Setup fritzbox met andere modems en switches

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
boomer21
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jul 2013, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Wij zitten in een buiengebied met langzaam internet8 mb
Nu kunnen we me behulp van een LTE modem sneller internet krijgen.
Zoals in België dit:
Ook België In navolging van KPN komt ook Proximus met een dienst die mobiel en vast internet combineert. Het bedrijf voert momenteel een test uit in het Waalse Frasnes-Les-Anvaing bij enkele honderden klanten.

Maar wil graag mijn eigen instellingen en VoIP instellingen doen met de fritzbox zoals nu.(freevoipdeal)e.d
Setup zoals door KPN
Expierenbox modem router lan1 LTE sagemcom modem, expierenbox DSL op DSL lijn en phone op phone KPN VoIP


setup graag zoals ik het wil graag jullie advies als mogelijk is
Expierenbox zoals hierboven en dan lan 2 expierenbox naar lan 1 (wan) fritzbox 7490 instellen als modem via externe modem connection
Hier de dect telefoon gebruiken en VoIP en dan verder een unifi switch op lan 2 fritzbox om de rest van de apparaten internet te krijgen dus geen tv.

Als er iets niet duidelijk is hoor ik het graag.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Als ik het goed begrijp ben jij in Nederland, en kom je in aanmerking voor "Sneller Internet Buitengebied" ?
Je krijgt dus van KPN een 4G modem.

In principe kan je daar inderdaad een Fritz!Box op aansluiten (via WAN of LAN1), en deze instellen als router ("Aansluiting op externe modem of router"). Alle apparaten die met de Fritz!Box verbonden zijn (LAN of WLAN) zullen dus internet krijgen (via de 4G router).

Of je ook de VoIP (vb FreeVoipDeal) kan gebruiken kunnen wij van hieruit niet beoordelen. Theoretisch wel, tenzij KPN dit in zijn gebruiksvoorwaarden niet toelaat, of blokkeert?
Maar gezien deze 4G verbinding een aanvulling is op jouw vast internet, denk ik niet dat daar een beperking zal op zitten ...

PS
In Nederland kan iedereen die in een "buitengebied" woont, en die "langzaam" internet internet heeft (definitie langzaam = minder dan 30 mbps) zich inschrijven voor "Sneller internet buitengebied". Hiermee wordt het vaste internet gecombineerd met een 4G verbinding.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
boomer21
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jul 2013, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Dank je ben blij als het kan werken.
Heb nog een vraag ben nu bij xs4all(veel vrijheid bij instellingen) maar als ik KPN(niet veel vrijheid bij instellingen modems,zijn bang als mensen het zelf in de war schoppen en KPN het weer moet herstellen)
neem kan je ook nog TV via adsl nemen (nu via schotel) en dan moet je vlans instellen op de fritzbox nu heb ik vandaag gelezen dat de fritzbox dit ook kan
Vraag: zou dat ook in deze situatie kunnen?
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”