Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Enkele praktische vragen omtrent portering van Weepee naar OVH


Ik heb een abo bij ovh (ligne individuele) : gratis bellen vast en 1 nummer voor 1,2 euro/mnd
Van vroeger heb ik ook nog een Weepee nummer , dat overal gekend is.

Concreet:

Kan ik zonder bijkomende kosten dit Weepee nummer porteren naar ovh ?
zo ja, blijf ik dan in feite 2 nummers hebben, of zal m'n nummer bij ovh verdwijnen?
zo niet, kan ik m'n ovh nummer laten wijzigen in m'n weepee nummer zodat ik bereikbaar blijf in de telefoongids.

tenslotte,
Bij wie dien ik dit te regelen : bij WP, ovh of beide.....


graag wat duiding van een kenner, of iemand die bij wie deze procedure al eens gelopen heeft...
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

kaarsenbril schreef:
Kan ik zonder bijkomende kosten dit Weepee nummer porteren naar ovh ?
zo ja, blijf ik dan in feite 2 nummers hebben, of zal m'n nummer bij ovh verdwijnen?
zo niet, kan ik m'n ovh nummer laten wijzigen in m'n weepee nummer zodat ik bereikbaar blijf in de telefoongids.

tenslotte,
Bij wie dien ik dit te regelen : bij WP, ovh of beide.....
In heb in het verleden, zowel voor mijzelf als voor anderen, enkele nummers geporteerd naar OVH. Dat is al een tijdje geleden, maar ik zal trachten - onder alle voorbehoud - uw vragen te beantwoorden.

Kosten om een nummer te porteren naar OVH zijn er niet.

Het nummer dat u nu hebt is voor OVH is zowel het lijnnummer en telefoonnummer. Als u een nummer overbrengt naar OVH, dan gebruikt u bij de instellingen altijd het lijnnummer (wat nu uw telefoonnummer is bij OVH) en daaraan koppelt u het nieuwe telefoonnummer. U kan daarna gebeld worden op beide telefoonnummers. Naar keuze kunt u een van beide meesturen als u zelf iemand belt.

Vermelding in de telefoongids kunt u instellen bij uw klantenzone van OVH.

U dient een portering aan te vragen bij OVH.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Bij OVH is het wat ingewikkeld met hun lijnnummer en het telefoonnummer. Zo werd mijn telefoonnummer zone Dendermonde geporteerd en heb ik mijn tel. nr. behouden (05248xxxx) maar het werd gekoppeld aan lijn nr. 05286xxxx. Je gaat van OVH ook de vraag krijgen om "bewijsmateriaal" op te sturen ten teken dat jij wel degelijk op het adres woont wat je vermeld hebt bij de aanvraag tot nummerportering. Bewijsmateriaal is bv. een factuur van water, gas, elektriciteit... waarop duidelijk jouw naam en adres vermeld staan.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

En misschien goed nieuws voor wie meerdere nummers heeft bij Weepee: ik hoorde vandaag van support bij OVH (telefonisch), dat je zoveel nummers als je wil naar hen kan porteren op dezelfde ligne sip individuelle. Op dat moment worden dat allemaal aliassen. Ik heb nu zelf mijn eerste portering opgestart, daarna de rest.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Wat ben je met meerdere nummers, als je maar één toestel bij OVH kan registreren, en dus al die nummers op dat éné toestel bellen?
Of is het de bedoeling om die nummers bij OVH te "parkeren" ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

In zekere zin parkeren ja, maar ook bereikbaar zijn op oudere nummers die sommige mensen kennen. Momenteel gebeurt er bij weepee ook niet veel meer dan dat.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Zouden ze het druk hebben bij OVH? Heb mijn mandaat voor overheveling verleden vrijdag teruggemaild, en in MyOVH is niets upgedate (status zou moeten op ontvangen staan).
Gisteren dus nog maar eens gemaild.
Vanmorgen nog niets, dus een ticket geopend met de uitleg. Nog geen antwoord.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1116
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 100 keer

Op je fakturen in HTML formaat staat er een knopje dat je eerst moet bevestigen met een captcha; anders gebeurt er niets (ook de fakturen van 0,- euro die je krijgt bij het aanvragen van een portatie). Heb je dat gedaan? Want ik had dezelfde dag nog een PDF die je moet ondertekenen en terugmailen, en de dag erna een mail van WeePee dat de uit-portatie aangevraagd was. En de dag erna nummer aktief bij OVH. Maar deze twee berichten kunnen misschien beter naar het afgeplitst topic...
pauwelyn
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jun 2011, 10:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Portatie staat al sinds 1/2 op dezelfde status. Nochtans dezelfde dag de pdf ingevuld, ondertekend en teruggestuurd.
Moet ik nog iets doen ?
ovh1.jpg
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Edward Valckx schreef: Want ik had dezelfde dag nog een PDF die je moet ondertekenen en terugmailen, en de dag erna een mail van WeePee dat de uit-portatie aangevraagd was. En de dag erna nummer aktief bij OVH. Maar deze twee berichten kunnen misschien beter naar het afgeplitst topic...
Ik veronderstel van wel, want 'k had ook diezelfde dag nog het mandat voor portation. Dat heb ik ingevuld en teruggestuurd naar [email protected]. Vermits er niets veranderde in de status heb ik het dinsdag nogmaals doorgemaild, maar zonder resultaat. Woensdagmorgen een ticket aangemaakt bij de helpdesk met de uitleg, maar geen reactie hierop....
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

pauwelyn schreef:Portatie staat al sinds 1/2 op dezelfde status. Nochtans dezelfde dag de pdf ingevuld, ondertekend en teruggestuurd.
Moet ik nog iets doen ?ovh1.jpg
Hier hetzelfde, ook sinds 1 februari op dezelfde status. Had toen het doc ingevuld doorgemaild.
Op 5/2 het mandaat opnieuw doorgemail.
Op 6/2 een ticket bij hun support aangemaakt, nog steeds geen reactie op.
Daarnet naar hun support gebeld. Na meer dan 40 minuten "un conseiller va prendre soins de votre appel" te horen heb ik het voor bekeken gehouden.
Daarmee is onze portatie natuurlijk niet in gang :(.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

AfAX schreef:
pauwelyn schreef:Portatie staat al sinds 1/2 op dezelfde status. Nochtans dezelfde dag de pdf ingevuld, ondertekend en teruggestuurd.
Moet ik nog iets doen ?ovh1.jpg
Hier hetzelfde, ook sinds 1 februari op dezelfde status. Had toen het doc ingevuld doorgemaild.
Op 5/2 het mandaat opnieuw doorgemail.
Op 6/2 een ticket bij hun support aangemaakt, nog steeds geen reactie op.
Daarnet naar hun support gebeld. Na meer dan 40 minuten "un conseiller va prendre soins de votre appel" te horen heb ik het voor bekeken gehouden.
Daarmee is onze portatie natuurlijk niet in gang :(.
Momenteel is het inderdaad erg met de support. Ze werken er wel aan om die te verbeteren zoals voorheen. Nu is het echt wel extreem...
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
pauwelyn
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jun 2011, 10:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Het is me gelukt. Je moet in de manager op manager V4 klikken, daar kan je uw ingevuld 'portabilty formulier' uploaden. Daarna is het snel gegaan.
Crazy2
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 maa 2008, 15:34
Locatie: Heusden-Zolder, België
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Is de portatie volledig afgewerkt?
Hier maar een stapje verder door het uploaden van het portatie formulier.
Less is more
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Crazy2 schreef:Hier maar een stapje verder door het uploaden van het portatie formulier.
ze rekenen 1 dag voor de validatie. Hier deze morgen via de tool opgestuurd (stap2 OK), en intss is stap 3 reeds aangevinkt in MyOVH.
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Ik zie bij mij staan in de klant sectie van OVH dat mijn nummer op 12/2 zal overgezet zijn.
Ben benieuwd.
Internet via Mobile Vikings
pauwelyn
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jun 2011, 10:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Ik heb vanmorgen een email van weepee gehad dat het portout proces is afgerond. Ik heb wel nog niet geprobeerd te bellen naar het nummer. Zal ik vanavond eens proberen.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

ik zie bij mij nu staan : "Aucune demande de portabilité en cours." Geen mail of niets...

