19**-nummer Weepee bellen via Fritz

KenVdB
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 Feb 2011
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

19**-nummer Weepee bellen via Fritz

Berichtdoor KenVdB » 12 Jan 2020, 12:17

Na een upgrade van mijn Fritz 7390 naar Fritz 7590 lukt het mij niet meer om uitgaand naar de 19**-nummers van WeePee te bellen.
Ik heb er al een aantal dagen mijn hoofd aan gepijnigd en zie waarschijnlijk iets over het hoofd, maar wat ...

Hierbij de configuratie van mijn telefoonnummer bij WeePee.

Weepee Fritz 1.JPG
Fritz 7590 Config Weepee Printscreen 1


Weepee Fritz 2.JPG
Fritz 7590 Config Weepee Printscreen 2

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 15596
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2746 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 751 keer
Contact:

Re: 19**-nummer Weepee bellen via Fritz

Berichtdoor philippe_d » 12 Jan 2020, 12:55

* Wat zegt de logfile (Systeem > Gebeurtenissen > Telefonie ?
* Heb je meerdere VoIP accounts? In dat geval een kiesregel toevoegen: nummers beginnend met "19" via WeePee
* Last but not least: bij verandering van toestel, altijd een "User Agent Reset" uitvoeren via de WeePee klantentool (uitgaande oproepen worden geblokkeerd bij wijziging van Fritz!Box model).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, FW 07.20, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

KenVdB
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 Feb 2011
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: 19**-nummer Weepee bellen via Fritz

Berichtdoor KenVdB » 12 Jan 2020, 13:18

philippe_d schreef:* Wat zegt de logfile (Systeem > Gebeurtenissen > Telefonie ?
* Heb je meerdere VoIP accounts? In dat geval een kiesregel toevoegen: nummers beginnend met "19" via WeePee.


Eerst een kiesregel toegevoegd. In de log ontvang ik volgende foutmelding.
Weepee Fritz 3.JPG


philippe_d schreef:* Last but not least: bij verandering van toestel, altijd een "User Agent Reset" uitvoeren via de WeePee klantentool (uitgaande oproepen worden geblokkeerd bij wijziging van Fritz!Box model).


Is reeds uitgevoerd.

Het vreemde lijkt ook dat het bij sommige lijkt te werken en sommige niet:
- 1920 wel
- 1925 niet
- 1926 niet
- 1930 wel
- 1935 wel
- 1936 wel
- 1940 wel
- 1950 wel
- 1990 niet

Laat ik nu net die 1926 nodig hebben om het faxvertraging te activeren...

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 15596
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2746 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 751 keer
Contact:

Re: 19**-nummer Weepee bellen via Fritz

Berichtdoor philippe_d » 13 Jan 2020, 10:19

In dat geval ligt het probleem bij WeePee.
Misschien zijn bepaalde service nummers buiten gebruik sinds de overgang naar een nieuw platform vorig jaar?

Best mailtje naar support (a) weepee.io
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, FW 07.20, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.


Terug naar “VoIP”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast