2 aparte lijnen/nummers bij OVH?

Ernie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 570
Lid geworden op: 08 Jun 2011
Bedankt: 32 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer

2 aparte lijnen/nummers bij OVH?

Berichtdoor Ernie » 01 Nov 2019, 13:32

Hi guys, is er hier iemand die 2 aparte lijnen/nummers heeft bij OVH?
Ik vraag me af of dat (technisch) kan, uiteraard mits 2x te betalen?

Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3768
Lid geworden op: 10 Mar 2010
Bedankt: 377 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer

Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?

Berichtdoor Splitter » 01 Nov 2019, 15:20

ja en ja, ik heb 2x een voip decouverte. is geen enkel probleem.
ooit zal hier iets nuttigs staan

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5483
Lid geworden op: 06 Jul 2008
Locatie: Dendermonde
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 255 keer

Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?

Berichtdoor Jack Daniels » 01 Nov 2019, 15:40

OVH maakt een onderscheid tussen lijn en nummer. Zo werd mijn Proximus nummer uit zone 052 48 xx xx geporteerd naar OVH. Daar kreeg ik een lijn met 052 86 xx xx. Ik kan uitbellen of gebeld worden met beide nummers maar ik betaal slechts 1 keer VoIP abonnement van 1.19 euro per maand.
MacMini - Vu+ Zero - Fritz!Box 7490 + VoIP - 12x Sunpower 318 zonnepanelen

Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3768
Lid geworden op: 10 Mar 2010
Bedankt: 377 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer

Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?

Berichtdoor Splitter » 01 Nov 2019, 15:54

Jack Daniels schreef:Daar kreeg ik een lijn met 052 86 xx xx. Ik kan uitbellen of gebeld worden met beide nummers maar ik betaal slechts 1 keer VoIP abonnement van 1.19 euro per maand.


je kan een lijn altijd omzetten naar een nummer idd.
het verschil is afaik dat het aantal lijnen het aantal gesprekken is (dus als je 2nrs hebt op 1 lijn, kan je maar met 1 van de 2 gelijktijdig bellen/gebeld worden)
ooit zal hier iets nuttigs staan

Helaas Proximus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 Okt 2019
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?

Berichtdoor Helaas Proximus » 03 Nov 2019, 10:14

Heeft er iemand een link van de ovh website, waar voip nummers aangevraagd kunnen wordne.
Als ik ovh.be intik, kom ik op ovh.com/be, waarna ik 4 "knoppen" zie, als ik een van de ze aanklik kom op een pagina , waar ik niks vind van voip nummers een nummeroverdracht, abonnementen, etc.

Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2536
Lid geworden op: 17 Mei 2006
Twitter: jdeluyck
Locatie: Gent
Bedankt: 100 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Contact:

Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?

Berichtdoor devilkin » 03 Nov 2019, 10:16

Een simpele search op dit forum, of gewoon op 'ovh telecom' of 'ovh voip' kan je al ver leiden... https://ovhtelecom.fr/

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Orange Love Trio -- using Ubiquiti USG-3
Orange Dolphin & Proximus (corporate) -- Using OnePlus 6 (ROM: Stock)

Ernie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 570
Lid geworden op: 08 Jun 2011
Bedankt: 32 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer

Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?

Berichtdoor Ernie » 03 Nov 2019, 11:44

Thanks guys voor de info, hebben 1 lijn bij WP en toen delmount (betamax) duurder werd een OVH lijn erbij genomen met nieuw nummer.
Intussen het comfort van 2 aparte nummers/lijnen gewend en daarom dat ik dat nummer niet aan het bestaande OVH lijn wilde hangen.
Nu met die kost van WP dacht ik eerst om te verhuizen, maar:
1) verschil in kost is niet zo groot
2) belangrijker, de OVH lijn verbreekt regelmatig, soms willekeurig maar meestal op 26,xx minuten. (Heb hier ooit een topic over geopend maar nooit opgelost gekregen)

Na beraad ga ik die lijn voorlopig toch bij WP laten.

Helaas Proximus schreef:Heeft er iemand een link van de ovh website, waar voip nummers aangevraagd kunnen wordne.

https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/voip/

Helaas Proximus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 Okt 2019
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?

Berichtdoor Helaas Proximus » 03 Nov 2019, 18:40

devilkin schreef:Een simpele search op dit forum, of gewoon op 'ovh telecom' of 'ovh voip' kan je al ver leiden... https://ovhtelecom.fr/

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk


Ik heb op de forum en op internet gezocht, ik verwachte een Nederlands talige website. Staat ook mijn bericht.
De franse taal ben iik niet machtig, vandaar.

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5483
Lid geworden op: 06 Jul 2008
Locatie: Dendermonde
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 255 keer

Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?

Berichtdoor Jack Daniels » 03 Nov 2019, 18:52

Helaas Proximus schreef:Ik heb op de forum en op internet gezocht, ik verwachte een Nederlands talige website. Staat ook mijn bericht.
De franse taal ben iik niet machtig, vandaar.

Google translate? OVH is een Frans bedrijf, ergens logisch dat hun website in het Frans is.
MacMini - Vu+ Zero - Fritz!Box 7490 + VoIP - 12x Sunpower 318 zonnepanelen

Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3768
Lid geworden op: 10 Mar 2010
Bedankt: 377 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer

Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?

Berichtdoor Splitter » 03 Nov 2019, 19:57

<muggezifter modus>

Helaas Proximus schreef:Ik heb op de HET forum en op internet gezocht, ik verwachtTe een Nederlands talige nederlandstalige website. Staat ook IN mijn bericht.
De franse taal ben iik niet machtig, vandaar.


De nederlandse taal ook niet echt, als ik dat bericht zo lees.
en in je bericht staat niet dat je de nederlandstalige versie van de site zocht, maar de link waarop je de diensten kon aanvragen.
</muggezifter modus>

@ernie: wil je dan dus zeggen dat je OVH lijn en je WP lijn op hetzelfde internet geinstalleerd zijn, en enkel de OVH lijn onderbrekingen heeft?
ooit zal hier iets nuttigs staan

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 15101
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2608 keer
Recent bedankt: 25 keer
Uitgedeelde bedankjes: 719 keer
Contact:

Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?

Berichtdoor philippe_d » 04 Nov 2019, 10:03

Jack Daniels schreef: OVH is een Frans bedrijf, ergens logisch dat hun website in het Frans is.

Ik vind dat eigenlijk niet zo logisch.

Telenet is een Amerikaans bedrijf, moeten we dus verwachten dat hun website in het Engels is?
OVH heeft een officiële Belgische licentie als telecom bedrijf, en opereert in Vlaanderen (en in Nederland), dan zou je toch ook verwachten dat ze een website hebben in het Nederlands?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, FW 07.19-75737 BETA, profiel 100/30.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2536
Lid geworden op: 17 Mei 2006
Twitter: jdeluyck
Locatie: Gent
Bedankt: 100 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Contact:

Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?

Berichtdoor devilkin » 04 Nov 2019, 10:08

Verwachten en krijgen zijn 2... de management portal is zelfs nog niet 100% beschikbaar in het Engels, laat staan in het Nederlands.

Telenet is *geen* amerikaans bedrijf - het is geregistreerd in Belgie, als een belgische onderneming, en valt dus onder de belgische (taal)wetgeving. Dat het management in de US gebeurd is een totaal andere zaak.

OVH (telecom) is niet geregistreerd als Belgische onderneming.
Orange Love Trio -- using Ubiquiti USG-3
Orange Dolphin & Proximus (corporate) -- Using OnePlus 6 (ROM: Stock)

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 15101
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2608 keer
Recent bedankt: 25 keer
Uitgedeelde bedankjes: 719 keer
Contact:

Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?

Berichtdoor philippe_d » 04 Nov 2019, 14:24

Het gaat mij niet zozeer over de taalwetgeving, maar over klantvriendelijkheid ...

OVH heeft wel een licentie als een Belgische telecomprovider, en biedt zijn diensten aan Nederlandstalige consumenten (B2C). Vandaar dat ik inderdaad wel verwacht dat ze dit in het Nederlands doen :wink:

Ze hebben wel een website in het Nederlands (https://www.ovh.nl/), maar over VoIP vind je er niets ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, FW 07.19-75737 BETA, profiel 100/30.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2536
Lid geworden op: 17 Mei 2006
Twitter: jdeluyck
Locatie: Gent
Bedankt: 100 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Contact:

Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?

