OVH Ligne découverte => ontvangen nummer is reeds in gebruik!

gvnnd
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 Dec 2019

OVH Ligne découverte => ontvangen nummer is reeds in gebruik!

Berichtdoor gvnnd » 20 Dec 2019, 06:00

Om te testen bestelde ik een Ligne découverte bij OVH.
Aangemeld en uitbellen werkt. Daarna naar mijn ontvangen nummer gebeld. Ik hoor fax geluiden …
Eerst dacht ik dat er wat fout was met mijn Gigaset C530 IP maar nee hoor. Ik google het nummer en op 1207.be is dit nummer in gebruik als faxnummer bij een firma.
Op www.crdc.be zie ik dat de provider van het nummer COLT TELECOM is.
Wat een prutsers bij OVH.

ygeffens
Premium Member
Premium Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 Sep 2011
Locatie: Arendonk
Bedankt: 43 keer
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer

Re: OVH Ligne découverte => ontvangen nummer is reeds in gebruik!

Berichtdoor ygeffens » 20 Dec 2019, 08:30

Welkom op het forum hier.

Heb je al geprobeerd om dit op te lossen met OVH?
Wat was hun reactie? Gaven ze aan dat ze het probleem niet willen / kunnen oplossen?

gvnnd
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 Dec 2019

Re: OVH Ligne découverte => ontvangen nummer is reeds in gebruik!

Berichtdoor gvnnd » 20 Dec 2019, 17:17

Ik heb een support ticket geopend. Hopelijk op de juiste plaats in hun nieuwe manager want dat is ook een behoorlijk zooitje bij OVH.
Nog geen reactie ontvangen.

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4089
Lid geworden op: 22 Feb 2005
Bedankt: 468 keer
Uitgedeelde bedankjes: 450 keer

Re: OVH Ligne découverte => ontvangen nummer is reeds in gebruik!

Berichtdoor Joe de Mannen » 20 Dec 2019, 17:31

een mens vraagt zich af waarom je er klant werd....

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...

iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 Dec 2005
Bedankt: 39 keer
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer

Re: OVH Ligne découverte => ontvangen nummer is reeds in gebruik!

Berichtdoor iamborg » 20 Dec 2019, 17:54

Eens bellen naar OVH kan wonderen doen. Ik heb daar alle lijnen voor m'n bedrijf en ze zijn er meer dan behulpzaam.

P.

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1738
Lid geworden op: 01 Jun 2006
Bedankt: 43 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer

Re: OVH Ligne découverte => ontvangen nummer is reeds in gebruik!

Berichtdoor liegebeestig » 21 Dec 2019, 00:21

Bellen (en een half uur blijven hangen, vaak) is de enige goeie weg inderdaad. Eens je iemand aan de lijn hebt helpt die je echt. Weliswaar in het Frans. Goeie oefening in geduld en in taal. Ik ben er al een 10tal jaar klant.

Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 28 Jul 2007
Bedankt: 37 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer

Re: OVH Ligne découverte => ontvangen nummer is reeds in gebruik!

Berichtdoor TanknaT » 21 Dec 2019, 17:11

Niet echt een oplossing voor dit nummer, maar kun je niet gewoon een 2e OVH nummer nemen op dezelfde klantennummer en als dat wel goed werkt, het 1e nummer opzeggen (1 maand). Dan ben je natuurlijk enkele euro's kwijt, maar je probleem is ermee verdwenen.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing

Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1173
Lid geworden op: 22 Jan 2010
Bedankt: 94 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 94 keer

Re: OVH Ligne découverte => ontvangen nummer is reeds in gebruik!

Berichtdoor WalterB1 » 21 Dec 2019, 17:45

Een nieuwe klant een telefoonnummer toewijzen dat reeds in gebruik is dat is toch wel serieuze kemel.

Het probleem is vooral dat dit geen vertrouwen geeft voor OVH. Het lijkt elementair om een check te programmeren.
Internet: Tadaam 4G premium 'black-friday'-promo
Televisie: Netflix, VRTnu, Stievie-free, YeloTV via Chromecast
Telefoon: vast WeePee, GSM JimMobile, tablet data-SIM MobileVikings

Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3751
Lid geworden op: 10 Mar 2010
Bedankt: 375 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer

Re: OVH Ligne découverte => ontvangen nummer is reeds in gebruik!

Berichtdoor Splitter » 21 Dec 2019, 18:49

WalterB1 schreef:Het probleem is vooral dat dit geen vertrouwen geeft voor OVH. Het lijkt elementair om een check te programmeren.


zo eenvoudig is dat waarschijnlijk achterliggend niet.
(van wie was de range origineel, wat is er in tussentijd mee gebeurd, hebben de andere operatoren portaties goed uitgevoerd, ...)

trouwens, bij proximus bijvoorbeeld kan het voorvallen dat je nr per ongeluk opgezegd is, vervolgens aan een random andere klant toegekend,
en jijzelf een ander mag nemen. (en nee, dan hebben we het niet over periodes van maanden, maar <1 maand)

hier al jaren tevreden ovh klant zowel met geporteerd als nieuw nr.
ooit zal hier iets nuttigs staan

Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 28 Jul 2007
Bedankt: 37 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer

Re: OVH Ligne découverte => ontvangen nummer is reeds in gebruik!

Berichtdoor TanknaT » 22 Dec 2019, 16:41

WalterB1 schreef:Een nieuwe klant een telefoonnummer toewijzen dat reeds in gebruik is dat is toch wel serieuze kemel.
.


Tja, dat er overal wel eens een fout gemaakt wordt, dat is wel zeker. Maar dat kan dus overal gebeuren. Een cijfer verkeerd kan vervelende gevolgen hebben en probeer dan maar eens achteraf te zoeken bij wie je moet zijn om dat op te lossen en hoe lang dat gaat duren.

Uiteindelijk zal een van de 2 partijen zijn nummer moeten afstaan en raad eens wie dat zal zijn.

Door zelf actie te ondernemen bereik je hetzelfde resultaat veel sneller en onafhankelijk van de klantendienst. Die kan dan achteraf nog onderzoeken wat er juist misgegaan is en bij wie.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing


Terug naar “VoIP”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast