Gigaset c610 ip doorverbinden

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Jeroen07
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 04 jan 2013, 01:49
Bedankt: 2 keer

philippe_d schreef:Je vertelde dat het lukte om via "omleiding" aan/uit te zetten, maar dat het naar de Voicemail ging. Waarschijnlijk omdat "VOICEMAIL" ingesteld als bestemming in de WeePee klantentool.
Probeer eerst eens via de WeePee klantentool je GSM nummer in te geven als bestemming (delay 99s), en dan aan/uit te zetten via de Gigaset?

Heb je al eens 1920 geprobeerd?
Vorm 1920, daarna optie 1 (om de tijd te wijzigen), daarna 2 cijfers (tussen 00-99). In = 00, Uit = 99 ?
Dit lijkt me toch niet zo omslachtig?
Het lukt inderdaad wel als ik in WeePee mijn GSM nummer instel ipv "VOICEMAIL". Maar helaas is ook die oplossing niet voldoende, want als ik dan doorschakeling uitzet op mijn telefoon, dan zal men na 25 seconden doorgeschakeld worden naar mijn GSM en dus niet de voicemail te horen krijgen. Uiteindelijk zou ik dan dus nog altijd moeten inloggen om dat te veranderen naar "VOICEMAIL"

Ik vrees dus dat er geen gemakkelijke oplossing voorhanden is? Ideaal zou zijn dat je via WeePee heel makkelijk vanop je smartphone tussen doorschakeling / voicemail na 25s kan schakelen via een smartphone, maar via hun klantentool is dat echt niet mogelijk via een mobiel toestel... Spijtig... Of heeft iemand toch nog een oplossing?

Spijtig dat je doorschakeling niet los kan opzetten van WeePee met een uitgaand kanaal (bv. Betamax).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18462
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Je hebt nu nog altijd niet gezegd of je de procedure via 1920 al getest hebt. Dat lijkt me een goede manier, toch?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Ik heb "doorschakelen" even uitgetest op twee diverse Siemens Gigaset setups (S685IP en A580IP).
Zowel met WeePee als OVH nummers op beide locaties.

Bij OVH nummers werkt het doorschakelen zoals men verwacht. Op beide locaties.
Direct doorschakelen = direct doorschakelen. Dat lijkt me ook logisch. :wink:
Én naar het nummer zoals ingegeven op de Siemens Gigaset.
Wel gebeurt de doorschakeling dan via OVH. Dus zonder rekening te houden met de kiesregels.
Zo geavanceerd zijn de Siemens Gigaset toestellen helaas niet.

Bij WeePee nummers niet ...
Direct doorschakelen ≠ direct doorschakelen. :?
WeePee lijkt me een bijzondere werkwijze te hanteren waarbij de setting op hun "Klantentool" via het web prioritair lijkt te zijn.
Dus afhankelijk van "BUSY", "VOICEMAIL" of de ingave van het/de nummer(s) waarnaar dient doorgeschakeld te worden.
De resultaten voor de A580IP en S685IP setup zijn, wonderbaarlijk maar waar, zelfs niet helemaal hetzelfde. Pffff.
Op de S685IP heeft de instelling "VOICEMAIL" inderdaad deze bestemming (bij "direct doorschakelen" geactiveerd op de Siemens Gigaset).
Op de A580IP heeft de instelling "VOICEMAIL" een bezettoon (bij "direct doorschakelen" geactiveerd op de Siemens Gigaset).
Op de S685IP heeft de instelling "BUSY" een gesproken boodschap als resultaat (bij "direct doorschakelen" geactiveerd op de Siemens Gigaset).
Op de A580IP heeft de instelling "BUSY" wederom een bezettoon (bij "direct doorschakelen" geactiveerd op de Siemens Gigaset).
Het ingegeven nummer op de Siemens Gigaset wordt bij beide setups door WeePee klaarblijkelijk genegeerd.
Het nummer ingegeven in de "Klantentool" primeert (indien deze optie gekozen werd in de "Klantentool").

Enkel de setting "direct doorschakelen" op de Siemens Gigaset heb ik uitgeprobeerd.
"Bij bezet" en "geen gehoor" heb ik niet getest.

Hopelijk heb je iets aan deze testjes. :wink:
Jeroen07
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 04 jan 2013, 01:49
Bedankt: 2 keer

philippe_d schreef:Je hebt nu nog altijd niet gezegd of je de procedure via 1920 al getest hebt. Dat lijkt me een goede manier, toch?
Dat lijkt me even omslachtig, vermits ik de voicemail wel aan wil hebben als ik niet doorschakel. Bij jouw stel je in 99 seconden (dus blijven bellen, zonder voicemail), of 0 seconden (meteen doorschakelen). Als ik op bureau ben mag het na 25 seconden op VOICEMAIL overschakelen en als ik dat allemaal moet instellen...
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Overschakelen naar OVH. :P
Dan werkt het precies zoals jij wil.
Jeroen07
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 04 jan 2013, 01:49
Bedankt: 2 keer

Wat kost OVH?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

1.18€/maand voor de simpelste oplossing.

Lees eventjes het volgende: Handleiding VOIP: OVH.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”