Portabilités en cours: 0.

Support is daar idd nul. Heb het document ondertekend, maar heb natuurlijk geen stempel van een firma zoals ze vragen :/. Geen idee waar ze over zouden kunnen struikelen *zucht*
pauwelyn
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jun 2011, 10:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Ik heb net even met mijn proximus vaste lijn naar mijn 'oud' weepee nummer gebeld. De telefoon heeft in elk geval gerinkeld.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

@pauwelyn

Portatie gaat hier ook niet vooruit
Waar in de manager v4 exact dien ik het formulier up te loaden aub? Ik vind het niet :-(
Crazy2
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 maa 2008, 15:34
Locatie: Heusden-Zolder, België
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

AfAX schreef:ik zie bij mij nu staan : "Aucune demande de portabilité en cours." Geen mail of niets...

Portabilités en cours: 0.

Support is daar idd nul. Heb het document ondertekend, maar heb natuurlijk geen stempel van een firma zoals ze vragen :/. Geen idee waar ze over zouden kunnen struikelen *zucht*

Hier zijn ze gestruikeld over het niet dateren van het formulier :)
Less is more
pauwelyn
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jun 2011, 10:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

kaarsenbril schreef:@pauwelyn

Portatie gaat hier ook niet vooruit
Waar in de manager v4 exact dien ik het formulier up te loaden aub? Ik vind het niet :-(
Ik kan het niet meer zien, omdat mijn nummer al geporteerd is. Maar het was iets als onder 'portablite en cours'

Overigens is de portatie goed gelukt, ik werd toch gebeld vandaag.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Crazy2 schreef: Hier zijn ze gestruikeld over het niet dateren van het formulier :)
Heb mijn vorige doc grondig bekeken en had locatie, datum (1/2/19) ingevuld, ondertekend met mijn naam bij in hoofdletters.
Geen idee. Had wel de gescande pdf gerenamed naar mijn telefoonnummer.
Ben een nieuwe aanvraag gestart voor hetzelfde nr. Zal het doc deze keer de naam geven van de originele doc.
We zien dan wel ...

Crazy2, hoe ben je trouwens de reden van weigering te weten gekomen? Hier is de portatie gewoonweg 'verdwenen' zonder reactie van hen.
Crazy2
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 maa 2008, 15:34
Locatie: Heusden-Zolder, België
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Heb hier een mail gekregen van de support.
Ben benieuwd of het vandaag doorgaat met de portatie.
Less is more
nezriel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 jan 2011, 15:13

AfAX schreef:
Edward Valckx schreef: Want ik had dezelfde dag nog een PDF die je moet ondertekenen en terugmailen, en de dag erna een mail van WeePee dat de uit-portatie aangevraagd was. En de dag erna nummer aktief bij OVH. Maar deze twee berichten kunnen misschien beter naar het afgeplitst topic...
Ik veronderstel van wel, want 'k had ook diezelfde dag nog het mandat voor portation. Dat heb ik ingevuld en teruggestuurd naar [email protected]. Vermits er niets veranderde in de status heb ik het dinsdag nogmaals doorgemaild, maar zonder resultaat. Woensdagmorgen een ticket aangemaakt bij de helpdesk met de uitleg, maar geen reactie hierop....
Ik had ook hetzelfde, via email verstuurd en na een paar dagen was mijn overdracht annuleert, ik heb een nieuwe aangevraagd en de mandat voor portation op de V4 manager van ovh geuploaded en nu lijkt het wel in orde te zijn.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Hier ook portatie-aanvraag gewoon verdwenen. Heb het nu opnieuw geprobeerd via Manager V4. Zoals ik al zei: alles loopt automatisch en bij de minste fout hapert er iets.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Bij mij was het dus na de 3e stap dat die verdween. Mijn doc was toen in theorie reeds gevalideerd.
Stap 4 is dan verzending naar Weepee binnen de 2 uur. Dat heb ik nooit gezien.
Ook geen mail ontvangen.

