call over freevoipdeal lukt niet altijd

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
ferb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 31 jan 2016, 16:03
Bedankt: 1 keer

Hallo

Enkele weken heb ik een FB7590. Op mijn oude FB7390 had ik nooit problemen met het uitbellen via FVD. Met de FB7590 lukt het maar zelden van de eerste keer. Als ik het SIP-account even disable en terug inschakel lukt het altijd (voor even). Misschien ligt het aan mijn settings. Iemand een good practice voor FVD op FB7590? In bijlage mijn settings.

Bedankt om eens te kijken.
1.PNG
2.PNG
3.PNG
3.PNG (10.61 KiB) 701 keer bekeken
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Kan je wat meer info geven ? Gebruik je de Fritzbox als modem op VDSL ? Of alleen als ATA en router ? (Welke provider ?)
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
ferb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 31 jan 2016, 16:03
Bedankt: 1 keer

MarkDM schreef:Kan je wat meer info geven ? Gebruik je de Fritzbox als modem op VDSL ? Of alleen als ATA en router ? (Welke provider ?)
modem op VDSL via Proximus start. Gebruik geen BBOX

Ondertussen nog wat verder gekeken. Ligt blijkbaar aan DECT. Via mijn PC met MicroSIP kan ik wel perfect bellen via Freevoipdeal. Het lukt alleen niet altijd (eigenlijk meestal niet) als ik via een DECT-telefoon probeer. Ik heb 2 x FritzFon M2 en 1 x C5. Met mijn vorige Fritzbox nooit problemen.
Iemand tips? Wat zou er kunnen mis lopen met DECT? Alles over DECT lukt vb. wel met Weepee.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6311
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

De laatste tijd hebben we hier ook problemen met FVD.
Door het debacle met de caller ID gebruiken we FVD alleen nog maar om naar eigen GSM's te bellen, met mijn gsmnummer als caller ID.
Er wordt wel een call opgezet maar er is geen audio.
Krediet is er nog, eens dat op is, is het bye bye FVD, maar tot dan zou ik het graag gebruiken.

Er is niet s veranderd in de settings van de fritzbox, en andere voip providers werken wel naar behoren.
Nog iemand last ?
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”