WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Verliezen zou ik niet zeggen.
Een provider betaalt aan het BIPT voor de nummerblocks die aan hen toegewezen zijn.
Of die nummers nu gebruikt worden, slapen, of zelfs nog ongebruikt in de pool zitten, de kost (aan het BIPT) blijft gelijk.

Maar aan nummers die alleen inkomend gebruikt worden, daar verdienen ze voortaan (bijna) niets meer aan.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Weet er iemand wat de gemakkelijkste/correcte procedure is om Weepee op te zeggen?
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Ik heb aan edpnet gevraagd of het mogelijk is om mijn WeePee nummer te porteren naar edpnet (ter vervanging van mijn edpnet nummer die ik nog nooit gebruikt heb). Ik laat weten wat hun antwoord is.
Hierbij het antwoord van edpnet:
Beste,

U kan zeker dat nummer migreren naar ons.
Maar doordat u al een gratis nummer heeft op uw klantenbestand kan dit niet meer gratis toegevoegd worden.
Indien wij dit nummer zouden migreren dan zou er een maandelijkse kost van €5 toegevoed worden aan uw bestelling.

Indien u vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons te nemen op het nummer 03 265 67 00 of in antwoord op dit ticket.


Met vriendelijke groeten,

...
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Ik ben gezien de nieuwe weepee prijssetting wel geneigd om over te stappen naar OVH... Ik heb 2 DDI nummers met elk €12 belkrediet op.
Het enige waar ik momenteel nog niet volledig aan uit ben is het volgende: Zou ik het belkrediet opgebruiken en dan pas de 2 nummers porteren naar OVH? Of raden jullie aan om toch meteen de overstap naar OVH uit te voeren?

Vermoedelijk zal de kost per DDI per maand van je belkrediet afgaan? Allez, dat veronderstel ik toch...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
pverstraeten
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 27 dec 2006, 09:10
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Roygenz schreef:Vermoedelijk zal de kost per DDI per maand van je belkrediet afgaan? Allez, dat veronderstel ik toch...
En wat als krediet dan op is, ga je dan een factuur kunnen krijgen, want ze hebben alleen via mail verwittigd. Wat voor de mensen die die mail niet hebben gelezen ?
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 529
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 548 keer
Recent bedankt: 16 keer

Beste Johan, dit antwoord is niet correct, we kunnen gewoon dat nummer porteren, zonder extra maandelijkse kosten. Ik heb mijn collega gevraagd een rechtzetting te doen. Alvast mijn excuses.

Mvg, Joachim
Beste,

U kan zeker dat nummer migreren naar ons.
Maar doordat u al een gratis nummer heeft op uw klantenbestand kan dit niet meer gratis toegevoegd worden.
Indien wij dit nummer zouden migreren dan zou er een maandelijkse kost van €5 toegevoed worden aan uw bestelling.

Indien u vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons te nemen op het nummer 03 265 67 00 of in antwoord op dit ticket.


Met vriendelijke groeten,
...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Allé jongens, lees toch gans het topic eens door vooraleer vragen te stellen die al beantwoord zijn :-(
Roygenz schreef:Vermoedelijk zal de kost per DDI per maand van je belkrediet afgaan? Allez, dat veronderstel ik toch...
De kost per DDI zal dagelijks van je belkrediet afgetrokken worden.
zie: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 40#p777098 antwoord 2
Ontheronix schreef:Weet er iemand wat de gemakkelijkste/correcte procedure is om Weepee op te zeggen?
Een ticket mail naar support (at) weepee.org
zie: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 40#p777098 antwoord 6
pverstraeten schreef:En wat als krediet dan op is, ga je dan een factuur kunnen krijgen, want ze hebben alleen via mail verwittigd. Wat voor de mensen die die mail niet hebben gelezen ?
Antwoord Weepee: Als het belkrediet onder 0 komt zal de klant een e-mail ontvangen met de vraag om op te laden, in geval enige actie uitblijft wordt de account geblokkeerd.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Oeps, daar had ik dus over gelezen... Excuses & bedankt voor de uitgebreide antwoorden philippe_d!
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Joachim schreef:Beste Johan, dit antwoord is niet correct, we kunnen gewoon dat nummer porteren, zonder extra maandelijkse kosten. Ik heb mijn collega gevraagd een rechtzetting te doen. Alvast mijn excuses.

Mvg, Joachim
Aha.. Even verduidelijken aub...

Correct me if I'm wrong: Als ik mijn dial in nummer wegporteer richting EDP krijg ik dan gewoon een extra VOIP user en pass met daaraan het geporteerd tf nummer van jullie voor nop??

Als dat klopt: wat is de te volgen procedure aub...
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Zoals hier reeds eerder gezegd. Wat gaan de andere aanbieders doen? Voor iedereen massaal gaat overstappen zou ik toch even afwachten. Die prijsstijging is er niet alleen voor Weepee, maar ook voor alle andere aanbieders! Vermoedelijke gaan er dus nog anderen volgen.
Bij mij gaat het slecht om 2 nummer op het werk en 1 nummer privé. Ik laat dus voorlopig alles zoals het is. Voor op het werk is het vooral handig dat je zonder grote kosten meerdere inkomende gesprekken kan ontvangen op hetzelfde nummer. Ik vermoed dat Weepee op dit vlak nog steeds de goedkoopste zal zijn.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

kamiel schreef:Ik laat dus voorlopig alles zoals het is.
Daar hoopt Telenet Proximus WeePee natuurlijk op :).
Ik ga de fancy nummers die ik af en toe gebruikte alvast opzeggen (zone nr en dan oplopend, genre 01x 43 53 63) en mijn vast nummer bij WeePee laten tot het geld dat ik er nog heb staan op is aan zoveel centiemen per dag ex BTW.
Tegen dan heeft het BIPT misschien al een nieuw ei gelegd over terminatietarieven, maar hebben alle providers alvast de gelegenheid gehad om een gelijkaardige cursus "pest de klant" te volgen bij onze duopolisten en de tarieven navenant aan te passen.
:bdaysmile:
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

tdemeyer schreef:
Joachim schreef:Beste Johan, dit antwoord is niet correct, we kunnen gewoon dat nummer porteren, zonder extra maandelijkse kosten. Ik heb mijn collega gevraagd een rechtzetting te doen. Alvast mijn excuses.

Mvg, Joachim
Aha.. Even verduidelijken aub...

Correct me if I'm wrong: Als ik mijn dial in nummer wegporteer richting EDP krijg ik dan gewoon een extra VOIP user en pass met daaraan het geporteerd tf nummer van jullie voor nop??

Als dat klopt: wat is de te volgen procedure aub...
Dit lijkt me duidelijk:
  • Ofwel vervang je het huidig Edpnet-nummer door het Weepee-nummer, dan heb je geen kosten. Je houd 1 nummer. Dit is wat Joachim bedoelt.
  • Ofwel voeg je het Weepee-nummer toe als tweede DID bij Edpnet en dan betaal je 5 € per maand extra hiervoor. Dat is wat de eerste medewerker bedoelde.
Zo zie ik het.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

liegebeestig schreef:Jorisx: weepee leeft van die terminatietarieven : als mensen naar een weepee nummer bellen moet hun operator daarvoor betalen. Helaas moet die terminatiekost nu lager van europa begrijp ik.
Da's voor iedereen zo dan, .. andere operatoren kunnen daar ook van leven, .. alles op Europa steken deden ze in UK ook. Niet alles ligt aan Europa en als Europa dat aan banden legt is het omdat operatoren er al veel te lang van profiteren !
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Als de terminatiekost lager kan, zet die dan maar lager. De business en dus ook de klanten, zullen zich wel aanpassen.

We gaan toch ook niet protesteren dat de tarieven voor data in de EU verlaagd zijn? De operatoren hebben die cashkoe ook ergens moeten compenseren, maar globaal is iedereen er wel op vooruit gegaan.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Volledig akkoord, ik verdedig de bruuske prijsverhoging helemaal niet en ik denk dat weepee sowieso inkomsten zal verliezen als de kleintjes vertrekken. Mijn motto is nog altijd: beter een beetje inkomsten (uit lagere terminatietarieven) dan helemaal geen (omdat het nr weg is). Het kost hen nauwelijks moeite om het nr in hun range te houden.

Maarja, sommige bedrijven zien het anders. En weepee denkt dus meer inkomsten te kunnen halen door ons weg te pesten. Geen probleem. Ik kijk naar eigen portemonnee en blijf gratis mijn 6 nummers gebruiken en/of parkeren bij Ovh.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

philippe_d schreef:Denk je nu echt dat WeePee niet over een nacht ijs is gegaan, vooraleer deze maatregel te nemen?
Een communicatie naar particulieren met prijzen ex BTW, lijkt toch dat er nog niet teveel ijs lag toen ze de communicatie opstelden hé?
Dat komt bijzonder amateuristisch over en versterkt het gevoel "klanten pesten".
Moeten we echt zelf gaan omrekenen naar prijs per maand of per jaar?
Moeten we echt vouchers kopen, die we dan activeren om dan elke dag enkele centiemen afgeboekt te zijn? Er wordt lacherig gedaan over Delmont/Betamax, maar daar kan je al jaren een CC koppelen om nooit zonder geld/krediet te zitten.

