OVH en betaalnummers

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Mijn Ligne individuelle bij OVH is ein-de-lijk opgeleverd, wat een lijdensweg was me dat.
Nu ik mijn SIP-client wil instellen, vroeg ik mij af of bepaalde nummerreeksen door OVH geblokkeerd worden of dat bv. dure betaalnummers (0907...) gewoon doorgezet worden.
Ik vind op hun website niet meteen gegevens hieromtrent terug (of ik versta het Frans onvoldoende).
Alle info is welkom.

Edit: laat maar, zie https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=47861.
Computer(k)nul
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

Bij OVH is niks standaard geblokkeerd dat ik weet.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Alhoewel ik die instellingen nooit gebruikt heb op niveau van de OVH moeten daar wel opties voor zijn om dat te doen indien gewenst. Er is ook een antwoordapparaat functie op dat niveau.

Dat is goed. Ben ooit klant geweest bij de kleine GSM-provider Symio. Die hadden een zeer uitvoerig controlepaneel om mee in te stellen naar wat je allemaal mocht bellen met die sim. Niet ergens anders tegenkomen. Bij sommige mag je al blij zijn dat je de voicemail via de klantendienst uit kunt laten schakelen.

Ik heb juist een nieuwe DECT-telefoon gekocht. Gigaset A475H. 30 euro. Die heeft op niveau van de handset zelf functies om anonieme oproepen te weigeren en om niet te bellen tussen bepaalde uren.

Ik zal die functie niet gebruiken, dat verloopt via de Fritzbox, maar goed dat die functie er is. Je weet niet niet wat de mogelijkheden van de klant zullen. Controleopties op verschillende niveaus beschikbaar hebben is goed.

Ik leerde gisteren trouwens dat men nog steeds DECT-telefoons verkoopt die niet GAP-compatibel zijn (Gigaset A116). En dat Gigaset niet op de doos zet of een toestel wel GAP of niet GAP is.

Aanvulling; GAP-compatibel wil zeggen dat de telefoon kan aanmelden op een ander DECT-basisstation, zoals bij mij een Fritzbox. Een niet GAP-compatibel kan enkel verbinden met zijn eigen sokkel, zijn eigen station.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

WalterB1 schreef:Ben ooit klant geweest bij de kleine GSM-provider Symio
:-(
Afbeelding

WalterB1 schreef: Ik heb juist een nieuwe DECT-telefoon gekocht. Gigaset A475H. 30 euro. Die heeft op niveau van de handset zelf functies om anonieme oproepen te weigeren en om niet te bellen tussen bepaalde uren.

Ik leerde gisteren trouwens dat men nog steeds DECT-telefoons verkoopt die niet GAP-compatibel zijn (Gigaset A116). En dat Gigaset niet op de doos zet of een toestel wel GAP of niet GAP is.
1. Voor 20€ GAP comp. tel. verwachten. :eek:
Mensen die dat betalen hoeven dat niet.
https://www.onedirect.co.nl/gigaset/gig ... e-telefoon
Je gaat NOOIT, maar dan ook NOOIT zelfde functionaliteiten hebben met GAP comp. toestellen als met de C5/C6 van AVM.
Oproepen die je niet kan wissen en er blijven instaan, informatie op scherm, extra functies, voice kwaliteit met echo.

En dat voor 49€ toen ik onlangs C5 kocht nieuw.
Ieder diertje zijn pleziertje, maar heb graag 100% functionaliteit, niets minder.
WalterB1 schreef: Controleopties op verschillende niveaus beschikbaar hebben is goed.
Tja, die functie zit er al eeuwen in, in de fritzbox, en nog veel meer ook.
Waarom dan in toestel van ander merk, die ondanks GAP niet 100% comp. is. Getest met Panasonic/Siemens/Philips GAP.
Ik heb liever 1 platform fritz.box
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”