WEEPEE ACOUNT FRITZBOX 7390

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Geert_clean
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Goeie avond.
Ik heb een probleem met internet telefoonnummers waarop men opbelt in de Fritzbox 7390.
Bij Weepee heb ik 1 acount met 3 internet telefoonnummers.
Als ik op één van die 3 nummers een oproep krijg, zie telkens hetzelfde nummer binnenkomen op de Fritzbox.
Het is alsof ik telkens dezelfde MSN info meekrijg. Dit zowel voor telefoonnummer 1, 2 en 3.
Kan iemand mij verder helpen ?
Geert_clean
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 14 keer
Provider

Beste
Je zal ons toch wat meer informatie moeten geven
  • Welke account heb je bij WeePee? (1 SIP account, waarop je 3 nummers naar geporteerd hebt, of een SIP Trunk?
  • Hoe is deze account in je FritzBox ingesteld? Als 1 SIP account, of als een SIP Trunk?
  • Wat bedoel je met "ik zie telkens hetzelfde nummer binnenkomen op de Fritzbox"? De info die je op een FritzBox ziet is het nummer die jij (in de FritzBox) aan die lijn/account hebt gegeven (dus niet een nummer dat met het gesprek meegestuurd wordt)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Geert_clean
Starter
Starter

Ik heb één SIP account met drie geporteerde nummers.
In de Fritzbox heb ik elk nummer aangemaakt als een internet telefoonnummer.
Met gegevens :
Username
Password
registrar
Proxy server
Dit heb driemaal gedaan voor de drie geporteerde nummers elk.
Grtz Geert_clean
Geert_clean
Starter
Starter

Wat bedoel je met "ik zie telkens hetzelfde nummer binnenkomen op de Fritzbox"? De info die je op een FritzBox ziet is het nummer die jij (in de FritzBox) aan die lijn/account hebt gegeven (dus niet een nummer dat met het gesprek meegestuurd wordt)
Als ik een oproep uitvoer met mijn gsm naar een aangemaakt internet telefoonnummer zie ik :
klantentool weepee :
wanneer wie nummer naar
2016-01-09 +32475xxxxxx 0475xxxxxx<0475xxxxxx> +3252xxxxx1
Fritxbox\calls
Date Name / Number Telephony Device Telephone number
09.01.16 08:26 0475xxxxxx ISDN Device 3252xxxxx2

Het opgeroepen nummer door de gsm stemt niet overeen met het ontvangen nummer in de fritzbox.
Geert_clean
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 14 keer
Provider

Geert_clean schreef:Ik heb één SIP account met drie geporteerde nummers.
Dat is verkeerd, en heeft natuurlijk geen enkele zin. Wat je moet doen is:
  1. ofwel kies je voor aparte SIP accounts: dus 3 SIP accounts, waaraan je telkens één van de geporteerde nummers toekent.
  2. ofwel kies je voor een trunk, waaraan alle geporteerde nummers gelinkt zijn.
Nu heb je één account = één "lijn". Als iemand één van de 3 nummers belt, dan belt belt deze lijn (wat ook het gebelde nummer is)
Vergelijk dit met een OVH lijn, waar je gelijktijdig een OVH nummer hebt, èn een geporteerd nummer. Beide nummers kunnen gebeld wordt, maar je kan onmogelijk zien welk nummer werd gebeld.
Geert_clean schreef: In de Fritzbox heb ik elk nummer aangemaakt als een internet telefoonnummer.
Met gegevens: Username, Password, registrar, Proxy server
Dit heb driemaal gedaan voor de drie geporteerde nummers elk.
Met andere woorden:
Je hebt dezelfde WeePee account 3 keer geregistreerd in je FritzBox (telkens met dezelfde credentials)?

Hiermee heb je 2 problemen:
  1. Zoals hierboven uitgelegd: als iemand één van jouw nummers belt, dan krijg je op "de" WeePee lijn een inkomend gesprek. WeePee meldt zich niet met het gebelde telefoonnummer, maar met het WeePee nummer (account name): 3299090 xxxxx
    Het gesprek zal dus toekomen op het nummer dat met deze account geregistreerd is, in jouw geval zijn dat 3 nummers :-) .
  2. Bijkomend probleem: bij WeePee kan je één account maar één keer registreren. Gezien de FritzBox de 3 accounts op regelmatige tijdstippen (vb om de 20 minuten) her-registreert is alleen het laatst geregistreerd nummer actief.
    Met andere woorden: het inkomend gesprek wordt gemeld op de lijn die zich het laatst heeft geregistreerd ...
Geert_clean schreef:Als ik een oproep uitvoer met mijn gsm naar een aangemaakt internet telefoonnummer zie ik :
Fritxbox\calls
Date Name / Number Telephony Device Telephone number
09.01.16 08:26 0475xxxxxx ISDN Device 3252xxxxx2
Dit heeft niets te maken met een MSN die door WeePee meegestuurd wordt
Device 3252xxxxx2 is het nummer (dat kan een willekeurig nummer zijn) die jij hebt gegeven aan de WeePee lijn, waarop deze oproep toekomt. De oproep komt niet binnen op 3252xxxxx2 maar op 3299090 xxxxx

Oplossing:
1) ofwel kiezen voor trunk
  • dan moet je zowel bij WeePee een trunk account hebben, èn in de FritzBox, WeePee registreren als een trunk
2) ofwel kiezen voor aparte SIP accounts
  • dan moet je zowel bij WeePee 3 SIP accounts aanmaken, alsook in de FritzBox, de 3 SIP accounts (met aparte credentials) registreren
In jouw geval zou ik gaan voor de 3 Weepee accounts:
* gewoon 2 SIP accounts bijmaken (is gratis, je krijgt 2 EUR belkrediet
* dan een mail naar support en 2 van de geporteerde nummers laten overzetten naar deze accounts (gratis)
* een 2de mail naar support om deze 3 accounts te bundelen in een "PRO" account (hiermee wordt het belkrediet van alle accounts samengevoegd, en moet je de accounts niet apart opladen)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Geert_clean
Starter
Starter

Beste Philippe_d,

Bedankt voor je hulp. Ik heb extra accounts aangemaakt en alles werkt naar wens.

:-D Geert_clean.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”