Berichtdoor devilkin » 04 Nov 2019, 15:35

Goh, ja. België is zo een belachelijk kleine markt, en de Nederlandse markt is nog kleiner. Geld investeren waar het nuttig is, zeker?

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Orange Love Trio -- using Ubiquiti USG-3
Orange Dolphin & Proximus (corporate) -- Using OnePlus 6 (ROM: Stock)

DarkV
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 17 Apr 2019
Bedankt: 16 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?

Berichtdoor DarkV » 04 Nov 2019, 16:15

philippe_d schreef:OVH heeft wel een licentie als een Belgische telecomprovider, en biedt zijn diensten aan Nederlandstalige consumenten (B2C). Vandaar dat ik inderdaad wel verwacht dat ze dit in het Nederlands doen :wink:


Los van jou verwachtingen is men dit zelfs verplicht !

Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2536
Lid geworden op: 17 Mei 2006
Twitter: jdeluyck
Locatie: Gent
Bedankt: 100 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Contact:

Re: RE: Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?

Berichtdoor devilkin » 04 Nov 2019, 16:19

DarkV schreef:
philippe_d schreef:OVH heeft wel een licentie als een Belgische telecomprovider, en biedt zijn diensten aan Nederlandstalige consumenten (B2C). Vandaar dat ik inderdaad wel verwacht dat ze dit in het Nederlands doen :wink:


Los van jou verwachtingen is men dit zelfs verplicht !
Linkje?

Dit zou me verbazen... Amazon biedt ook diensten aan, en pas sinds kort hebben ze de Nederlandse markt ontdekt.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Orange Love Trio -- using Ubiquiti USG-3
Orange Dolphin & Proximus (corporate) -- Using OnePlus 6 (ROM: Stock)

Ernie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 570
Lid geworden op: 08 Jun 2011
Bedankt: 32 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer

Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?

Berichtdoor Ernie » 04 Nov 2019, 20:32

Splitter schreef:@ernie: wil je dan dus zeggen dat je OVH lijn en je WP lijn op hetzelfde internet geinstalleerd zijn, en enkel de OVH lijn onderbrekingen heeft?

Yep, all the time. :?

DarkV
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 17 Apr 2019
Bedankt: 16 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Re: RE: Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?

Berichtdoor DarkV » 04 Nov 2019, 21:12

devilkin schreef:Linkje?


Voor diverse sectoren zoals voeding, pharma, … moet je je product in de diverse landstalen labelen.

Hoe het zit met andere sectoren weet ik niet 100%... maar zelfs software moet hieraan voldoen (of je kan claimen dat de licentie nietig is).

Of online diensten hieraan moeten voldoen is een andere vraag... er is trouwens een verschil tussen je diensten aanbieden op internet (niet specifiek op een markt gericht), en echt een product specifiek voor de Belgische markt verkopen (zoals OVH met Belgische nummers).

Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3768
Lid geworden op: 10 Mar 2010
Bedankt: 377 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer

Re: RE: Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?

Berichtdoor Splitter » 04 Nov 2019, 21:58

DarkV schreef: echt een product specifiek voor de Belgische markt verkopen (zoals OVH met Belgische nummers).


zou ovh zich echt op de belgische markt richten, kan je ook claimen.
wat als ze bv in eerste instantie denken aan franse bedrijven die een nr in belgie willen waarop eventuele belgische klanten van hun op kunnen inbellen?

ovh doet mij altijd denken dat hun telecom (en internet) eigenlijk vooral gericht zijn op hun thuismarkt (frankrijk), maar dat ze het "on the side" eigenlijk gewoon aan iedereen verkopen (wat in principe wel zal mogen, gezien het vrij verkeer van goederen en diensten binnen de EU).
simpelweg al omdat geen enkel van hun overige gelokaliseerde sites telefonie of internet in het aanbod heeft.
ooit zal hier iets nuttigs staan


Terug naar “VoIP”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten