Special CRDC Procedure Dommel/Schedom, Billi en Vectone

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1839
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

Whut?? Iemand meer info?
Beste Weepee Partner

Wij ontvingen van het CRDC volgende melding:

Dommel/Schedom, Billi and Vectone have been blocked on the CRDC, meaning that they cannot participate in porting process anymore.

Indien u een overdracht wenst uit te voeren met een van de voornoemde operatoren als donor, gelieve ons dan eerst te contacteren via [email protected] en geen gebruik te maken van de Weepee Nummeroverdracht / Portatie tool.

Gezien voornoemde operatoren uitgesloten werden uit het CRDC, is een overdracht met deze operatoren als donor enkel mogelijk via een manueel proces dat begeleid wordt door het CRDC zelf. Het CRDC heeft hiervoor een prijs vastgelegd, de kost zal worden doorgezet indien een overdracht met voornoemde operatoren wordt opgestart via deze uitzonderingsprocedure. De kost komt neer op 5 nummers of 5 opeenvolgende reeksen per uur aan een tarief 195 euro excl. BTW per uur.

Bij een volgende CRDC NPA meeting hopen wij hier extra informatie over te bekomen.

Bedankt voor uw vertrouwen in Weepee.

Het Weepee Team
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Hopelijk is iedereen dan op tijd vertrokken bij dat groepje amateurs, ik bedoel dus die van Dommel.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

mja denk niet dat al deze nummers reeds verkocht zijn: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=73&t=54787
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1839
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

die nummers zijn toch weepee nrs?
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Ahja klopt weepee zelf is nog niet blocked. Raar dat weepee klanten dit bericht krijgen, heb dit niet gehad als 3starsnet klant. Wellicht stuurt weepee dit uit omdat ze veel nummers zien vertrekken na hun tarieven verhoging ...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Dat bericht was niet gericht aan hun klanten, maar aan hun resellers ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Klopt, dus de kans is reëel dat de klanten van de betrokken "CRDC blocked" operatoren moeilijk of niet meer weg geraken (te hoge kost voor de receptor)…. dus vermoed ik dat "onze BIPT" vroeg of laat wakker zal worden "met tijdelijke" maatregelen"
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Maar waarom word je uit de crdc club gegooid? Omdat je je lidgeld niet betaalde?
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

@liegebeestig ter info
https://www.bipt.be/public/files/nl/208 ... jlagen.pdf
= om financiële/technische/operationele redenen (bv. niet/te traag reageren, teveel fouten, ….), maar in eerste instantie mag worden aangenomen dat de crdc vzw hiervoor "niet over één nacht ijs gegaan is"
P.S. (kleine) operatoren kunnen de taak ook tovertrouwen aan "een derde" (X doet het werk voor Y, Z, …)
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Maw. wegmigreren van Dommel zit er (momenteel) niet (meer) in? Hopelijk geraakt dit snel opgelost voordat Dommel het bijltje legt. Ik zou mijn GSM-nummer niet graag verliezen...
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1839
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

je kan altijd weg, maar dus tegen abnormaal hoge prijs. Vraag me af hoe PX of Telenet hier mee om zouden gaan...
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

fryelectro schreef:die nummers zijn toch weepee nrs?
Ik vermoed dat het bericht gaat over indien je VAN Dommel/Schedom, Billi and Vectone NAAR WeePee wil porteren of niet ?

Onlangs was er een ander topic waarin ook iemand het faillissement melde van een network provider... heeft dit er mogelijks iets mee te maken ?

Trouwens wel raar dat het CRDC hier extra kosten zou gaan aanrekenen aan klanten die dus op zich eigenlijk al een slachtoffer zijn ?
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

Is er iemand die meer zich heeft op de actuele financiële situatie bij Dommel? Uit sympathie voor de 'underdog' en hun - voor mijn doeleinden - onklopbare prijzen ben ik tot vandaag klant gebleven, en heb ik hun gebrek aan professionalisme door de vingers gezien, maar ik heb natuurlijk niet veel zin om mee de dieperik in te gaan.
Misschien moet ik dan toch dringend eens kijken of ze mij bij Scarlet als klant terug willen?
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Volgens de wet mag de nieuwe operator maximum 10 euro vragen voor een nummertransfer ... (gsm en vaste nummers). Het is me niet duidelijk of voip nummers daar ook onder vallen (allicht niet).
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

