nummeroverdracht ISDN lijn Proximus

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
nickdd
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 mei 2009, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 5 keer

Hallo,

Ik wil mijn ISDN twin abonnement opzeggen maar beide nummers behouden en overdragen naar Weepee (primair nummer + 1 MSN).
Zet ik dan gewoon de 2 nummeroverdrachten in gang en achteraf een opzeg van de Belgacom/Proximus lijn.

Hoe pak ik dat best aan om geen dienstonderbreking of nummerverlies te hebben ?
Technisch staat alles geconfigureerd, het is de papiermolen die me niet duidelijk is.

thx !
JrCv
Plus Member
Plus Member
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 nov 2003, 10:56
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 10 keer

Je moet inderdaad gewoon de nummeroverdrachten aanvragen, dan zal je abonnement vanzelf stoppen aangezien er geen nummer meer aan hangt.

Sowieso je nummer niet opzeggen, anders ben je die kwijt!
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5786
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

nickdd schreef:het is de papiermolen die me niet duidelijk is.
Sinds 2013 zegt de wet dat je nieuwe operator volledig verantwoordelijk is voor de correcte nummeroverdracht inclusief de opzeg van je oude telefonieproduct.

Concreet, geef je dus aan Weepee een volmacht om in jouw naam met je oude operator alles correct af te handelen. Zorg dus gewoon dat je aanvraag tot nummeroverdracht bij Weepee correct en gedetailleerd wordt ingevuld.

Zeer belangrijk: tijdens een nummeroverdrachtsprocedure contacteer je dus nooit je oude operator! Bij eventuele problemen is alleen de nieuwe operator verantwoordelijk. zie ook http://bipt.be/np
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ik treed Raf1 bij: je moet je nieuwe operator toestemming geven om de nummeroverdracht te doen. Dat ging in mijn geval (ook ISDN met MSN-nummers) vlekkeloos. Wij zijn overgestapt van Proximus naar Edpnet.
Computer(k)nul
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik heb ook al verschillende nummeroverdrachten gedaan van ISDN naar WeePee (zowel overdracht van één speciefieke MSN, alsook overdracht van alle nummers van één ISDN- basisaansluiting), en dat is telkens probleemloos verlopen.

Zorg er wal voor dat:
  • * je het correcte klantennummer vermeldt op het WeePee overdrachtsformulier.
    * duidelijk vermeldt als er andere diensten op de lijn behouden blijven (vb internet).
Je zal van Proximus een brief krijgen met de bevestiging van de opzeg (en hoe spijtig ze het vinden dat ze je als klant kwijt zijn :wink: ).

Als alles technisch bij jou klaar is, zal je van de overdracht bijna niets merken: de inkomende telefoons komen plots vanuit WeePee in plaats vanuit je vaste lijn.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
nickdd
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 mei 2009, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 5 keer

super. straks stuur ik hun nog alles door dan.
Iemand een idee van de gemiddelde termijn voor overdracht als ze er direct aan beginnen ?
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”