WeePee: SIP DNS SRV

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ik vermoed dat Philippe eerder al het verschil aangegeven heeft, nl. welke kant de keep-alive-pakketjes moet sturen.
Ik ga mijn configuratie nog bijsturen zodat die STUN-server er van tussen kan.
Computer(k)nul
DirkTas67
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 apr 2017, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Ik ben pas recent overgeschakeld naar de 'nieuwe' servers, zelf zit ik in de situatie met een orange router met daarachter een gebrigde USG 3P router met daarschter een Grandstream GXP2140 voip, dat werkt perfect(nog geen problemen ontdekt, laat het me zo uitdrukken).

Mijn schoonbroer echter heeft een nieuwere Orange router zonder de bridge functie met daarachter de USG 3P router met daarachter een grandstream GXP2140 en die heeft wel problemen, ik kan het toestel perfect herstarten/rebooten en er kan naar het nummer gebeld worden maar na een tijd kan er niet meer gebeld worden, zou de STUN server hier een oplossing zijn en is dit een goede oplossing?

Mvg.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Staat de NAT Keep Alive aan ?
GrandstreamNatKeepAliveA.png
Dit moet op 'yes' staan met de nieuwe servers.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Excuses dat ik hier zo'n oude draad terug oprakel. Ik vond het weinig zinvol hiervoor een nieuwe draad te maken aangezien het onderwerp meer dan relevant is.

Na het omwisselen van een BBox2 in een BBox3 ervaar ik problemen met het geregistreerd houden van de inkomende lijn (WeePee).
Ik heb de instructies toegepast van TomVH in deze reactie, maar dan krijg ik een overbelast-toon als ik via een Dellmont-provider wil uitbellen. Het heeft met deze aanpassingen te maken, aangezien uitgaande gesprekken terug mogelijk zijn als ik de aanpassingen terugdraai.

Iemand die deze combi wél (blijvend) werkend gekregen heeft (icm. een BBox3)?
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Door de Firewall op de BBox3 op 'medium' te plaatsen ipv. 'high' (Access Control > Firewall) én de aanpassingen in deze reactie terug te draaien, lijkt het probleem opgelost.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Toch niet :( :( :(
Computer(k)nul
jrh
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 maa 2013, 23:56
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer

En hoe is het afgelopen? Zit met een zelfde probleem.... draytek achter een proxi lijntje. Uitbellen lukt probleemloos. Echter, inkomende gesprekken komen niet door. :-(
Laatst gewijzigd door philippe_d 18 jan 2021, 08:53, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: typo verbeterd (uitbetalen)
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Geen idee hoe het uiteindelijk opgelost geraakt is. Ik heb er - voor zover ik weet - geen verdere actie voor ondernomen.
Als ik het niet vergeet, kijk ik vanavond de instellingen nog eens na. Het zou kunnen dat ik een vaste SIP-server ingesteld heb maar ben dit niet meer zeker (set and forget met de nadruk op forget).
Computer(k)nul
jrh
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 maa 2013, 23:56
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer

Als het niet stoort op even te kijken hoe je het opgelost hebt... het zou me mogelijks erg kunnen helpen!
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Zoals deze morgen beloofd de instellingen zoals ik ze in een Cisco/Linksys/Sipura SPA3102 heb ingesteld:
  • NAT Mapping Enable: yes
  • NAT Keep Alive Enable: yes
  • NAT Keep Alive Intvl: 10 (is wellicht wat kort/snel, maar soit)
  • SIP Port: 5061 (ipv. 5060)
  • Proxy: sip0-b.voice.weepee.io (zie Weepee)
  • Register: yes
  • Use DNS SRV: no
  • User ID en Auth ID: zie Weepee (in mijn geval 32990900xxxx)
Ik gebruik geen STUN-server (meer).
Het zou kunnen dat SIP-port 5061 ipv. 5060 de sleutel tot de oplossing was zodat ik zeker niet in conflict kom met eventuele SIP-toestanden op de BBox3.

@jrh: Op welk device probeer jij de configuratie te maken? Je spreekt van een Draytek, maar welk model? Misschien is die 5060 ook bij jou de oorzaak. NAT Keep Alive moet sowieso actief of de registratie geraakt niet verlengd.
Computer(k)nul
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”