OVH voice mail: werkt wel EN niet => oplossing: via V4 manager

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 953
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 50 keer

Hallo

Telefoneren, in- en outbound met OVH werkt zondermeer.
Ondanks dat het OVH antwoordapparaat is uitgeschakeld en de FB het gesprek aanneemt is er na +/- 20 sec de volgende boodschap, bij het niet opnemen:
"de persoon met het nummer <OVH nummer> is niet bereikbaar, bedankt voor uw oproep"

In "Configuration du répondeur" -> "Accueil et enregistrement des messages" van de instellingen in de manager staan volgende relevante settings:
"Enregistrement des messages :" off
"Activation des notifications :" off

Volgens de OVH support moet de voicemail doorgestuurd worden.... :bang:

Is er iemand die ook de FB voicemail actief heeft, die van OVH uitgeschakeld en waar de FB wel de berichten opneemt?

Alvast bedankt!
E.
Laatst gewijzigd door Ernie 24 maa 2019, 19:44, in totaal 1 gewijzigd.
Heppie NY!
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Tja, met de instellingen van OVH is het altijd plezant.

Ik heb dat indertijd in de V4 manager uitgeschakeld. Je kan het daar eens proberen.
En dus de vinkjes, bij de functies die je wil uitschakelen, verwijderen.
Bijlagen
2019-03-24 17_03_27-Window.png
2019-03-24 16_57_23-Window.png
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 953
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 50 keer

Dat was idd de oplossing! :banana:
Ik had via een ticket gevraagd of er een bug in hun systeem/site was maar volgens hun dus niet... :bang:
Niet aan gedacht om in de V4 manager te kijken.

Gigantisch bedankt!
Heppie NY!
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Ernie schreef: Niet aan gedacht om in de V4 manager te kijken.
Graag gedaan. Het is natuurlijk verwarrend van OVH om 2 managers tegelijk actief te hebben. Dan moet je altijd controleren of de instellingen bij allebei goed staan, anders heb je soms conflicten met onvoorspelbare gevolgen.

Het is natuurlijk handig en tof om het antwoordapparaat van je Fritzbox te gebruiken, maar bij OVH kan je ook een antwoordapparaat instellen met een zelf opgenomen boodschap. Als er dan een bericht wordt ingesproken, dan wordt deze boodschap als geluidsbestand (bij mij ingesteld als mp3 file) onmiddellijk naar een e-mail adres verzonden naar keuze, waarna dit bij OVH wordt gewist (naar keuze). Je kan dit bericht dan beluisteren via je e-mail en je hoeft hiervoor niet in te loggen bij OVH. Voor het fenomenale bedrag van 1,20 euro/maand heb ik dus een aparte OVH vaste lijn in gebruik als antwoordapparaat, waar ik nooit moet naar omkijken. En, ik kan de lijn ook nog gebruiken om uit te bellen. Je weet wel, 100 gratis gesprekken per maand naar vaste lijnen zijn inbegrepen.
Info hoe dit in te stellen op volgende link "https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... at#p710059"
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 953
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 50 keer

Je zou denken dat die 2 verschillende managers hetzelfde beheren...

Ik ben me ervan bewust dat je ook het antwoordapparaat van OVH kan gebruiken maar ik hou dat liefst zelf in beheer en je kan je FB dat ook laten mailen.
Heppie NY!
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”