbinding vind ik geen oplossing omdat ik niet kan kiezen welke, ik heb nog buitenlandse sip nummers voor ontvangen gesprekken.
Vervangende verbinding vind ik geen oplossing omdat ik niet kan kiezen welke, ik heb nog buitenlandse sip nummers voor ontvangen gesprekken.