Qua prijsbeleid gaan ze Proximus en Telenet achterna, maar in de communicatieworkshop zijn ze te vroeg naar buiten gegaan. Proximus zou het ons nog verkocht hebben alsof we erop vooruit zouden gaan (eg afschaffing Premium Club), dat is WeePee toch vergeten :).
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Ach, ik denk niet dat weepee een evil bedrijf is zoals Proximus of telenet. Ze hebben zich misschien voorgenomen om vanaf nu enkel te focussen op business klanten. Dat is wellicht wat erachter zit.

Neemt niet weg dat communiceren naar eindgebruikers ex btw illegaal is. Het lijkt dan inderdaad absurd dat je als klant dan maar wat moet zitten rekenen. Zie je nog wel bij bepaalde bedrijven hoor, bijvoorbeeld courant in de bouw. Maar begin er maar iets tegen te doen. Gewoon eigen conclusies trekken en alles aanpassen. Als je goed je huiswerk maakt word je er in zulke gevallen meestal zelfs beter van.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:Qua prijsbeleid gaan ze Proximus en Telenet achterna
Is dat niet wat overdreven... 20 euro per maand (TN/Proximus) versus 20 euro per jaar (WeePee).

Trouwens bij WeePee heb je met dan ene nummer een trunk van 32 kanalen... vraag maar eens wat dat kost bij TN/Proximus (of andere VoIP providers).
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

32 kanalen, .. dat denk ik niet ik denk dat ik dat ooit eens gevraagd heb ik denk dat het 8 per trunk account was.

EDIT: min of meer hebben beide gelijk al hoewel ze maar opgehoogd worden tot 30 ipv 32, alleen vraag ik me af waarom men zegt 8 als het automatisch opgehoogd wordt, ..

https://weepee.zendesk.com/hc/nl/articl ... schikbaar-
Bartje81
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2016, 12:24

Ik ben het Frans helaas niet zo machtig.

iemand die me door de procedure kan loodsen om van weepee naar ovh over te schakelen ?
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Voor degenen die jaren geleden één nummer porteerden zoals ik om van die vervelende Belgacom kost af te komen is hiermee een einde gekomen aan dit succesverhaal.
Hoewel ik geen krediet staan heb op dit nummer, is het tot op vandaag niet afgesloten door Weepee. Maar ik heb toch alvast al mijn contacten laten weten dat ik vanaf nu enkel bereikbaar ben op de GSM. Met de goedkope onbeperkte GSM abonnementen tegenwoordig heb je ook geen behoefte meer aan een vast nummer dat zo plaatsgebonden is...

Het was ooit leuk, een gratis vast nummer en gratis vast bellen via een Betamax operator in Belgie.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik bekijk net mijn klantentool, en zie daar op 4/03 staan:
Number fee for 2 numbers (geen idee waar die 2 uitkomt, ik heb slechts één nummer), setup: 0.121

Dus op 4/03 heeft men €0.121 aangerekend, de rest van de dagen niets... Zijn we eigenlijk zeker dat die prijzen die aangegeven waren geen 'typefout' waren, en eigenlijk per maand zijn ipv per dag?
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1839
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bij mij gaat het er toch vlotjes af, elke dag...
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik zou men login zelfs al niet meer weten, ik heb wel het nummer op men Fritzbox staan. Ik porteer het niet naar men provider omdat ik in een andere zone woon. Voorlopig toch maar gewoon zo laten. Wel nog geen mail gehad om credit aan te vullen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

fryelectro schreef:Bij mij gaat het er toch vlotjes af, elke dag...
Hier ook, elke dag een afboeking.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

bij mij staat er number fee for 3 numbers 0,185 euro...... en ik heb 2 nrs en een virtuele fax, dus dat nr tellen ze ook mee, al is dat een fax to mail tool in hun datacenter...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
[email protected]
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2019, 16:16

Zijn er hier inmiddels mensen op het forum die de email van Weepee (van blijkbaar 31/1/2019) niet hebben gekregen (en pas aan de hand van een email ivm een negatief beltegoed op de hoogte raakten) ?
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb de mail gekregen. Maar sind dan krijg ik geen maandelijkse mail meer met de stand van het belkrediet op mijn pro-account.
Resultaat: onder nul zonder dat ik het wist. Ik heb dit gemerkt omdat ik niet meer 'on-net' kon bellen naar andere WeePee-nummers.
Bijladen kan maar met minimum 25€. Dat is me teveel.
Vaarwel WeePee.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik heb nooit opgeladen en nog steeds geen mail gehad over mijn negatief tegoed. Wel dat ik nog op een oude server zou zitten met de vraag de nieuwe in te stellen maar dat ben ik toen ook vergeten.
[email protected]
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2019, 16:16

