Weepee probleem

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15091
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1462 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider
Te Koop forum

Setup: weepee inkomend op siemens gigaset.

Ik bel mijn nummer op, telefoon rinkelt, ik neem op en bezettoon zowel op de telefoon die opbelt als op de gigaset. Uitbellen via betamax geen probleem. SIP is registered.

Klantenarea weepee toont http://prntscr.com/4zardq
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15091
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1462 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider
Te Koop forum

Niemand een idee?

Ik heb een extra status info kunnen aanzetten op de telefoon. Telkens dit gebeurt, krijg ik een code 701. Volgens deze pagina: http://www.gigaset.com/fileadmin/legacy ... es_eng.htm betekent dit Release Reason: Bye received => disconnect from the remote party .

Zou het aan de telefoon kunnen liggen? Ik heb geen andere telefoon waarop ik inkomend zou kunnen testen, vrees ik.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6157
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1948 keer
Recent bedankt: 18 keer

Wellicht een netwerkprobleem. Wat zit er tussen de gigaset en het internet? Of probeer eens met een softphone en monitor het verkeer via wireshark.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15091
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1462 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider
Te Koop forum

Er zit een switchje tussen. Ik heb die er van tussen gehaald en het is hetzelfde probleem.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6884
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

Als je wil test ik jouw account wel eens in mijn Siemens (pm)
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15091
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1462 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider
Te Koop forum

You got PM.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15091
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1462 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider
Te Koop forum

Harumph...

Mijn connectie werkte dus bij iceke. Bij mij noppes. Na tijdje zelfs geen registration meer bij weepee, maar wel nog bij betamax.

Dan uiteindelijk modem reboot en tada, alles werkt terug normaal, ook inkomend :|. Kan het zijn dat ik een nieuw ip heb gekregen en zo de boel weer zou opgelost zijn? Ik weet het niet... Dit verklaart natuurlijk geenszins wat het probleem nu precies was en of het niet zal terugkomen.

Hopelijk niks te maken met de 92u reconnect... bij bbox2 nooit problemen mee gehad!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18394
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3728 keer
Recent bedankt: 23 keer
Provider

Ik zie dat je probleem (voorlopig) opgelost is? Mijn input komt dus wsl te laat :-( .

Wat mij opviel in je WeePee call log zijn de verschillende "voice-forward" meldingen. Het doet mij vermoeden dat je inkomend nummer op één WeePee account staat (forward account?), en je Gigaset op een 2de account (en je de gesprekken doorstuurt van 1 > 2 ?).

Hoewel je voor inkomende gesprekken geen belkrediet nodig hebt, en gesprekken naar andere WeePee accounts (vb interne forwards) gratis zijn, mag je rekening niet op "0" staan. Want zonder belkrediet worden ook interne calls geweigerd.
Dat had een oorzaak kunnen zijn van het beschreven probleem?

Als het probleem zich terug voordoet binnen 96 uur (PPPoE disconnect) dan is dit inderdaad een B-box3 probleem (port-mappings die verloren gaan bij een IP change?). Mogelijke oplossingen:
  1. Eigen PPPoE sessie op de Gogaset. Indien dit mogelijk is zou het definitief je probleem kunnen oplossen (geen NAT, geen portforwarding).
  2. UPnP aanzetten in de B-box3?
  3. WeePee STUN server instellen in de gigaset?
  4. re-register time aanzienlijk verkorten (20 min > 30 sec?)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”