@fred066 …. en waarom niet? ik zie niet direct een "wettelijke reden" voor een uitzondering op de "toepasselijke wetgeving nummeroverdracht/eigenaar nummer"
@fryelectro … in eerste instantie zal logischerwijze geprobeerd worden om overdrachten per 5 / reeksen van 5 te realiseren om de kosten te drukken (maar vermits een operator kan u in principe ook al dan niet tijdelijk met een kluitje in het riet sturen en/of u om één of andere (drog)reden - of zonder reden - niet als nieuwe/bijkomende klant aanvaarden het zijn tenslotte commerciële bedrijven en er is geen universele dienstverplichting meer dus baten/kosten tellen en om bv. 195 euro te recupereren op een kleine residentiële klant moet hij wel enige tijd blijven en verkeer genereren)
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1839
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

r2504 schreef:Ik vermoed dat het bericht gaat over indien je VAN Dommel/Schedom, Billi and Vectone NAAR WeePee wil porteren of niet ?
Correct!
r2504 schreef:Onlangs was er een ander topic waarin ook iemand het faillissement melde van een network provider... heeft dit er mogelijks iets mee te maken ?
Geen idee, over welke network provider ging dit? Zoals gezegd, op dit moment wordt dus Dommel/Schedom, Billi en Vectone geblokkeerd maar er is geen indicatie over een faillissement en kan dus net zo goed een over compliancy issue of iets anders gaan! Ik wil hier niet speculeren, enkel informeren en de reden achterhalen, mocht iemand meer weten.
r2504 schreef:Trouwens wel raar dat het CRDC hier extra kosten zou gaan aanrekenen aan klanten die dus op zich eigenlijk al een slachtoffer zijn ?
Dat vind ik ook...
fredo66 schreef:Volgens de wet mag de nieuwe operator maximum 10 euro vragen voor een nummertransfer ... (gsm en vaste nummers). Het is me niet duidelijk of voip nummers daar ook onder vallen (allicht niet).
Mijn opmerking was vooral bedoeld, zou een operator dan uw aanvraag kunnen weigeren omdat hij voor kosten staat die hij niet kan/wil dragen.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

fryelectro schreef:Mijn opmerking was vooral bedoeld, zou een operator dan uw aanvraag kunnen weigeren omdat hij voor kosten staat die hij niet kan/wil dragen.
De vraag is trouwens wie de kost zal moeten betalen... misschien is dit wel Dommel/Schedom, Billi en Vectone zelf ?
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

kan je niet gewoon je nummer van dommel billie... porteren naar een andere voip operator zoals ovh of 3starsnet.
En vervolgens van ovh naar weepee ?
Greetz cyberbug

Afbeelding
cybersurfr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 328
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 20 keer

Hier gisteren nog succesvol een gsmnr geporteerd van Dommmel naar Jimmobile
aanvraag dateerde van vorige week maar gisteren sim ontvangen en portering uitgevoerd
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1839
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ondertussen update gekregen, was dus zelfs niet voor de weepee partners bedoeld maar voor hun "wholesale" partners:
Beste Weepee Partner

U ontving van ons de communicatie in verband met de blokkering van Dommel/Schedom, Billi en Vectone op het CRDC platform.

Deze communicatie is enkel bedoeld voor Weepee Wholesale Partners en niet voor Weepee resellers waar Weepee fungeert als operator van de klant.

Onze excuses voor deze foutieve communicatie die per vergissing aan u als niet wholesale partner werd bezorgd.

De voorwaarden voor het overdragen van nummers van voornoemde operatoren naar Weepee blijft voor Weepee klanten onveranderd.

Bedankt voor uw vertrouwen in Weepee.

Het Weepee Team
Dit bericht lost toch al 1 vraag op die hier werd gesteld: overdrachten blijven gewoon mogelijk zonder extra kost.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Of beter gezegd: Weepee rekent die extra kost niet door aan de klant :-) .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”