Ik had zelf de email van 31/01 niet gekregen, en heb ook nooit maandelijkse emails met verbruik oid gekregen (account/nr wordt ook niet gebruikt, momenteel) dus ontdekte deze prijswijziging pas nadat ik maanden later een 'negatief saldo' email kreeg, en navraag begon te doen.
Weepee weigert de terugbetaling van het opgebruikte beltegoed, met de melding dat ze de email verstuurd hebben en een Mailchimp screenshot ...
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Ik had met weepee regelmatig problemen dat de connectie weg was met een fritzbox, met ovh nog nooit een probleem ondervonden
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Het is alsof ze hier meelezen, een dag na het posten hier dat ik er geen mail van gehad had kreeg ik een mail dat men saldo onvoldoende is. Ik twijfel nog steeds om op te laden. Het is puur een nummer om telefoon op te ontvangen.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

WeePee is ok maar ze evolueren niet. In de +/- 16 jaar dat ik klant ben is daar nog niets anders op technisch vlak vanuit mijn standpunt gezien als eindklant.

Wie gewoon een simpele voip-telefoon heeft dan kan geen telefoonnummers blokkeren.
Dat mis ik; op niveau van weepee opties om inkomende oproepen te beheren. Landen blokkeren, witte lijst, zwarte lijst, VDN's opzetten ... een online telefoonboekfunctie dat effectief werkt zodat je via een uw telefoon kunt zien wie de beller is ...

Moet niet allemaal maar nu kan er niets. Al maanden is een of andere Frans nummer kort aan het bellen. Paar keer per week. Dat ergert mij sterk en ik kan er niets aan doen. Toen een WeePee nummer gratis was .... nu zou ik toch graag een beetje extra dienstverlening willen.
1ce
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2012, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

MarkDM schreef:Ik heb de mail gekregen. Maar sind dan krijg ik geen maandelijkse mail meer met de stand van het belkrediet op mijn pro-account.
Resultaat: onder nul zonder dat ik het wist. Ik heb dit gemerkt omdat ik niet meer 'on-net' kon bellen naar andere WeePee-nummers.
Bijladen kan maar met minimum 25€. Dat is me teveel.
Vaarwel WeePee.
Even een aanvulling hierop. Ik zat in dezelfde situatie. Met krediet onder nul gegaan (-7 euro). Dankzij een alerte mede-Userbaser, die me wees op deze thread, had ik het vorige week door. Heb net als MarkDM geen mail ontvangen van Weepee met een waarschuwing in de zin van 'let op, uw saldo staat onder nul, of zal onder nul gaan'. Ik beschikte ook over een pro-account.

Vervolgens beslist om mijn ene nummer bij Weepee over te zetten naar OVH, ging zeer vlot. Na de nummeroverdracht gisteren deze mail gestuurd naar Weepee:
Geachte heer, mevrouw,

Langs deze weg vraag ik de beëindiging van de overeenkomst met Weepee aan, naar aanleiding van de recente tariefwijzigingen. Ik zag ook dat het belkrediet van de account intussen onder 0 is gegaan. Ik kreeg daar tot mijn verbazing geen schriftelijke melding/waarschuwing van.

Hierbij mijn twee vragen:

- Welke stappen moet ik zetten om het contract, gekoppeld aan het accountnummer xxxxx (en eventuele andere accounts) stop te zetten? Kunt u ook alle gegevens (adres, email, telefoon, etc...) schrappen uit alle databases?

- Kunt u me vervolgens ook een factuur bezorgen met de definitieve eindafrekening?

Met vriendelijke groet,

xxxx
Hun reply, heel snel en verrassend correct en pro-actief:
U ontving van ons in januari een e-mail met informatie rond het nieuwe prijsbeleid. Uw negatief krediet is een gevolg van de nummerkosten die vanaf 1 maart 2019 van toepassing zijn.

De overschakeling naar een dagelijkse kost is van toepassing op alle actieve nummers, de nieuwe nummers, alsook de bestaande nummers.

De aanrekening van de dagelijkse nummerkost wordt dagelijks afgenomen van het belkrediet.

Hierbij bevestigen wij dat uw Weepee pro account xxxx met onderliggende technische accounts xxxxx, xxxxx en xxxxx werd gedeactiveerd.

Het saldo werd op 0 gezet, er zullen u geen kosten worden aangerekend.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik sta €25 "in de min" en toch blijft alles werken bij WeePee (oproepen komen binnen)?
Bizar...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Trouwe klanten worden beloond zeker!? :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ik heb mijn account net opgezegd, de 9 euro die er nog opstond ben ik kwijt want in hun av staat dus blijkbaar dat het krediet geldig blijft maar niet gecrediteerd kan worden.
i won't miss them.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Voor die €22/jaar herinner ik me weinig goedkopere alternatieven die even goed werkten?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ik ben beter af bij ovh, hoewel je natuurlijk wel de meerdere kanalen verliest.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”