Een normale automatisering geeft wel een issue/alert/... aan naar een operator als er iets verkeerd gaat.
nezriel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 jan 2011, 15:13

ik heb een nummer overdracht gedaan op een oude account bij ovh die geen nummer had.
nu is de overdracht voldaan, hoe moet ik verder? ik zie de overgedragen nummer enkel bij nummer en niet bij lijn....
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1116
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 100 keer

nezriel schreef:ik heb een nummer overdracht gedaan op een oude account bij ovh die geen nummer had.
nu is de overdracht voldaan, hoe moet ik verder? ik zie de overgedragen nummer enkel bij nummer en niet bij lijn....
Bij OVH krijg je een "lijn", dit is in feite de SIP account waarmee je moet inloggen met je SIP client. Vervolgens kan je een (geporteerd) "nummer" doorschakelen naar die "lijn" nummer ("redirection vers la ligne"). Op die manier kan je zelfs meerdere (geporteerde) nummers naar dezelfde "lijn" (SIP account) laten doorschakelen (voor de prijs van één "lijn"; maar ze werken dan natuurlijk ook niet onafhankelijk).
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Pfff, gisterenmorgen mijn 2e poging gewaagd (nadat 1e poging plots verdwenen was).
Staat dus sinds gisteren morgen op stap 2 "Formulaire reçu 1 jour(s) Effectué le 11 févr. 2019".
Stap 3 "Formulaire validé 1 jour(s) ouvré(s)" is nog niet gebeurd.
Dit voorspelt niet veel goeds.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Bij mij was het ook zo: gouden tip: bel naar hun helpdesk technische dienst. Mijn mandaat portabiliteit hebben ze dan meteen gevalideerd aan de telefoon. Wel doorzettingsvermogen hebben want je moet heel lang wachten aan de telefoon.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Heb hen al eens gebeld verleden week op een voormiddag. Langer dan 40 minuten in wacht hou ik het echt niet vol. Heb dus ook afgelegd.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Tja gewoon intussen iets anders doen he.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Gisteren om 18 uur nog eens gecheckt en was dezelfde status.
Deze morgen stond het verwerkt op datum van gisteren, en heb een mail van Weepee gekregen om 20,30 met de melding van de vraag tot portatie.
Ze zullen idd met wat personeelstekort zitten daar bij OVH Support. Maar ja, eens dat het werkt zitten we goed (y).


Is er trouwens iemand die weet of je je geporteerd nummer als primary nummer kan gebruiken (ipv door te schakelen naar het oude OVH nr), eventueel met het OVH nummer dat men ooit van OVH toegekend kreeg te cancelen, of een andere manier?
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Je moet in de manager aangeven welk nummer je wil tonen bij uitbellen volgens mij.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1116
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 100 keer

AfAX schreef:Is er trouwens iemand die weet of je je geporteerd nummer als primary nummer kan gebruiken (ipv door te schakelen naar het oude OVH nr), eventueel met het OVH nummer dat men ooit van OVH toegekend kreeg te cancelen, of een andere manier?
Ga naar het gewenste uitgaande nummer, en kies dan "Paramétrer la configuration" en vervolgens "Activer la présentation de votre numéro lors des appels sortants (Attention : si vous avez paramétré la présentation d’un autre numéro sur la ligne, il sera remplacé par ce numéro.)"
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Zou er bij Ovh een manier zijn om snel te wisselen tussen nummers die je wil weergeven bij het uitbellen? Bij dellmond kan dat door in je Ata of fritzbox een licht andere gebruikersnaam ofzo in te geven.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Nummerweergave bij uitbellen kan ingesteld worden in de OVH manager...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Jaja, maar zonder de manager, rechtstreeks vanuit de Ata/Fritz?
Crazy2
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 maa 2008, 15:34
Locatie: Heusden-Zolder, België
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Vandaag heb ik na 12 dagen wachten de portatie geannuleerd en een nieuwe aanvraag gedaan bij OVH.

Nu heb ik direct het document getekend en geupload in de V4 manager en na minder dan 4 uur kreeg ik volgende melding :)
Cette demande a bien été acceptée par l'opérateur
Less is more
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”